Page 3 of 3
Posted: Tue Apr 14, 2009 18:03
by datsun180
tyhmiä kysymyksiä johon haluaisin viisaita vastauksia
- kytketäänkö hall anturille +12 vai tuosta boksilta 5+ v
Posted: Tue Apr 14, 2009 19:53
by teg
Riippuu HALL anturista. Toisille kelpaa molemmat ja toisille vain toinen. Katso anturin datalehdykästä, että kumpaako se huolii.
Posted: Tue Apr 14, 2009 20:22
by datsun180
honeywell gtn1a118
tuommonen anturi se on enkä ole löytänyt mistään tuohon napaisuuksiakaan
Posted: Thu Apr 16, 2009 9:26
by e0000333
MS2 v3.0 Megatunen injector charasteristics valikosta löytyvä Injector PWM Period (us) hämmentää. Mitä tähän pitää laittaa korkeaohmisilla suuttimilla, vai laitetaanko mitään?
PWM limit ja tresholt lienee samat kuin MS1 v2.2 eli 100% ja 25,4.
Posted: Thu Apr 16, 2009 16:26
by AJ
http://www.msextra.com/ms2extra/MS2-Ext ... tm#injchar
Itsellä taitaa olla 66usec. Jostain taisin sen löytää ja hyvin on toiminu ainakin.
Posted: Thu Apr 16, 2009 19:33
by 505
mulla on korkeeohmiset suuttimet ja toi 25.4 ei toiminut vaikka osassa ohjeita näin käskettiin laittaa, sitten sattui extra-manuaalista silmään arvo 25.5 jolla lähti pelaamaan.. oireena oli että oli ihan sama mitä laitot bensakarttaan niin tyhjäkäynti humppasi mitä sattuu, mutta korjaantui tuolla 25.5 arvolla. mulla siis MS1 en tiedä onko sama juttu MS2:ssa..
Posted: Fri Apr 17, 2009 7:41
by e0000333
Joo, eli tuo kenttä ei ole kovin vitaali. Kokeilin vähän kaikkea 66-100 välilät ja ei mitään vaikutusta korvakuulolla/tyhjäkäynnillä. Silloin kun dutycycle kasvaa niin tuolla voi olla jotain vaikutusta, ehkä...
Mulla oli jostain syystä 25,6 tresholdin oletusarvona, muutos 25,4 ei vaikuttanut mitään. VE Kartta on tosin vasta "nupullaan", ja vaikutuksia voi ilmeta kun kartta on kohdallaan.
Posted: Fri Apr 17, 2009 15:53
by harry81
Onkos kellään kokemuksia tosta DIYautotunen
johtosarjasta
Luulin tilatessani sen rakennussarjan mukana, että siitä lähtisi johdot liittimen jokaisesta nastasta. Mutta ei, liittimestä on otettu pelkästään ns.pakolliset johdot. Eikä lisäominaisuuksille jää ainuttakaan johtoa. Avasin liittimen ja huomasin ettei sinne voi edes juottaa lisää johtoja. Siellä on vaan tyhjät reiät. Eli mistä tohon liittimeen löytyy sopivia liitinnastoja?
Posted: Fri Apr 17, 2009 20:29
by Karppa
harry81 wrote:Onkos kellään kokemuksia tosta DIYautotunen
johtosarjasta
Luulin tilatessani sen rakennussarjan mukana, että siitä lähtisi johdot liittimen jokaisesta nastasta. Mutta ei, liittimestä on otettu pelkästään ns.pakolliset johdot. Eikä lisäominaisuuksille jää ainuttakaan johtoa. Avasin liittimen ja huomasin ettei sinne voi edes juottaa lisää johtoja. Siellä on vaan tyhjät reiät. Eli mistä tohon liittimeen löytyy sopivia liitinnastoja?
