onko mitään uutta rojektista? tarvitsisin kans megaviewin ja tää on vaikuttanu hyvältä. mut missä mennään tällähetkellä?
-Tuomas-
Mikrokontrolleriohjattu lambdanäyttö/megaview
Moderator: Masi_K
Moi.
Homma on vielä protovaiheessa, joten tarkemmat speksit sun muut kirjoittelen jossain sopivassa välissä. Tässä mailissa ei iha kaikkea muista kirjottaa, niin jatkossa lisää.
Elektroniikka on valmis ja parit protot oon pyöräyttänyt. Softakin jossain määrin valmis ja ideoitakin on korvantakana millä softasta saa paremman, joten "lopullinen" softa ihan kulman takana.
Koteloinniksi sopii taivutettu 1-2mm aluplootu, mikä painetaan DIN-radiopaikkaan tai sitten ulkonen rasia. Itsellä eijo noita DIN-paikkoja kuin yksi (radio tässä), joten ulkosen kotelon sitten ostin Partcosta (~6e+ALV) ja reiät tein.
Harraste mega-autoni on nyt seisonnassa, mutta kun käyn landella, niin voin parit kuvat siitä räpsästä.
Jos tilauksia saan ja jonku pienen ennakkomaksun, niin voin noita PLED näyttöjä tilata, koska niitä minulla ei ole yhtään varastossa. ELFA:ssa ne maksaa 30e/kpl, joten jenkeistä aattelin tilailla köntän.
Näytölle tulee ominaisuuksia sitä mukaa lisää kun ideoita tippuu ja implementointi sitten pienellä viiveellä.
Hinnat (alustavia):
* Koteloimaton kasattu piirilevy+näyttö 140e
* AD59x k-termoparituki +e (pakolämmöt)
* Valmis kotelo +20e (jompi kumpi, DIN tai kuvan umpi)
* Valmis johtosarja +e
* Hintaan kuuluu yhden anturisarjan ohjelmointi. Jos anturit autossa muuttuu, niin softaan pitää ympätä uudet arvot megan .inc tiedostoista.
* Nettiin tulee sabluuna, millä voi tehdä itekkin koteloon reiät.
Tässä pari kuvaa keväältä, softa oli tossa vaiheessa hyvin proto:

T. Pasi
Homma on vielä protovaiheessa, joten tarkemmat speksit sun muut kirjoittelen jossain sopivassa välissä. Tässä mailissa ei iha kaikkea muista kirjottaa, niin jatkossa lisää.

Elektroniikka on valmis ja parit protot oon pyöräyttänyt. Softakin jossain määrin valmis ja ideoitakin on korvantakana millä softasta saa paremman, joten "lopullinen" softa ihan kulman takana.
Koteloinniksi sopii taivutettu 1-2mm aluplootu, mikä painetaan DIN-radiopaikkaan tai sitten ulkonen rasia. Itsellä eijo noita DIN-paikkoja kuin yksi (radio tässä), joten ulkosen kotelon sitten ostin Partcosta (~6e+ALV) ja reiät tein.
Harraste mega-autoni on nyt seisonnassa, mutta kun käyn landella, niin voin parit kuvat siitä räpsästä.
Jos tilauksia saan ja jonku pienen ennakkomaksun, niin voin noita PLED näyttöjä tilata, koska niitä minulla ei ole yhtään varastossa. ELFA:ssa ne maksaa 30e/kpl, joten jenkeistä aattelin tilailla köntän.
Näytölle tulee ominaisuuksia sitä mukaa lisää kun ideoita tippuu ja implementointi sitten pienellä viiveellä.
Hinnat (alustavia):
* Koteloimaton kasattu piirilevy+näyttö 140e
* AD59x k-termoparituki +e (pakolämmöt)
* Valmis kotelo +20e (jompi kumpi, DIN tai kuvan umpi)
* Valmis johtosarja +e
* Hintaan kuuluu yhden anturisarjan ohjelmointi. Jos anturit autossa muuttuu, niin softaan pitää ympätä uudet arvot megan .inc tiedostoista.
* Nettiin tulee sabluuna, millä voi tehdä itekkin koteloon reiät.
Tässä pari kuvaa keväältä, softa oli tossa vaiheessa hyvin proto:

