Megasquirt ongelma
Moderator: Masi_K
Re: Megasquirt ongelma
Tarkasta myös sytytysajoitus. Onko se käyttämäsi sytytysjärjestys oikea siihen moottoriin ? Harvinaista kylläkin.
Volvo 244 -84. B19E, turtana, squirt 'n' spark *RIP*
Vauxhall Viva - Microsquirt module
Volvo 244 -78 MsII
Volvo 242 -82 MsIII
Volvo 940 - MsII
Volvo 940 - MsIII Pro Ultimate
Chervolet Belair - MsIII
Vauxhall Viva - Microsquirt module
Volvo 244 -78 MsII
Volvo 242 -82 MsIII
Volvo 940 - MsII
Volvo 940 - MsIII Pro Ultimate
Chervolet Belair - MsIII
Re: Megasquirt ongelma
Ju, täytyy tarkistaa. Sytytysjärjestys on varmasti oikea. tarkastettu tehtaan korjausmanuaalista. Kiitos jälleen.
Re: Megasquirt ongelma
Vika löytyi ja se oli hyvinkin yksinkertainen. Puolan pinnijako oli sekaisin.
Kiitokset erityisesti MasiK neuvoista. 


Re: Megasquirt ongelma
Hyvä juttu !
Volvo 244 -84. B19E, turtana, squirt 'n' spark *RIP*
Vauxhall Viva - Microsquirt module
Volvo 244 -78 MsII
Volvo 242 -82 MsIII
Volvo 940 - MsII
Volvo 940 - MsIII Pro Ultimate
Chervolet Belair - MsIII
Vauxhall Viva - Microsquirt module
Volvo 244 -78 MsII
Volvo 242 -82 MsIII
Volvo 940 - MsII
Volvo 940 - MsIII Pro Ultimate
Chervolet Belair - MsIII
Re: Megasquirt ongelma
Viikonloppuna tuli ajeltua 500km reissu autolla ja yritetty säätää. Toimiessaan auto tuntuu vetävän vähintään kuten alkuperäiselläkin moottorinohjauksella ja muutenkin käytös on aika sivistynyttä. Muutama ongelma silti vaivaa. Auto pätkii syttyä. Pääosin tasaisessa ajossa tulee pahoja teräviä nykimiskohtauksia. ongelma tuntuu olevan pahimmillaan 2500-3500rpm välillä. Nykimisen alkaessa yleensä joka kerta hellittää kun lyö kaasun pohjaan, mutta välillä pätkii hetken kaasupohjassakin. rauhallisella kaasupolkimenn käytöllä voi mennä kuitenkin pitkiäkin matkoja nykimättä yhtään. Triggeröinnissä näkyy katkoja joten siinä ilmeisesti vika. Mutta minkä ihmeen takia tuo täyskaasu kiihdytys yleensä auttaa ongelmaan? Triggeri on tarkoitus tehdä uusi, sillä vanha ei ole 100% keskellä vaan hampaiden korkeudessa voi olla 0-0,5mm korkeusheittoa.
Toinen ärsyttävä ongelma on kipinä imusarjaan kun lyö virrat päälle. aiheuttaa räjähdyksen imusarjaan noin 1/5 kerralla. Imusarja on irronnut imukauloistaan 2 kertaa.
Miksi mega tekee heti kipinän kun boksi saa virtaa ja pääseekö tästä ominaisuudesta jotenkin eroon? Vuotavat suuttimet syynä pamaukseen?
Toinen ärsyttävä ongelma on kipinä imusarjaan kun lyö virrat päälle. aiheuttaa räjähdyksen imusarjaan noin 1/5 kerralla. Imusarja on irronnut imukauloistaan 2 kertaa.

