Page 2 of 2
Re: IGN-1A puolista taas
Posted: Sun Jun 03, 2012 9:02
by kokkolanpoika
Eikös harrastaja ollut mitannut ja havainnut hyväksi +4ms latausajan? Sillon on ruutia sytyttää seos aika pitkälle..? 7ms on jo aika kova aika..
http://www.aemelectronics.com/Images/Pr ... 0-2853.pdf
9ms ja 40% duty cycle.. En tiedä paljonko snowproboos:tilla on sitten mosassa kierroksia ja paljonku tulee duty cycleksi? Mitä pienemmällä ajalla pärjää sit parempi se on puolille kuormituksen takia.
Meinaatko teg että puolat palavat samaa kyytiä jos asetus on väärin päin spark outputissa? Toimiiko kyseinen kikkare edes väärällä asetuksella? Ymmärsin että sytkä lähtö olisi väärällä asetuksella koko ajan päällä? Että tuskin moottori edes käy jos ampuu kipinää koko ajan?
Joku testisavut ottanut vois kertoo..
Näköjään AEM tarjoaa 12kk takuun puolilleen..

Re: IGN-1A puolista taas
Posted: Sun Jun 03, 2012 9:15
by snowproboost
kokkolanpoika wrote:Eikös harrastaja ollut mitannut ja havainnut hyväksi +4ms latausajan? Sillon on ruutia sytyttää seos aika pitkälle..? 7ms on jo aika kova aika..
http://www.aemelectronics.com/Images/Pr ... 0-2853.pdf
9ms ja 40% duty cycle.. En tiedä paljonko snowproboos:tilla on sitten mosassa kierroksia ja paljonku tulee duty cycleksi? Mitä pienemmällä ajalla pärjää sit parempi se on puolille kuormituksen takia.
Meinaatko teg että puolat palavat samaa kyytiä jos asetus on väärin päin spark outputissa? Toimiiko kyseinen kikkare edes väärällä asetuksella? Ymmärsin että sytkä lähtö olisi väärällä asetuksella koko ajan päällä? Että tuskin moottori edes käy jos ampuu kipinää koko ajan?
Joku testisavut ottanut vois kertoo..
Näköjään AEM tarjoaa 12kk takuun puolilleen..

Kierroskia on 8500rpm eli minulla on 7milliseksunttia aikaa hoitaa sytytys kierroksella kun kyse on 2T moottorista. Eli kuullostaa siltä että pystysin käyttämään tuota puolaa jos latausaika on 4,5ms ja kipinän luovutus menee 1,5ms niin sillon homma olis hoidettu 6ms...Joten puolakauppaan.
Re: IGN-1A puolista taas
Posted: Sun Jun 03, 2012 12:12
by Benkku
snowproboost wrote:Joten puolakauppaan.
Eipäs nyt hötkyillä...
Palo-aika on pidempi kuin 1.5 ms. Datalehdessä mainittu 2.9 ms. Muutenkin tuollaiseen kohteeseen, jota ajetaan ns. täysillä koko ajan, kannattaisi ehkä tsekkailla (lataukseltaankin) nopeampia sytytyssysteemejä.
Re: IGN-1A puolista taas
Posted: Sun Jun 03, 2012 12:30
by snowproboost
Benkku wrote:snowproboost wrote:Joten puolakauppaan.
Eipäs nyt hötkyillä...
Palo-aika on pidempi kuin 1.5 ms. Datalehdessä mainittu 2.9 ms. Muutenkin tuollaiseen kohteeseen, jota ajetaan ns. täysillä koko ajan, kannattaisi ehkä tsekkailla (lataukseltaankin) nopeampia sytytyssysteemejä.
Palatkaamme siis lähtö ruutuun, MJotenkin mulla oli jäänyt mieleen jostain tuo 1,5ms.. Onko kellään heittää minulle puola vaihtoehtoa? Jostain ymmärsin että Yamaha perämoottorin puola voisi olla yksi vaihtoehto tyypistä ei kylläkään ole mitään tietoa.
Re: IGN-1A puolista taas
Posted: Sun Jun 03, 2012 13:08
by Benkku
No vaikka tällaiset, varausaika alle 2 ms (1.4-1.7 ms varauksella jo kohtuullisesti virtaa), purkaus about 0.9 ms ja päätteeksi** joku rankka malli.
http://www.msdignition.com/Products/Coi ... ition.aspx
**vaikka tällaiset.
http://www.fairchildsemi.com/ds/IS/ISL9V5036S3.pdf
Re: IGN-1A puolista taas
Posted: Sun Jun 03, 2012 21:12
by teg
kokkolanpoika wrote:
Meinaatko teg että puolat palavat samaa kyytiä jos asetus on väärin päin spark outputissa? Toimiiko kyseinen kikkare edes väärällä asetuksella? Ymmärsin että sytkä lähtö olisi väärällä asetuksella koko ajan päällä? Että tuskin moottori edes käy jos ampuu kipinää koko ajan?
Melko nopeasti ne ottavat itseensä. Eipä valmistaja suosittelekkaan niille sähkö kuin 10ms kerrallaan, joten miten käy kun virta kulkee koko ajan

