Page 3 of 11

Posted: Wed May 11, 2005 15:46
by lateksi
Mites se nyt saa selville mitkä osat on kärähtäny??

Posted: Thu May 12, 2005 1:06
by Nsa
Jos omistat stimulaattorin, niin sillä on vissiin aika hyvä testata. Eka voi tietysti yrittää ottaa läppärillä/koneella yhteyttä rasiaan. Niin ja se kärähtäny osa kannattaa varmaan eka kattoo. Samal silmäilee onko muita "pullahtaneita" osia.

Sitten omaan kyssäriin: eli meneeks toi sytkä Dfth-jakajas muuten samanlailla kuin induktiivisessa, mutta sitä anturin ja ms:n välissä olevaa Hei-palikkaa ei tartte? Kyseessä siis Hall-anturilla varustettu jakaja. Puolan ja ms:n välissä kuitenkin yks Hei?

-Riesa kiittää ja kumartaa

Posted: Fri May 20, 2005 12:41
by kynsi
Jos sulla on se hei vakio sytkäyksikön tilalla.

Mulla on 7-napanen induktiivisessa ja toimii hienosti. 7-napainen on sekä singaalin muunnin että puolan maadoittaja. 4-napainen voi olla vain jompi kumpi.

Posted: Thu May 26, 2005 23:06
by jkh
Onko kellään tietoa ohjaako tuo Sierran oma boksi sytytystä jollain tapaa eli onko mahdollista laittaa pelkästään bensan suihkutuksen ohjaus ainakin näin aluksi?? Eli sitä lähinnä ajan takaa kun tuo alkuperäinen liitin otetaan irti tuolta ecu:sta ja laitetaan piuhat Ms:ään kiinni niin toimiiko sytytys enää? Kellään käytännön kokemusta? Sierran piirikaavion mukaan tuonne boksiin menee pari piuhaa tuolta sytkäpuolelta, mutta ovatko ne mitään "tärkeitä" johtoja?

Posted: Fri May 27, 2005 0:33
by kynsi
jkh wrote:Onko kellään tietoa ohjaako tuo Sierran oma boksi sytytystä jollain tapaa eli onko mahdollista laittaa pelkästään bensan suihkutuksen ohjaus ainakin näin aluksi?? Eli sitä lähinnä ajan takaa kun tuo alkuperäinen liitin otetaan irti tuolta ecu:sta ja laitetaan piuhat Ms:ään kiinni niin toimiiko sytytys enää? Kellään käytännön kokemusta? Sierran piirikaavion mukaan tuonne boksiin menee pari piuhaa tuolta sytkäpuolelta, mutta ovatko ne mitään "tärkeitä" johtoja?
Sierralla on monenlaisia moottoreita ja bokseja. Mikäs malli tämä sun on?

Posted: Fri May 27, 2005 17:12
by jkh
Niin mallihan on ohc 2.0i -86.

Posted: Fri May 27, 2005 22:15
by jkh
Noniin vähän selvittelin ja löysin tällaista tietoa:

quote:

"Ford TFI ignition - EXPERIMENTAL

My suggestion to testers is to get your car running fuel only before throwing timing into the mix. The TFI dizzy has a limp home 10deg mode so if the SPOUT wire is left unplugged it will continue to spark just fine."

Elikkä tämän mukaan jos jättää vain tuolta TFI moduulilta tuon 5 johdon (spout=suihkutus?) kytkemättä niin pitäisi sytkän pelata normaalisti.. ei muuta kuin testaamaan.

Posted: Sun May 29, 2005 15:13
by evolution
eiks se sierran TFI mee niin sanotulle hätä käytölle ja lukitte sen sytkän siihen 10 asteeseen jos ei oo boksia ohjaamassa, koska siellä ruisku lootassa ne sytkän kartastot ovat.

mutta ei tota niin vaikea oo saada toimimaan otat sieltä TFI:n kyljestä PIP:n sinne megalle ja SPOUT:n takaisin megalta johto ja sitte vielä COIL- puolaan ja loput johdot annat olla siellä yksikössä niin miten on.

tossa TFI:ssä on sitte niin päin kun se sakara on HALLin kohdalla niin jännite on ylhäällä, että kannattaa muistaa kun säätelee sitä kohdalleen.

omassani heitin ton TFI jakajan mettään ja laitoin normaalin boschin jakajan kiinni vaan ohjaamaan kipinän oikein ja hall tunnistin kampuran päähän ja normaali sytkä yksikkö kiinni vaan vahvistamaan megan signaali

Posted: Tue May 31, 2005 20:35
by lateksi
se osa joka kärähti on paikassa c 15 oleva konkka. elikkäs mihinkähän asiaan tuo konkka liittyy?