Re: Megasquirt ongelma
Paukahdus tai aivastus imariin virrat kytkettäessä on ominaisuus. Se johtuu siitä kun sytkälähdön tila muuttuu alhaalta ylös tai ylhäältä alas riippuen valinnasta josta moduuli tulkitsee sen kipinätriggerinä ja laukaisee. Ongelmaan ei törmää kovinkaan usein jos laite toimii eikä tarvii virtoja ränkkäillä ees taas. Tai jos sytkäohjaus on sopivasti niinpäin että se ei aiheuta tilannetta (riippuu siis laitteistosta). Virtoja kytkemällä mega ruikkasee aina tavaraa imusarjaan. Jos asetukset ovat isollaan tai sumut jätit ni kyllä sitä tavaraa sinne pääsee ihan reilustikkin. Ominaisuutta voi lieventää ajastamalla primingin tapahtumaan kahden sekunnin päästä. Jos moottori moisen sietää ja lähtee silti hienosti käyntiin.
Mittaa cherryn läpi kulkeva virta kun hammas on kohdallaan. Se ei saa ylittää punaisessa pussissa lukevaa arvoa. Muuten tulee todella ihania epämääräisiä hampaiden katoamisia.
Mittaa cherryn läpi kulkeva virta kun hammas on kohdallaan. Se ei saa ylittää punaisessa pussissa lukevaa arvoa. Muuten tulee todella ihania epämääräisiä hampaiden katoamisia.
Volvo 244 -84. B19E, turtana, squirt 'n' spark *RIP*
Vauxhall Viva - Microsquirt module
Volvo 244 -78 MsII
Volvo 242 -82 MsIII
Volvo 940 - MsII
Volvo 940 - MsIII Pro Ultimate
Chervolet Belair - MsIII
Vauxhall Viva - Microsquirt module
Volvo 244 -78 MsII
Volvo 242 -82 MsIII
Volvo 940 - MsII
Volvo 940 - MsIII Pro Ultimate
Chervolet Belair - MsIII
-
- Megajumala
- Posts: 1390
- Joined: Mon Feb 28, 2005 12:29
- Location: PorVWoo www.AutoTune.fi
- Contact:
Re: Megasquirt ongelma
Yksi ratkaisu ois tehdä ohjelmoitavaan lähtöön puolien jännitteiden ohjaus. Eli jännite tulee päälle vasta kun kierrostieto esim. 50 min.
En nyt muista kuin noita lähtöjä pysty MS1 lisäilee ja mitä kriteerejä pystyi käyttään.
En nyt muista kuin noita lähtöjä pysty MS1 lisäilee ja mitä kriteerejä pystyi käyttään.
Re: Megasquirt ongelma
Nyt menee hieman ohi.Masi_K wrote: Mon Apr 23, 2018 20:08 Mittaa cherryn läpi kulkeva virta kun hammas on kohdallaan. Se ei saa ylittää punaisessa pussissa lukevaa arvoa. Muuten tulee todella ihania epämääräisiä hampaiden katoamisia.

Re: Megasquirt ongelma
Niin. Cherryn anturi toimitetaan pinkissä pussissa. Pussissa on keltainen tarra jossa lukee mm milliampeeri arvo. Löytynee myös datasheetistä internetissä.
Volvo 244 -84. B19E, turtana, squirt 'n' spark *RIP*
Vauxhall Viva - Microsquirt module
Volvo 244 -78 MsII
Volvo 242 -82 MsIII
Volvo 940 - MsII
Volvo 940 - MsIII Pro Ultimate
Chervolet Belair - MsIII
Vauxhall Viva - Microsquirt module
Volvo 244 -78 MsII
Volvo 242 -82 MsIII
Volvo 940 - MsII
Volvo 940 - MsIII Pro Ultimate
Chervolet Belair - MsIII
Re: Megasquirt ongelma
6,02mA sain mittarin näyttämään. Kuinka tarkka tuo mun Lexa yleismittari sitten lie. Cherryn max näkyy olevan 6mA ja suositeltu? 3mA. Eli vika vois hyvinkin olla tuossa. Kuinkas tuota virtaa saa pienennettyä?