Hmm ihan normaalista samanmallisesta liittimestä saat kyllä pinnit joita myy partco/spelektoniikka/yms mutta se itse liitin osa ei purkaannu ihan helposti eli pinnien lisääminen saattaa olla aika vaikeaa loppuessaan. En sano että eikö onnistu mutta ei oo ku "näps ja kops". No eipä tehny sitte mitään tollakaan johtosarjalla
Posted: Sat Apr 18, 2009 8:07
by W-PH
Antureille 0.75mm^2 johdot ja muille mitä tarvitsee niin hyvin sopii jopa tuohon db37:aan. Itse liitinhän on SP- elektroniikassa ja useassa muussa kaupassa tosi halpa mutta "karvoista" (=johdot) voi joutua maksamaan suhteellisen paljon. Kuva/kaavio tarvittavista johdoista esim. xls- muodossa ja pientä tinailua niin homma sujuu. Kuvalinkissä täydellinen bolt on- johtosarja ilman liittimiä jossa vain navat 30, 31 ja 15 tarvitsee kytkeä asennusta varten.

[/img]
"Flying leads"- johtosarja. Lyhennetty oikeaan mittaan asennettaessa paikalleen. Omavalmiste, 0.75-1.5 neliön johtoa polyamidisuojapunoksen sisällä.Haaroitukset varmistettu liimakutistesukalla.
Posted: Sat Apr 18, 2009 9:51
by e0000333
harry81 wrote:Onkos kellään kokemuksia tosta DIYautotunen
johtosarjasta
Luulin tilatessani sen rakennussarjan mukana, että siitä lähtisi johdot liittimen jokaisesta nastasta. Mutta ei, liittimestä on otettu pelkästään ns.pakolliset johdot. Eikä lisäominaisuuksille jää ainuttakaan johtoa. Avasin liittimen ja huomasin ettei sinne voi edes juottaa lisää johtoja. Siellä on vaan tyhjät reiät. Eli mistä tohon liittimeen löytyy sopivia liitinnastoja?
Ostin jokin aika sitten tuon valmiin johtosarjan ja ihan perus setupin kanssa olen ollut enemmän kuin tyytyväinen, monta piuhaa on vielä kerällä ilman määränpäätä. Harmillista sinällään tuo vaikea lisääminen, mutta suurimmalle osalle tuo varmaan rokkaa ihan sellaisenaan. Ite kaipailen EGT signaalia, mutta kun ei tuosta Wemsusta saa kuin jommankumman ulos niin saa olla sit. (Toiminnallinen)Laatu on kuitenkin sitä luokkaa omateko oy:n verrattuna että ihan rahan arvoista tavaraa. Nimim. kierroslukuhäiriöt poistui vasta uudella megapurkilla ja johtosarjalla...
Posted: Sat Apr 18, 2009 10:42
by harry81
Karppa wrote:harry81 wrote:Onkos kellään kokemuksia tosta DIYautotunen
johtosarjasta
Luulin tilatessani sen rakennussarjan mukana, että siitä lähtisi johdot liittimen jokaisesta nastasta. Mutta ei, liittimestä on otettu pelkästään ns.pakolliset johdot. Eikä lisäominaisuuksille jää ainuttakaan johtoa. Avasin liittimen ja huomasin ettei sinne voi edes juottaa lisää johtoja. Siellä on vaan tyhjät reiät. Eli mistä tohon liittimeen löytyy sopivia liitinnastoja?
Hmm ihan normaalista samanmallisesta liittimestä saat kyllä pinnit joita myy partco/spelektoniikka/yms mutta se itse liitin osa ei purkaannu ihan helposti eli pinnien lisääminen saattaa olla aika vaikeaa loppuessaan. En sano että eikö onnistu mutta ei oo ku "näps ja kops". No eipä tehny sitte mitään tollakaan johtosarjalla
Oli vähän ennenaikainen toi mun vuodatus
Tänään tutkin tarkemmin(rauhassa, ilman vitutuksen luomaa hätiköintiä) niin kyllähän ton liittimen saa purettua. Ja itseasiassa todella helposti. Eli johtojen lisääminen onnnistuu kyllä.