Posted: Sun Jul 31, 2005 20:57
by fsohc
Ihmettelen kovasti miksei muut ole tekemässä sytkää TFI:lle? Itselläni on hajonnut ruiskuboksinliitin (60 napainen), jonka avulla teen adapterin ja tarkoituksena ois saada kaikki johdot paitsi lambda alkuper.johtosarjan kautta. En tiedä kiinnostaako ketään nämä tiedot, mutta laitanpa nyt tähän noita boksin napoja. Näitä EI ole testattu ja EIKÄ varmistettu ja luultavasti virheellisiä, mutta olisi mukavaa jos joku muukin viitsisi raapia päätänsä ja osallistua ns. plug'n'play johtosarjan selvittämiseen, meikäläinen ei todellakaan ole hyvä sähköhommissa :) . Nämä seuraavat ovat siis vain pikaisesti katsottuja napoja ruiskuliittimestä. Ohjauksena olisi siis MegasquirtnSpark-extra Ford TFI sytytyksellä ja kohteena olisi siis: Ford Sierra 2.0i SOHC EFI:t (EEC-IV) vuosimallia 87-89 (Motorcraftin lokasuojassa olevalla TFI-yksiköllä, joka on käsittääkseni periaatteessa sama kuin jakajaan integroitu yksikkö?)


navat 58,59 suuttimien maadoitus ilmeisesti ja 57,37 navat suutinten ohjaukseen?

navat 16,40,60 maadoituksia

navat 7,46 menee moottorin lämpötila-anturille (7+,46-)???

navat 46,47 ja 26 menee kaasuläppäanturille

ilmeisesti navat 56,36 menee TFI-moduulille (PIP,SPOUT)???

Tällaisia minä olen löytänyt. Koetan selvitellä napoja ja kirjoitella tänne uusista löydöistä. Kuten kaikki varmaankin huomaa noilla tiedoilla ei vielä tee yhtäänmitään ja tarkoituksena onkin vaan koettaa herättää muitakin tällaisesta kytkennästä kiinnostuneita. Näitä vaan sitten korjailemaan :lol:


--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Just näin..Nyt vasta tajusin, että eihän tuota TFI:tä kytketäkkään suoraan squirttiin. PIP tulee normaalisti squirtille, mutta ton SPOUT ja X11 navan väliin pitää tehdä ohjainpiiri...Perkl ajattelin jo että oisin saanut tänään auton tulille :x

Laitanpä tähän nyt jotain parempia oletuksia tuosta johtosarja-adapterista:
DB37pin ---> EEC IVpin
32,33 ---> 58 (suuttimet)
34,35 ---> 59 (suuttimet)
28 ---> 37,57 (päävirta)
22 ---> 47 (TPS signaali)
26 ---> 26 (TPS 5V)
20 ---> 25 (imuilmanlämpö)
21 ---> 7 (nesteenlämpötilä)

Tätäkään ei ole testattu/varmistettu, että en suosittele kokeilua... :?

Posted: Thu Aug 04, 2005 21:52
by aluhao
Tarkotus olis kanssa tuo valmistuva msns extra koodilla iskeä sierra ohc:hen. Ja haaveena oli pistää orggis johtosarjaan mut saapa nähdä... Mitä antureita tarvii hommata lisää/jättää pois kun nyt on ihan normi EFI käsittääkseni Hall sytkällä käytössä? Se telkän pönttö siitä imuputkesta lentää ainakin ja kauas eli imuilman lämpöanturi tarvii.TPS ilmeisesti käy? Ja toi partcon mappi varmaan pelaa baarin ahdoillakin vielä jos sinne asti selvitään joskus... :shock:

Posted: Fri Aug 05, 2005 3:56
by fsohc
itseasiassa partcon mappi pelaa 1,5bar paineeseenasti. Periaatteessa kaikki alkuperäiset anturit käyvät, kun käytetään easytherm softaa. TPS on tarkistettu, se on oikeanlainen. Pitäis tutkia tota ilmamäärämittaria saisko siitä otettua anturin irti. Toisaalta FAE:n cossuun sopiva imuilman lämpöanturi maksaa muistaakseni 10e.