Re: Megasquirt ongelma
Vastus jännitejohtoon.
Volvo 244 -84. B19E, turtana, squirt 'n' spark *RIP*
Vauxhall Viva - Microsquirt module
Volvo 244 -78 MsII
Volvo 242 -82 MsIII
Volvo 940 - MsII
Volvo 940 - MsIII Pro Ultimate
Chervolet Belair - MsIII
Vauxhall Viva - Microsquirt module
Volvo 244 -78 MsII
Volvo 242 -82 MsIII
Volvo 940 - MsII
Volvo 940 - MsIII Pro Ultimate
Chervolet Belair - MsIII
Re: Megasquirt ongelma
Tuo 3-6mA speksattu virta on "Supply current", eli mitä anturi itse kuluttaa VCC käyttöjännitteestä. Se on datalehdessä enemmänkin vaan tiedoksi, se on mitä se on eikä siitä normaalisti tarvitse sen enempää välittää niin kauan kuin VCC jännite on sallituissa rajoissa 5-24V. Signaalilähdön maksimi kuormitusvirta on "Output sink current", joka on 20mA.Jalamari wrote: Tue Apr 24, 2018 17:31 6,02mA sain mittarin näyttämään. Kuinka tarkka tuo mun Lexa yleismittari sitten lie. Cherryn max näkyy olevan 6mA ja suositeltu? 3mA. Eli vika vois hyvinkin olla tuossa. Kuinkas tuota virtaa saa pienennettyä?
Arttu
GSX1100 -85
GSX1100 -85
Re: Megasquirt ongelma
Niin meni viime kesäkin ettei autolla ajettu tuota 500km lenkkiä kummempaa. Näin kevään korvalla kiinnostus autoa kohtaan on kuitenkin jälleen herännyt. Pientä testiajoa tehty ja viankuvaus on tarkentunut. Tuo armoton nykiminen/sytytyksen pätkiminen on vain 16-19 asteen sytytysennakolla. Kokeilin kiinteällä 25 asteen ennakolla ja kiihdytykset sujui ilman nykimiskohtauksia. Halli YKK 58 astetta. siirretty noin 75asteeseen koska wheel decoder calculatorilla trig pos a meni hampaalle 23 ja a return uudelle kierrokselle hampaalle 3. Tämä on ilmeisesti joillain aiheuttanut ongelmia. Tuo ei kuitenkaan tässä tapauksessa auttanut ongelmaan. Ideoita?
-
- Megajumala
- Posts: 1167
- Joined: Wed Dec 07, 2005 17:41
- Location: Pohjois-Karjala
Re: Megasquirt ongelma
Matalaohmiset suuttimet ja V2.2 piirilevy ilman flyback-piiriä tai Peak&hold-ohjainkorttia = et saa sitä ikinä toimimaan.
Hommaa V3-levy tai 2kpl Peak&hold-ohjainkortteja niin voi alkaa toimimaan. Tai korkeaohmiset suuttimet.
Hommaa V3-levy tai 2kpl Peak&hold-ohjainkortteja niin voi alkaa toimimaan. Tai korkeaohmiset suuttimet.
Re: Megasquirt ongelma
V3 levylläkin on suositeltavaa käyttää vastuksia tai tuollaista lisälevyä kun on matalaohmiset käytössä.
Volvo 244 -84. B19E, turtana, squirt 'n' spark *RIP*
Vauxhall Viva - Microsquirt module
Volvo 244 -78 MsII
Volvo 242 -82 MsIII
Volvo 940 - MsII
Volvo 940 - MsIII Pro Ultimate
Chervolet Belair - MsIII
Vauxhall Viva - Microsquirt module
Volvo 244 -78 MsII
Volvo 242 -82 MsIII
Volvo 940 - MsII
Volvo 940 - MsIII Pro Ultimate
Chervolet Belair - MsIII
Re: Megasquirt ongelma
Tähänkö on nyt tultu.