T. Pasi
Taas on aikaa vierähtänyt ja jotain oon yrittänyt saada aikaankin. Syyskuussa tuota koodia laittelin uuteen uskoon ja parannettavaa vaan löytyy kummasti kun homma etenee.
Tilaan PLED näyttömoduuleita muutaman kappaleen ja niputan pari Eniviewiä myyntiä varten lähiaikoina.
Jos joku haluaa itse ohjelmoida Eniviewiin koodia, niin olen miettinyt, että voisin sitten julkaista tähän astiset tekeleeni. Mietin että parhaat palat sitten voisi taas yhdistää jakeluversioon, jolloin Eniview paranisi kaikille sen käyttäjille.
Ja tässä olis videopätkä ja pari fotoa, en ikävä kyllä onnistunut syyskuussa tositoimissa ottamaan kuvia, mutta TE:n WB-ohjaimen kanssa tuo lambda toimii hienosti ja DC toimii ~4% stepein. DC:n tarkkuutta pitäisi vielä parantaa HI-RES RPM:n avulla, mutta nyt näkee että kuin korkealla suuttimien aukioloaika käy.
Jos olet kiinnostunut näytöstä, niin mailaa passi__(at)kapsi.fi, laita YV:tä tai soittele 050 577 6406.
Videossa näkyvän kotelon laatu ei vastaa mitä muuten toimittaisin.
Toki löytyy sabluuna, millä sitten voi tehdä vaikka itse kotelon.
Datalehti: http://passi.kapsi.fi/eniview/
Video: http://passi.kapsi.fi/eniview/MVI_0626-2.avi

Tilaan PLED näyttömoduuleita muutaman kappaleen ja niputan pari Eniviewiä myyntiä varten lähiaikoina.
Jos joku haluaa itse ohjelmoida Eniviewiin koodia, niin olen miettinyt, että voisin sitten julkaista tähän astiset tekeleeni. Mietin että parhaat palat sitten voisi taas yhdistää jakeluversioon, jolloin Eniview paranisi kaikille sen käyttäjille.
Ja tässä olis videopätkä ja pari fotoa, en ikävä kyllä onnistunut syyskuussa tositoimissa ottamaan kuvia, mutta TE:n WB-ohjaimen kanssa tuo lambda toimii hienosti ja DC toimii ~4% stepein. DC:n tarkkuutta pitäisi vielä parantaa HI-RES RPM:n avulla, mutta nyt näkee että kuin korkealla suuttimien aukioloaika käy.
Jos olet kiinnostunut näytöstä, niin mailaa passi__(at)kapsi.fi, laita YV:tä tai soittele 050 577 6406.
Videossa näkyvän kotelon laatu ei vastaa mitä muuten toimittaisin.

Datalehti: http://passi.kapsi.fi/eniview/
Video: http://passi.kapsi.fi/eniview/MVI_0626-2.avi

En ole ajatellut myydä kasaamattomia / ilman näyttöä olevia piirilevyjä. Jos Eniviewissä ilmenee ongelmia tälläisessä käyttäjän itse kasaamassa versiossa, niin vaikea sitten määrittää korvausvastuuta. Samoin mielelläni pitäisin kaikissa setupin samana, jolloin parannukset sitten toimivat varmasti kaikissa enivieweissä.cockjerry wrote:Saako tota piirilevyä erikseen, silleen että näyttö ei ole kiinni?
Meneekö tohon esim. megaviewin koodi sisään ja skulaa jopa? Tietty olis hienoa, jos laittaisit sourcen jakoon.
Mitenköhän se skulaa 20x4 näytön kanssa ja MS-2?
Eniviewiin ei mene Megaviewin koodi sisään. Sorsat tulevat jakoon, jos muitakin rupeaa kehittämään eniviewiin koodia.
Noissa 20x4 on eri kohdassa se näytön liityntä, joten ei oikeen sovi ainakaan samoihin kiinnityksiin, joutus pistään kaapelilla ja sitärataa, en suosittele. Ja LCD näyttö ei mielestäni oikeen performoi autokäytössä.
Eniview toki toimii MS2:sen kanssa, mutta vaatii sitten muutoksia koodiin. MS1 on 9600bps, MS2 taisi olla 115200, jne. Näitä muutoksia en ole tekemässä, mutta jos joku haluaa itse tehdä, niin en estä.
T. Pasi