Posted: Fri Aug 05, 2005 6:56
by aluhao

Posted: Fri Aug 05, 2005 8:16
by turbiinirieska
juu ei taida olla kovin järkevä kohde koittaa säästää imuilman lämpöanturin suhteen ku tosiaan jotain toista kymppiä maksaa motonetissa cossuun anturi.
vaikka sen ilmamäärämittarista ehkä vois saadakki(en tiedä),mutta sit alkaa mahdollisesti kikkailu millä kiinniittää se.en ainakaan itte viittis moiseen ruveta ja jos se ilmamassamittari on ehjä niin siitä saa enemmän tai ainaki saman myytäessä ku toi motonetin anturi.

Posted: Fri Aug 05, 2005 11:17
by Ilpo
Itse käytin TFI jakajasta vain tuon hall-anturin signaalin ja puolaa ohjaa normaali Bosch 7-napainen moduuli. Imuilman lämpöanturia ei ole tällä hetkellä kytketty lainkaan kun se tosiaan on siinä ilmamäärämittarissa joka siirtyi takavasemmalle MS:n asennuksen myötä. Kaikki muut anturit kytkin alkuperäisen johtosarjan kautta. Alkuperäisenä tarkoituksena oli kyllä saada tuo wasted spark sytkä pelaamaan wheel decoderilla ja 36-1 pyörällä mutta käsittämättömien vaikeuksien jälkeen oli pakko ottaa tuo jakaja käyttöön :wink:

Posted: Fri Aug 05, 2005 19:54
by lateksi
Tuota nii onkelma on nyt tämä: koneen sarjaliikenne toimii ok. mutta kun yrittää laittaa tietoja ruutalle tulee vain NO RESPONSE. Eli mitkä tämän voipi aiheuttaa?

Posted: Sat Aug 06, 2005 15:16
by aluhao
Onko se cossun ilmanlämpöanturi tämä:
Cosworth Ilma-anturi RUSKEA (M12x1,5). . . . . . . . . . . 37-3322 10.90 ???

Jos on niin on ainakin hinta kohallaan.

Posted: Sat Aug 06, 2005 21:04
by ast
Tuollainen minulla ainakin on.

Posted: Sun Aug 07, 2005 10:09
by fsohc
just toi lämpötila-anturi pitäis itsekkin tilata

Posted: Tue Aug 09, 2005 6:55
by aluhao
Eikös tossa OHC:n EFIssä oo jo kampiakselilla se triggeripyörä ja anturi? Kun en tullu kattoneeks kun kävin autoa ihmettelemässä. Onkos se tyyppiä 36-1 vai millanen? Pelaako EDIS:n kanssa?

Posted: Tue Aug 09, 2005 8:13
by country sedan
aluhao wrote:Eikös tossa OHC:n EFIssä oo jo kampiakselilla se triggeripyörä ja anturi?
Ei ole, ainakaan tehtaan jäljiltä.

Posted: Tue Aug 09, 2005 21:41
by aluhao
Ei ole, ainakaan tehtaan jäljiltä.
Ai s....No minkäslaisia virityksiä porukalla on noissa edis sytkissä tolla signaalipuolella? Kuvia?

Posted: Fri Aug 12, 2005 22:18
by lateksi
Äkkiä, oliko is sierrassa vm.86 korkee vai matalavastuksiset suuttimet :?:

Posted: Fri Aug 12, 2005 22:41
by jkh
Korkeat, 16 ohmia.

Posted: Sun Aug 14, 2005 20:09
by lateksi
Niin eli se ei tarvitse mitään etuvastuksia? Ja tuosta Lamdan paikasta et onko se parempi turbon lähellä vai kauvempana turbosta?

Posted: Sun Aug 14, 2005 20:56
by _P_
Ei tarvi etuvastuksia. Mitä lämpöisempi paikka lambdalla sitä parempi.

Posted: Sun Aug 14, 2005 23:29
by teg
Lambda-anturillakin on ylärajansa lämpötilalle...

Posted: Mon Aug 15, 2005 10:07
by JesseT

Posted: Mon Aug 15, 2005 10:56
by _P_
Lambda-anturillakin on ylärajansa lämpötilalle...
Varmasti onkin.....
Noita vaan on tehdasasennuksina ihan heti turbon pakopesänkin jälkeen asennettuna.

Posted: Mon Aug 15, 2005 13:50
by JesseT
Onpa itse asiassa pakopesässäkin. Tosin ahdin laskee kaasujen lämpötilaa aika lailla.