Mitä tuossa nykyisellä setupilla tapahtuu minkä Flyback piiri voisi korjata? TS selkokielellä. Meneekö levyn läpi nyt niin suuria virtoja tms. ettei se ole enää vakaa? Minä kun ajattelin, että ongelma on enää jotain pientä hienosäätöä, auto kun tosiaan pelaa ja kulkee hienosti paitsi tuolla 16-19 asteen ennakolla/ tietyllä kierrosalueella. 
Edit.Tässähän on nuo suuttimet kahdessa pankissa. Joten voisiko ohjauksen toteuttaa esimerkiksi vain tuollaisella yhdellä Peak&Hold Injector Driver Boardilla? Kaksi kanavaa jäisi vielä vapaaksi.http://jbperf.com/p&h_board/index.html
Suuttimien vaihto sinällään olisi jees, mutta onko olemassa konstia millä nykyaikaisen o rengaliitos suuttimen saa tuon Jetronicin suuttimen letkuliitoksen tilalle. muuten pitää tehdä uudet bensalinjat.
Edit 2. Voiko levyn kuormaa keventää sillä että muutan suihkutusasetuksia nykyisestä simultaneous 2 squirts per cycle ->alternating 2 squirts per cycle? Ilman että mitään kyrvähtää tai voiko tästä edes teoriassa olla apua.


Edit.Tässähän on nuo suuttimet kahdessa pankissa. Joten voisiko ohjauksen toteuttaa esimerkiksi vain tuollaisella yhdellä Peak&Hold Injector Driver Boardilla? Kaksi kanavaa jäisi vielä vapaaksi.http://jbperf.com/p&h_board/index.html
Suuttimien vaihto sinällään olisi jees, mutta onko olemassa konstia millä nykyaikaisen o rengaliitos suuttimen saa tuon Jetronicin suuttimen letkuliitoksen tilalle. muuten pitää tehdä uudet bensalinjat.
Edit 2. Voiko levyn kuormaa keventää sillä että muutan suihkutusasetuksia nykyisestä simultaneous 2 squirts per cycle ->alternating 2 squirts per cycle? Ilman että mitään kyrvähtää tai voiko tästä edes teoriassa olla apua.
Last edited by Jalamari on Thu Apr 18, 2019 18:48, edited 1 time in total.
Re: Megasquirt ongelma
Polttoainesuuttimen kela reagoi samalla tavalla kuten sytytyspuola, siinä ei vaan ole toisiopuolta mistä lähtisi kipinä. Eli kun kelan virtapiiri suljetaan ja hetkenpäästä avataan, indusoituu monen voltin jännitepiikki siihen suuttimen miinusjohtoon mikä on kytkettynä megaan. Mitä matalempi resistanssi, sitä enemmän piikkiä. On havaittu useasti että matalaohmiset suuttimet lätkyttävät monesti niin suurta piikkiä että tietyllä kierrosalueella tai sopivalla kuormalla tulee jopa reilua resettiä. V3 levyn kokonaan uusittu maapuoli piti parantaa ja parantikin v.2.2 levyn ongelmia. Mutta sumujen piikit puskee läpi silti. MS1 logi on niin hidas että sinne ei taida jäädä yhtään mitään jälkeä silloin kun nykii? Helpointa tai ainakin halvinta lienee on kokeilla laittaa passelit etuvastukset suuttimien virtapiireihin. 1 per pankki riittää kokeeksi.
Volvo 244 -84. B19E, turtana, squirt 'n' spark *RIP*
Vauxhall Viva - Microsquirt module
Volvo 244 -78 MsII
Volvo 242 -82 MsIII
Volvo 940 - MsII
Volvo 940 - MsIII Pro Ultimate
Chervolet Belair - MsIII
Vauxhall Viva - Microsquirt module
Volvo 244 -78 MsII
Volvo 242 -82 MsIII
Volvo 940 - MsII
Volvo 940 - MsIII Pro Ultimate
Chervolet Belair - MsIII
Re: Megasquirt ongelma
Ok. Vastuksethan tässä siis kaikkien sumujen edessä jo on. 

