Page 3 of 3
Posted: Sun Sep 16, 2007 14:15
by Mudracer
Mulla on rakenteilla 4.3 V-6 112 Eatonilla ja Engine Analyzer näyttää 1000 rpm kohdalla 5psi ja vasta 2000tonnin paikkeilla on 10psi ja maksimipaineet 6000rpm jälkeen.
Tehoa se hukkaa ~55hummaa eli pikkasen riisipaahtimen verran

.
Posted: Sun Sep 16, 2007 20:50
by Kimple
slappala wrote:No semmosta sattuu virivehkeiden kanssa.
Itse en näe ollenkaan järkeä yhdistää keskipakotyyppistä remmiahdinta
turboon. Onhan se kiva kun on molemmat vaan hyvin mitoitettu turbo toimii vähintäänkin yhtä hyvin.
Omassa autossa ongelmana lähinnä ollut että alhaalla tuntuu olevan liikaakin eatonilla ahtoja. Pari mäntää meni aika pikaseen kun männänrengaspöydät murtuivat. tämä siksi kun on vakiomäntiä joissa suuri silikonipistoisuus..toiset pehmeämmät sitten meni lyttyyn.
Tosin nytten on kestäneet kun on pudottanut syttyjä alhaalla. Omassa portattu ahdin ja ahdot tällä hetkellä 1.4bar. alkaa olemaan todellakin jo rajoilla vaan porttaaminen ainakin datalogien perusteella auttoi vietävästi mm. imulämpöihin jne. Omaan ei ainakaan tartte turboa

alkaa olemaan sen verta karu kampe jo ajella muutenkin.
niin konehan oli bemun m20b25 jota muutenkin hiukan viilattu. Jos tosin koko ajan menee mäntää niin kannattanee syttyä ja bensaa säätää.
tuossa männässä ainakin jo egt:ssä pitää näkyä ettei kaikki ole kohallaan.
No kerroppa mulle mistä saan sellaisen turbon mikä herää 1,6 litraisessa koneessa 2-2,5 tonnissa ja riittää taas yläpäässä 550 heppaan ?.
Puhuitkin näköjään keskipako tyyppisestä remmiahtimesta.
Ja muuten egt:ssä ei näkynyt mitään huolestuttavaa...
Pientä alku tuskaa vaan uusien sytkälaitteiden kanssa.
Posted: Mon Sep 17, 2007 15:43
by eaton/holset power
slappala wrote:No semmosta sattuu virivehkeiden kanssa.
Tosin nytten on kestäneet kun on pudottanut syttyjä alhaalla. Omassa portattu ahdin ja ahdot tällä hetkellä 1.4bar. alkaa olemaan todellakin jo rajoilla vaan porttaaminen ainakin datalogien perusteella auttoi vietävästi mm. imulämpöihin jne. Omaan ei ainakaan tartte turboa

alkaa olemaan sen verta karu kampe jo ajella muutenkin.
.
saako udella mitä toimen piteitä vaatii tuo porttaus
ja millä tavalla porttaus vaikuttaa ahtimen imuilman lämpötilaan

Posted: Mon Sep 17, 2007 16:41
by Mudracer
Posted: Mon Jun 16, 2008 7:31
by JaniM
Kaivetaas vanhaa.
Kumpi on helpompi/parempi toteuttaa remmiahtimessa läpän sijainti?
Ennen ahdinta vai ahtimen jälkeen? Tarkoitus saada toimimaan varmiten.
Kone on pieni 1.6 boxeri ja remmiksi tulee M45.
Posted: Mon Jun 16, 2008 9:28
by MotoJussi
JaniM wrote:Kaivetaas vanhaa.
Kumpi on helpompi/parempi toteuttaa remmiahtimessa läpän sijainti?
Ennen ahdinta vai ahtimen jälkeen? Tarkoitus saada toimimaan varmiten.
Kone on pieni 1.6 boxeri ja remmiksi tulee M45.
Kysyin vartavasten tehtaan teknisestä tuesta,voiko läpän laittaa ennen ahdinta. Tehtaan vastaus oli: "Voi laittaa".
Ihan tiedoksi. Itte en tietenkään kanna mitään vastuuta mistään. Kokeilin moista mutta lapaset tippui kesken ja homma jäi vähän vaiheeseen.
Posted: Wed Jun 25, 2008 22:27
by Jk1
JaniM wrote:Kaivetaas vanhaa.
Kumpi on helpompi/parempi toteuttaa remmiahtimessa läpän sijainti?
Ennen ahdinta vai ahtimen jälkeen? Tarkoitus saada toimimaan varmiten.
Kone on pieni 1.6 boxeri ja remmiksi tulee M45.
Helpompi on jättää läpät paikoilleen ja laittaa Eaton puhaltamaan niistä läpi. Siis jos ne ovat jo valmiina

Bypass vaan systeemiin (molemmilla tavoilla).
J
Posted: Sat Jun 28, 2008 7:15
by V-kääpä
Mulla on 1100 GSX Suzukissa Eaton M45 ja kaasuläppä ennen ahdinta .
Hyvin toimii ja toimisi vielä paremmin , jos olisi progressiivinen kaksiläppäinen läppärunko .
Megan säädöt eivät tosin vielä ole täysin kohdallaan .
Bypassi kannattaa laittaa , oli kaasuläppä ennen tai jälkeen ahtimen .