Vr-signaali kateissa *Ratkaistu*
Moderator: Masi_K
Re: Vr-signaali kateissa *Ratkaistu*
Tottahan toki. Siksi ensimmäisenä säädetään tuo VR piiri kuntoon ja sen jälkeen tarkistetaan trigger angle ajoituslampulla. Sitten vasta säädetään ennakot kohdilleen.
-
- Kokenut Megasquirttaaja
Eli asetetaan sytkäkartasta ennakot 0 asteeseen. Sitten kaveri säätämään sitä zerocrossingia ja ite kattoo lampulla samaan aikaan että menee ennakko nollaan asteeseen?
Näinkö?
Näinkö?
Zero crossing säädetään ohjeiden mukaisesti. Sllä ei säädetä ennakkoa ollenkaan. Ennakko säädetään kohdilleen trigger kulmaa muuttamalla.
-
Tarkoitatko että nyt kun mulla moottori käy, niin ennakko "nollataan" jollakin parametrillä?
TunerStudiossa Trigger Wheel Settings -> Tooth#1 Angle(deg BTDC) On nyt 90 astetta.
Eli kun mulla nyt on ennakko asetettuna vaikka 15 astetta ja ajoituslampulla katsottuna se onkin nolla astetta niin lisään +15 tohon 90 asteeseen?
TunerStudiossa Trigger Wheel Settings -> Tooth#1 Angle(deg BTDC) On nyt 90 astetta.
Eli kun mulla nyt on ennakko asetettuna vaikka 15 astetta ja ajoituslampulla katsottuna se onkin nolla astetta niin lisään +15 tohon 90 asteeseen?
-
Ei kun siis siitähän vähennetään. Laitoin siihen 80 astetta ja nyt kun mega näyttää 10 asteen ennakkoa ni sitä tosiaan on 10 astetta. Alunperin siinä oli 90 astetta ja silloin megan 10 asteen ennakolla todellisuudessa oli 0 astetta.
Oliko tämä oikea tapa?
Oliko tämä oikea tapa?
Kyllä. Tarkista vielä että ennakko pysyy kohdillaan kierrosten noustessa.