Re: Megasquirt ongelma
Logita sitä vika ja sen ulkopuolisia -alueita ja pistä jakoon. Eka vaikka normaalisti kartalla että se tulee se vika-alue esiin ja sit vaikka kiinteästi 17 astetta.
Volvo 244 -84. B19E, turtana, squirt 'n' spark *RIP*
Vauxhall Viva - Microsquirt module
Volvo 244 -78 MsII
Volvo 242 -82 MsIII
Volvo 940 - MsII
Volvo 940 - MsIII Pro Ultimate
Chervolet Belair - MsIII
Vauxhall Viva - Microsquirt module
Volvo 244 -78 MsII
Volvo 242 -82 MsIII
Volvo 940 - MsII
Volvo 940 - MsIII Pro Ultimate
Chervolet Belair - MsIII
Re: Megasquirt ongelma
pienet testilenkit lähiössä heitetty. Auto kun ei ole katsastettu niin ei kauhean pitkää lenkkiä kehtaa heittää. Ehkä olisi pitänyt logittaa vielä eri kierrosalueita paikallaan? tuolla 25 asteen ennakolla ajo on mielestäni ihan sujuvaa. ei se mikään raketti ole, mutta kulkee tasaisesti, tosin login ottamisen aikana siinäkin tuli yksi kevyt nykäisy. Toivottavasti noista saa jotain irti.
kiinteä 16 asteen ennakko
https://www.dropbox.com/s/splh43pio0bei ... 6.msl?dl=0
Kiinteä 25 asteen ennakko
https://www.dropbox.com/s/7qiz39q71cjh5 ... 5.msl?dl=0
sytkäkartta
https://www.dropbox.com/s/25hhuicnway9k ... a.msl?dl=0
kiinteä 16 asteen ennakko
https://www.dropbox.com/s/splh43pio0bei ... 6.msl?dl=0
Kiinteä 25 asteen ennakko
https://www.dropbox.com/s/7qiz39q71cjh5 ... 5.msl?dl=0
sytkäkartta
https://www.dropbox.com/s/25hhuicnway9k ... a.msl?dl=0
Re: Megasquirt ongelma
Alla vielä kiinteä 16 astetta. koitettu ajaa suoralla tasaisesti tuolla nypyttävällä alueella noin 2000-3000 kierrosta
https://www.dropbox.com/s/rilyhrs9knlmy ... 4.msl?dl=0
Ja samalla lailla suoralla koitettu kaivaa nypytystä esiin sytkäkartalla ajettuna
https://www.dropbox.com/s/5sqj832xbw0cn ... 4.msl?dl=0
Edit. Jos nyt oikein luen niin miksi muuten tuo Megassa asetettu Fixed spark angle 16 näyttää olevan megalogviewerissä 24.8 astetta. kampiakselilta lampulla näyttäs olevan ihan oikein.
Edit2.Ehkäpä Vauhtivaunun epäilys on oikea. Tuossa Logissa näkyy olevan kovaa piikkiä esim kierrosluvussa tuossa 16 asteen ennakossa ja samoilla asteilla sytkäkartallla mutta käyrät on piikittömät ja muutenkin siistimmät kiinteällä 25 asteella. prkl...
https://www.dropbox.com/s/rilyhrs9knlmy ... 4.msl?dl=0
Ja samalla lailla suoralla koitettu kaivaa nypytystä esiin sytkäkartalla ajettuna
https://www.dropbox.com/s/5sqj832xbw0cn ... 4.msl?dl=0
Edit. Jos nyt oikein luen niin miksi muuten tuo Megassa asetettu Fixed spark angle 16 näyttää olevan megalogviewerissä 24.8 astetta. kampiakselilta lampulla näyttäs olevan ihan oikein.
