MR2 Turbo + Mega PNP G2

Yleinen jutustelu

Moderator: Masi_K

A.I
Megasquirt aloittelija
Posts: 19
Joined: Mon Sep 17, 2012 21:56

Re: MR2 Turbo + Mega PNP G2

Post by A.I »

Jees. Päivitellääs taas.

Tuppaa nämä päivitykset harvenemaan sitä mukaan kun vehkeet alkaa toimimaan.
Vielä ei päästä menestystarinoihin mutta lähellä luullakseni aletaan olemaan.

Eli rötääminen ja booaaminen johtui etanolin ominaisuuksista. kylmällä koneella kun viina ei oikein pala. Lämpösenä toimiikin oikein hyvin.
Ennakotkin olivat lampulla tsekattuna juuri sitä mitä ecu väittikin.

Siirtoajo 60km koululle sujui hienosti tekniikan puolesta

Koululla nosturilla tipautin tankin pois vanhan tilalle tankkiin sisälle tuli aito boshin 044 pumppu. (pumppuhan on 2x suurempi vakioon nähden mutta pienellä modauksella siitä tuli alkuperäistyylinen asennus.) 5.5mm syöttölinja vaihtui 8mm etanolin kestävään letkuun. paluu linja oli 4.4mm putkea joka vedettiin samasta 8mm letkusta ainoa pullonkaula jäi paluukiertoon tankin läpivientiin jossa on 20cm pituinen 4mm putki.
Tällä tuskin on oleellisesti merkitystä sillä tyhjäkäynnillähän se eniten ahdistaa 8)
Pumppu pitää muuten pirusti kovempaa meteliä kuin vakio.. :shock:

Samalla vaihdoin jakopään hihnan + rullat sekä säädettävät nokkapyörät.
Pakonokkaa myöhästettiin 6-astetta (vakionokilla bensalla saatu +15hp/ 20Nm tällä säädöllä)
Vesipumppu osoitti myös olevansa valmis eikä ne rullatkaa ihan terveeltä enään kuulostaneet..
Tämä vähän yllätti kun hihna olisi viimeksi vaihdettu 102tkm kohdalla ja autolla rullattu nyt n. 183tkm
vaihtoväli on 100tkm jota se ei varmasti olisi kestänyt.. :shock:
Hiihtoloman jälkeen pääsen niputtamaan auton ja testaamaan vieläkö käy nätisti tyhjäkäyntiä :)

Suositeltaaks hyviä säätäjiä varsinaissuomesta. etanolituntemus olisi iso plussa. :wink:
Last edited by A.I on Fri Apr 26, 2013 12:22, edited 2 times in total.
Carlos
Megasquirttaaja
Posts: 20
Joined: Thu Nov 27, 2008 9:52
Location: Pohjois-Savo

Re: MR2 Turbo + Mega PNP G2

Post by Carlos »

Kysys noilta missä ton RE85 Volvon säädättivät...

http://www.facebook.com/Eetziproductions

Siin on ainakin tarpeeks leipää
Toyota Celica CS -92, 1bar --> :)
A.I
Megasquirt aloittelija
Posts: 19
Joined: Mon Sep 17, 2012 21:56

Re: MR2 Turbo + Mega PNP G2

Post by A.I »

Kiitoksia kaikille foorumilaisille hyvistä neuvoista.
Nyt on auto säädetty ja mega toimii hienosti. Tehoa tuli kohtalaisesti ja ihan tyytyväinen olen boksin ominaisuuksiin.

Tosin en kyllä voi suositella kenellekkään plug & play boksia, jouduin kaikki johdottamaan uudestaan boksin sisälle jotta sain systeemit pelittämään. ainoa mikä oli blug & play oli liitin..(toki ilohan purkissa asetukset valmiina joten tämä on kuitenkin hyvä vaihtoehto ensikertalaiselle. :)

Kiitokset vielä JaniM:lle jonka ansiosta vehkeet saatiin käymään.
AutoTunen kanssa asioin jatkossakin.
Hevosvoima.com huolsi ahtimet ja teki suutintukit ja Pro Dyno raumalla sai romut säätöihin.

Nyt seuraavassa osassa vaihdetaan isompaa puhallinta ja ulkoista hukkista ja katsotaan mihin rahkeet ja rahat pojalla riittää. :D
A.I
Megasquirt aloittelija
Posts: 19
Joined: Mon Sep 17, 2012 21:56

Re: MR2 Turbo + Mega PNP G2

Post by A.I »

Itku lyhyestä ilosta, viikko säädön jälkeen n. 21-vuotta vanha kannen massatiiviste alkoi vuotaa.
Vaihdoin tiivisteen uudemman mallin teräksiseen jonka pitäisi kestää paremmin, samalla koneistettiin uudet seetit ja myös seetikulmia paranneltiin, venttiilit hiottiin ja vaihdettiin uudet ohjurikumit.
Kannen kasauksen yhteydessä CT27 ahdin irroitettiin ja vakio pakosarja heitettiin romulavalle.
Tilalle tuli ToyoSportin rosterinen pakosarja T3 laipalla ja puhaltimeksi tuli Holset HX35 hukkaportiksi tulee Audin ulkoinen aluksi ihan screamer pipellä toteutettuna.
Jäähdytyksen parantamiseksi autosta poistettiin samalla ilmastointi.

Vielä pitäisi jäähdytysjärjestelmä kasata ja hukkis + screamer pipe asentaa ja ahtoputkia viritellä paikalleen..
Ensiviikolla pitäisi käydä uudestaan penkissä. Toivottavasti alkaisi jo paikat kestämään.. 8)
A.I
Megasquirt aloittelija
Posts: 19
Joined: Mon Sep 17, 2012 21:56

Re: MR2 Turbo + Mega PNP G2

Post by A.I »

Penkissä tuli käytyä ja aluksi otettiin pienillä ahdoilla (1bar) 321hv 436Nm
Tämän jälkeen autolla on jo ajettu 1000km jonka aikana auto hajosi vain kolmesti..
Heti säädön jälkeen kotopihalla hajosi yksi IGN-1a puola mutta onneksi Harisen kanssa nämä takuuasiat sujuvat ja uusi saatiin pian takuuseen. sitten alkoivat ongelmat pakosarjan kanssa.
Pakosarjan ja turbon välinen tiiviste nimittäin paloi kahdesti.. :evil:
Toisella kerralla syykin selvisi, kiinanpojat olivat tehneet pakosarjassa muuten yllättävän hyvää työtä mutta T3 laipan reikä oli liian iso, näin ollen tiiviste ei puristunut niinkuin olisi pitänyt.
Nyt auto on taas ajossa ja vehkeet pelittää hienosti.

Noh eihän se noilla lukemilla mihinkään liiku joten lisää on saatava! :)

Seuraavaksi vaihdetaan vaparin 244 nokat 8.7mm nostolla (nykyset 236 8.2mm nostolla) ja ruuvataan painetta lisää ja toivotaan että paikat kestää sen.. :twisted: :?
Post Reply