.
Ps. Puolat eivät ammu kipinää muulloin kun virran katketessa.
Re: IGN-1A puolista taas
Posted: Mon Jun 04, 2012 5:36
by JaniM
Puolalle käy noin kun sytkälähtö jää päälle.
Re: IGN-1A puolista taas
Posted: Mon Jun 04, 2012 13:23
by Benkku
JaniM wrote:...kun sytkälähtö jää päälle.
Mikä näiden ohjaimien kanssa, ohjeita lukemattomille, saattaa hyvinkin käydä. Lähdöt 'vetämättömänä' pitävää latch piiriä kun ei ole.
Re: IGN-1A puolista taas
Posted: Tue Jun 05, 2012 11:33
by ArttuH
Yksi romun syntymistä ehkäisevä niksi on laittaa esim. ajovalopolttimo sarjaan puolien 12V syöttöön testailujen ajaksi. Polttimo rajoittaa virran sen verran pieneksi, että yleensä mikään ei kärähdä vaikka asetuksia laittaisi poskelleen. Polttimon vastus kylmänä on kuitenkin sen verran pieni, että kipinää syntyy ja koneen saa käyntiinkin. Lisäksi tuossa huomaa saman tien jos joku on pielessä, mikäli polttimo alkaa loistamaan vaikka kone ei ole edes käynnissä.
Re: IGN-1A puolista taas
Posted: Tue Jun 05, 2012 11:42
by JaniM
Tuokin romupuola tuli ja muut kolme säilyi ehjänä ja asetuksetkin oli oikein.
Luulis että olis kahdesta tullut romua, kun hukkakipinätyyliin noitakin ohjattu.
Re: IGN-1A puolista taas
Posted: Tue Jun 19, 2012 17:56
by kokkolanpoika
Myyjän puheiden mukaan puolia on nyt testailtu testipenkissä.. Ilmeisesti harrastaja päässyt mittailemaan puolia? Ois vaan mielenkiintoa tietää että paljonko noista puolista oli tehoa kadoksissa vrt kunnossa oleviin puoliin?
Ja ilmeisesti totaallisesti pimeä puola sattuikin toimimaan penkissä? itse olin siinä uskossa että se saattaa kylmänä toimia, Mutta kuumetessaan pimenee kun se kastelee koko ajan tulppaa. Ja nyt uusilla puolilla ei ole kastumis ongelmaa havaittavissa..
Tiedä sitten mikä noita vanhoja riivasi?
Re: IGN-1A puolista taas
Posted: Thu Aug 30, 2012 22:51
by kamski
Kertokkee mitä noissa IGN-1A puolissa oli vikana, vai oliko mitään? Olisi kivaa tietää mitä sytytystä lähtisi taas askarteleman.
Re: IGN-1A puolista taas
Posted: Fri Aug 31, 2012 5:50
by JaniM
Tutkinnan alla Jenkeissä ja jopa täällä Suomessa. Toisiopuoli lyö läpi jostain syystä.
Yksi setti lisää tullut rikkinäisiä toisaalla ja ilmeisesti mittauksessa nekin kävi.
Ei nyt oikein voi ecuja syyttää kun kaikki liki erilaisia kokoonpanoja ja ecuja.
Hassua kun uudet puolat tilalla, niin ongelmia ei ole ilmennyt ja kestäneet.
Yksi vaihtoehto olisi nuo LS2 suorasytkäpuolat. Tehoiltaan liki samat.
Re: IGN-1A puolista taas
Posted: Wed Oct 03, 2012 15:10
by JaniM
Jenkkilästä tuli vastausta. Elikkäs kolmosen koodissa bugi. Jättää satunnaisesti sytkälähdöt päälle koneen sammuttua 2s ajaksi ainakin.
Uusi firmis kannattaa päivittää kun tulee.
Re: IGN-1A puolista taas
Posted: Thu Oct 04, 2012 15:43
by JaniM
Kuulemma 1.1.2 viimesin pitäis toimia.
Siinäkin ongelma tulee kun kierrostieto katkeaa yhtäkkiä kokonaan eli menis johto poikki.
Muuten ei ilmene normi koneen sammumisella.
Re: IGN-1A puolista taas
Posted: Fri Oct 05, 2012 19:29
by kokkolanpoika
Päivitin tunerstudion 2.0.5sen pykälää uudempaan 2.0.6seen ja samalla päivitin tuon firmwaren 1.1.2seen. Auto lähti tulille jälleen kerran, mutta olivat muuttaneet yhtä asetusta tunerstudiossa, Oli pikkusen tyhjäkäynti matalahko ennenkuin hokasin että missä asetuksessa häikkää.
Nyt toimii pihassa käyteltynä kuin ennenkin..?
Onkohan mitään tietoo että muuttaako ne kuinka pian tuota 1.1.2 firmwarea vielä paremmaksi..?