Edit2.Ehkäpä Vauhtivaunun epäilys on oikea. Tuossa Logissa näkyy olevan kovaa piikkiä esim kierrosluvussa tuossa 16 asteen ennakossa ja samoilla asteilla sytkäkartallla mutta käyrät on piikittömät ja muutenkin siistimmät kiinteällä 25 asteella. prkl...
Re: Megasquirt ongelma
Jep. Kyllä se rpm piikit on se ongelma. Kun tasaisellakin kierrosluvulla piikittää liki 2000rpm ylöspäin, tietää se kyllä selkeitä nykimisiä. Mä en suoralta kädeltä ihan usko että ongelma on suuttimien aiheuttama piikitys kun sulla on jo etuvastukset siellä. Paljon on mitattuna pankin se resistanssi minkä ms näkee ? Ms2 voisi helposti kertoa suuntiman että missä pissii.
Mulla kyllä logviewer näytti spark anglen oikein. Oli se kiinteä tahi kartalla.
Mulla kyllä logviewer näytti spark anglen oikein. Oli se kiinteä tahi kartalla.
Volvo 244 -84. B19E, turtana, squirt 'n' spark *RIP*
Vauxhall Viva - Microsquirt module
Volvo 244 -78 MsII
Volvo 242 -82 MsIII
Volvo 940 - MsII
Volvo 940 - MsIII Pro Ultimate
Chervolet Belair - MsIII
Vauxhall Viva - Microsquirt module
Volvo 244 -78 MsII
Volvo 242 -82 MsIII
Volvo 940 - MsII
Volvo 940 - MsIII Pro Ultimate
Chervolet Belair - MsIII
Re: Megasquirt ongelma
Megalle näkyvä vastus on 2.7ohmia per pankki.
Vastuksena on joka suutimen kanssa laitettu sarjaan 4.70hmin/10W vastus ja lopulta kolme suutinta kytketty yhteen pankkiin. Linkissä virityksestä kuva. Onko tuo kokonaisvastus nyt sitten edelleen liian pieni?
https://www.dropbox.com/s/76ys28h3020ac ... 1.jpg?dl=0
Vastuksena on joka suutimen kanssa laitettu sarjaan 4.70hmin/10W vastus ja lopulta kolme suutinta kytketty yhteen pankkiin. Linkissä virityksestä kuva. Onko tuo kokonaisvastus nyt sitten edelleen liian pieni?
https://www.dropbox.com/s/76ys28h3020ac ... 1.jpg?dl=0
Re: Megasquirt ongelma
2.7ohmia on kuin suoraan oppikirjasta oleva matalaohminen suutin. Isommat vastukset ja jaa suuttimet kahteen pankkiin vaikka ajaisit kaikkia yhtäaikaa.
Volvo 244 -84. B19E, turtana, squirt 'n' spark *RIP*
Vauxhall Viva - Microsquirt module
Volvo 244 -78 MsII
Volvo 242 -82 MsIII
Volvo 940 - MsII
Volvo 940 - MsIII Pro Ultimate
Chervolet Belair - MsIII
Vauxhall Viva - Microsquirt module
Volvo 244 -78 MsII
Volvo 242 -82 MsIII
Volvo 940 - MsII
Volvo 940 - MsIII Pro Ultimate
Chervolet Belair - MsIII
Re: Megasquirt ongelma
Löytyi varastosta 2kpl 50w tehonkeston 2,5 ohmin vastukset joilla sain nostettua pankin vastuksen sarjaan kytkettynä 5,2 ohmiin.Eikö tuo pitäisi olla jo ok? käynti on aiempaakin rumempaa, mutta seosmittarin mukaan vetää laihalle. Eikai tuo vastuksen kasvattiminen pitäisi seoksiin vaikuttaa. Vai mikä olisi optimaalinen kokonaisvastus pankille?
