Page 3 of 3

Posted: Mon Apr 03, 2006 19:14
by Soukka
Dr.Pioneer wrote:mieleen jotta suuttimien tuotot saattaa vähän tippua ilmoitetusta suhkutettaessa öljyistä bensaa. Tiedä sitten minkä verran mutta viskositeettihan siinä kuitenkin nousee.
No sen näkee sitten sillon :D
Nyt pitäs keksii miten teen sen hiton kaasuläpän, tulin siihen tulokseen että semmonen on helpompi tehdä.

Posted: Tue Apr 04, 2006 6:00
by JaniM
Joissakin kaasareissa olen nähnyt sen läppäosan olleen erilllinen, mutta ei muista missä. Yks olis jos teurastais vanhan kaasarin, jonku pienen.

Posted: Tue Apr 04, 2006 7:58
by cortna
moottorisahan kaasari / perämoottorin kaasari
ruohon lekkurin kaasari ja jyrsijän kaasari

niissä on läppä

Posted: Tue Apr 04, 2006 8:00
by Soukka
cortna wrote:moottorisahan kaasari / perämoottorin kaasari
ruohon lekkurin kaasari ja jyrsijän kaasari

niissä on läppä
Tiiän, mulla semmonen, onpa vielä rikkinäinen, siitähän mä sen saisin.
Riittääköhän semmonen 24mm halkasijalta?

Posted: Tue Apr 04, 2006 8:42
by JaniM

Posted: Tue Apr 04, 2006 14:15
by Soukka
JaniM wrote:http://www.megasquirt.info/v22manual/minj.htm#throttle

Eli 24 mm niin noin 33 hepukkaa.
Onkos tuosta jotain haittaa sitten?

Posted: Tue Apr 04, 2006 14:27
by plagu
Soukka wrote:
JaniM wrote:http://www.megasquirt.info/v22manual/minj.htm#throttle

Eli 24 mm niin noin 33 hepukkaa.
Onkos tuosta jotain haittaa sitten?
tulee helposti on/off tyyppinen kaasu kun on vaikea saada läppää aukeamaan tarpeeksi vähän

Posted: Tue Apr 04, 2006 15:35
by Soukka
kaikkivaltias wrote:
Soukka wrote:
JaniM wrote:http://www.megasquirt.info/v22manual/minj.htm#throttle

Eli 24 mm niin noin 33 hepukkaa.
Onkos tuosta jotain haittaa sitten?
tulee helposti on/off tyyppinen kaasu kun on vaikea saada läppää aukeamaan tarpeeksi vähän
Oke, eli periaatteessa ei oo mitään käytännön haittaa?

Posted: Tue Apr 04, 2006 16:26
by plagu
Soukka wrote:
Oke, eli periaatteessa ei oo mitään käytännön haittaa?
no ei jos ajat muutenkin koko ajan lusikka pohjassa :roll:

Posted: Tue Apr 04, 2006 18:40
by Soukka
kaikkivaltias wrote:
Soukka wrote:
Oke, eli periaatteessa ei oo mitään käytännön haittaa?
no ei jos ajat muutenkin koko ajan lusikka pohjassa :roll:
No en kyl yleensä pahemmin ajele tuppi nurin, välillä kyllä tulee sitten autoja vietyä :P

Miten tuo kaasuläpän asennontunnistin sitten toimii?

Posted: Wed Apr 05, 2006 8:08
by bmwe21
Mulla olis vielä pienempi ruiskutettava
Joo siis tommonen 1/10 rc polttis, taitaa vaan olla mahdotonsaada virtaa tarpeeksi ja sopiva pumppu. Luonnollisesti vehje on jo turbotettu ja välijäähdytin ja ilokaasut kanssa :D
Mulla on kyllä pykälää isompi 1/8, mihin noi em. roinat vois siirtää ja tilaa tulis lisää tietysti. Siihen vois lykätä jonkun 9.6v ajoakun, mega sillä ainakin toimis. Se pumppu sitten vaan pitäs keksiä ja suutin kanssa.
Olishan se kiva ohjailla kaasuja megan avulla :twisted:

Posted: Wed Apr 05, 2006 13:43
by Soukka
bmwe21 wrote:Mulla olis vielä pienempi ruiskutettava
Joo siis tommonen 1/10 rc polttis, taitaa vaan olla mahdotonsaada virtaa tarpeeksi ja sopiva pumppu. Luonnollisesti vehje on jo turbotettu ja välijäähdytin ja ilokaasut kanssa :D
Mulla on kyllä pykälää isompi 1/8, mihin noi em. roinat vois siirtää ja tilaa tulis lisää tietysti. Siihen vois lykätä jonkun 9.6v ajoakun, mega sillä ainakin toimis. Se pumppu sitten vaan pitäs keksiä ja suutin kanssa.
Olishan se kiva ohjailla kaasuja megan avulla :twisted:
Ois joo, eihän toi sinänsä oo paha edes rakentaa, samalla tekniikalla.

Posted: Wed Apr 19, 2006 18:56
by olafu
No jokos se käy?

Posted: Sun Apr 23, 2006 15:20
by Soukka
olafu wrote:No jokos se käy?
Ei se vielä, läppärungon ja läpän hankin jo, vanha moottorisahan kaasari. 19mm läppä. Rahan puute on kauhee joten projekti seisoo.

Posted: Fri May 19, 2006 22:57
by antonmies
Asiameininki!

Kysyin aikanaan erään kelkkavirittäjän toimesta PLX:ltä laajakaistalambdan käyttämisestä 2t koneessa. Sanoivat, että ei välttämättä ole sellaisessa parhaimmillaan ja anturi kannattaisi asentaa pakokaasuvirtauksen myötäisesti. Se vissiin vähentäisi sitä öljyyntymistä. Normilambdakin kannatta asentaa tietty selleen viistoon ja valita joku kohtuu umpinainen malli.

2t öljyn valinnassa kannatta olla tarkkana. Ns. kunnon öljyt ei käytännössä pala ollenkaan, jolloin karstoittuminen on pienempää, mutta öljyyntyminen voimakkaampaa. Hyvänä puolena on, että öljyä voi käyttää pienemmällä seoksella. Itse käytän omassa 300cc Temmissä Shellin AdvanceX kisaöljyä 1,5% liuoksena. Puolisynteettisiä ja muita halvempia 2t öljyjä(esim. Neste 2t, moottorin surma tai Teboilin "SavuSuhari") joutuu käyttämään 2-4% liuoksena, jolloin öljyyntyminen on voimakkaampaa. Lisäksi lisääntynyt karstoitus "palavan" 2t öljyn takia.

Sit noissa racing öljyissä on se hyvä puoli, että ne ei haise kissanpaskalle, vaan niissä on semmoinen "kalliin makea" tuoksu 8) Suosittelen käyttämään kunnollista 2t öljyä. Se ehkä maksaa sen 20e/litra, mutta suojaa konetta ihan toisella tavalla... Eikä sitä kulu tommosessa käytössä paljoakaan... Sitäpaitsi, se on kuitenkin n.120hv/litra :lol:

Posted: Wed Jul 05, 2006 15:24
by Soukka
Pitkästä aikaa täällä, edelleenkin proju seisoo kauhean rahan puutteen takia.

Kiitti vinkeistä antonmies.