Toi ohjurikumien huonokuntoisuus on kyllä hyvin yleistä. Monesti ne kovettuu about marmoriksi että murentuvat pois itekseen. Yleensä ovat vaan aivan kivikovia.Aapeli59 wrote:
Ohjurinkumien kohdalla tulet todennäköiseti huomaamaan kuinka kovaksi se kumi/muovi voikaan kovettua. Itselläni ei ainakaan voinut puhua elastisuudesta enää mitään, paremminkin lasi olisi kuvannut oikeammin materiaalia.
MB 450 SLC mega1 V2.2 tyhjäkäynti ongelma
Moderator: Masi_K
Re: MB 450 SLC mega1 V2.2 tyhjäkäynti ongelma
Volvo 244 -84. B19E, turtana, squirt 'n' spark *RIP*
Vauxhall Viva - Microsquirt module
Volvo 244 -78 MsII
Volvo 242 -82 MsIII
Volvo 940 - MsII
Volvo 940 - MsIII Pro Ultimate
Chervolet Belair - MsIII
Vauxhall Viva - Microsquirt module
Volvo 244 -78 MsII
Volvo 242 -82 MsIII
Volvo 940 - MsII
Volvo 940 - MsIII Pro Ultimate
Chervolet Belair - MsIII
Re: MB 450 SLC mega1 V2.2 tyhjäkäynti ongelma
Kävin eilen tallilla ja otin 350 projekti mersusta suuttimet 450:een ja säädin tuner studiolla uusien suuttimien specsit megalle. Käynti parani koko kierrosalueella selkeästi.
350 moottorissa oli 6kpl 0 280 150 013 suuttimia (mustia orginal) ja kaksi takimmaista suutinta oli vaihdettu joskus 0 280 150 022 keltaisiksi. Kummallakin tuotto 265cc/min. netin mukaan. Keltaiset on vain hieman uudempia. 450:ssa oli suuttimet 0 280 150 036 eli 380cc/min.
Noilla pienemmillä suuttimilla sai VE-kartan arvot lähtemään arvosta 35 ja suuttimien duty cyclet on nyt järkevälle tasolla. Isoilla orggis suuttimilla aukioloajat oli todella lyhyitä.
Eiköhän tuon saa siis käymään kuten pitääkin. Vielä jäi kuitenkin parantamisen varaa ja nyt tosiaan täytyy metsästää jostain imusarjan kaikki tiivisteet.
Syksyllä voi olla että alan väsäämään tuohon mega 3:sta jakajattomalla sytkällä, mutta katsotaan nyt ensin miten hyvin saan sen käymään kesäajoihin tuolla MS1. Museorekisteröinti myös kiinnostaisi ja se kustannusteknisesti kannattaisi, mutta se vaatisi ylimaalauksen ja ehjien puskureiden hankintaa yms. aikaa paljon vievää.
350 moottorissa oli 6kpl 0 280 150 013 suuttimia (mustia orginal) ja kaksi takimmaista suutinta oli vaihdettu joskus 0 280 150 022 keltaisiksi. Kummallakin tuotto 265cc/min. netin mukaan. Keltaiset on vain hieman uudempia. 450:ssa oli suuttimet 0 280 150 036 eli 380cc/min.
Noilla pienemmillä suuttimilla sai VE-kartan arvot lähtemään arvosta 35 ja suuttimien duty cyclet on nyt järkevälle tasolla. Isoilla orggis suuttimilla aukioloajat oli todella lyhyitä.
Eiköhän tuon saa siis käymään kuten pitääkin. Vielä jäi kuitenkin parantamisen varaa ja nyt tosiaan täytyy metsästää jostain imusarjan kaikki tiivisteet.
Syksyllä voi olla että alan väsäämään tuohon mega 3:sta jakajattomalla sytkällä, mutta katsotaan nyt ensin miten hyvin saan sen käymään kesäajoihin tuolla MS1. Museorekisteröinti myös kiinnostaisi ja se kustannusteknisesti kannattaisi, mutta se vaatisi ylimaalauksen ja ehjien puskureiden hankintaa yms. aikaa paljon vievää.