Re: Megasquirt ongelma
Laskin tos viel et kuin paljon on teoreettisesti resistanssi neljällä korkeaohmisella per pankki. Sain noin 3.5-4.3ohmia. Tälläinen on todettu toimivaksi v2.2 levyllä miljoona kertaa.
Suuttimen avaukseen kuluva virta laskee kun nostat resistanssia. Voit joutua viilaamaan deadtimeä jos käynin ontuminen tms on siitä johtuvainen. Tähän mennessä etuvastukset eivät ole vaikuttaneet mun kohdalla mihinkään muuhun kuin toimivuuteen.
Suuttimen avaukseen kuluva virta laskee kun nostat resistanssia. Voit joutua viilaamaan deadtimeä jos käynin ontuminen tms on siitä johtuvainen. Tähän mennessä etuvastukset eivät ole vaikuttaneet mun kohdalla mihinkään muuhun kuin toimivuuteen.
Volvo 244 -84. B19E, turtana, squirt 'n' spark *RIP*
Vauxhall Viva - Microsquirt module
Volvo 244 -78 MsII
Volvo 242 -82 MsIII
Volvo 940 - MsII
Volvo 940 - MsIII Pro Ultimate
Chervolet Belair - MsIII
Vauxhall Viva - Microsquirt module
Volvo 244 -78 MsII
Volvo 242 -82 MsIII
Volvo 940 - MsII
Volvo 940 - MsIII Pro Ultimate
Chervolet Belair - MsIII
Re: Megasquirt ongelma
Deadtimellä tarkoitetaan ilmeisesti tuota injector opening timeä. täytyypä rukkailla. Millähän välillä tuota uskaltaa turvallisesti säätää ettei jostain nouse taas savu?:lol:
Re: Megasquirt ongelma
Vaikuttaa siltä että menee palamatonta soppaa lävitse, seosmittari näkee sen vain ylimääräisenä happena pakokaasussa...Jalamari wrote: Mon Apr 22, 2019 12:11 ... mutta seosmittarin mukaan vetää laihalle. Eikai tuo vastuksen kasvattiminen pitäisi seoksiin vaikuttaa.
Tinakoneen tuunaaja
Re: Megasquirt ongelma
injector opening timen kun sääti 1.5msec niin seosmittari palas tuohon 14-15 väliin. ajaessa tuntui todella tuhnulta ja nykiminen oli edelleen läsnä...
Edit:voiskohan ohjelman vaihto korjata ongelman? nyt sisässä ilmeisesti viimeisin hr_11d.
Edit:voiskohan ohjelman vaihto korjata ongelman? nyt sisässä ilmeisesti viimeisin hr_11d.
Re: Megasquirt ongelma
Voithan koittaa firmiksen vanhentamista. Muistelen etäisesti mulla olleen ongelmia 11d kanssa. Taisi kuitenkin osottautua että silloin oli levy 5 vaille sökö. Tästä aikaa kuitennii reipas 10 vuotta..
Ja tosiaan ms1 ei lukenutkaan deadtime vaan opening time. Se vaikuttaa aika paljon jotenka sen säädössä on mentävä pienin askelin. Veikkaisin että siinä on nyt joku muu feilu mikä ei näy päälle.

Volvo 244 -84. B19E, turtana, squirt 'n' spark *RIP*
Vauxhall Viva - Microsquirt module
Volvo 244 -78 MsII
Volvo 242 -82 MsIII
Volvo 940 - MsII
Volvo 940 - MsIII Pro Ultimate
Chervolet Belair - MsIII
Vauxhall Viva - Microsquirt module
Volvo 244 -78 MsII
Volvo 242 -82 MsIII
Volvo 940 - MsII
Volvo 940 - MsIII Pro Ultimate
Chervolet Belair - MsIII