Page 2 of 2

Re: Megalogwiewer ongelma...RATKAISTU(kalliisti)

Posted: Wed Dec 21, 2011 23:44
by jake74
kamski wrote:
Nakutukseen liittyvä- onko kukaan käyttänyt elektroonisia kuulokkeita ja miten toimii?? Nimittäin aika monessa Dyno pajassa käytetään vieläkin nylon putkea kuulosuojaimiin. Dyno säädössä vielä menee. Mutta tien päällä ei ole ihan viimeisen päälle hyvä systeemi.
volvo foorumilla yks virittäjä kerto että rautaputkeen mikrofooni ja putki osottamaa lohkkoo. mikrofooni kytketään vahvistimeen ja siittä johdot kuulokkeisiin.

Re: Megalogwiewer ongelma...RATKAISTU(kalliisti)

Posted: Thu Dec 22, 2011 14:08
by Benkku
Normi nakutusanturi toimii myös 'mikrofonina kuulo-alueella' eli tuottaa jännitteen. Siihen mitään rautaputkivirityksiä tarvita.

Re: Megalogwiewer ongelma...RATKAISTU(kalliisti)

Posted: Thu Dec 22, 2011 18:57
by jake74

Re: Megalogwiewer ongelma...RATKAISTU(kalliisti)

Posted: Thu Dec 22, 2011 18:59
by jake74
Benkku wrote:Normi nakutusanturi toimii myös 'mikrofonina kuulo-alueella' eli tuottaa jännitteen. Siihen mitään rautaputkivirityksiä tarvita.
toimiiko tä jokaisessa autossa vai pitääkö joka autolle olla oma anturi ku taajuus on eri?

Re: Megalogwiewer ongelma...RATKAISTU(kalliisti)

Posted: Thu Dec 22, 2011 19:17
by Benkku
Kyllä, toimii. Nakutustaajuus yleensä luokkaa 6-7 kHz, männänhalkaisijasta riippuen.

Re: Megalogwiewer ongelma...RATKAISTU(kalliisti)

Posted: Thu Dec 22, 2011 20:08
by jake74
Benkku wrote:Kyllä, toimii. Nakutustaajuus yleensä luokkaa 6-7 kHz, männänhalkaisijasta riippuen.
kerro lisää miten tollasen saa toimimaa kuulokeissa. olis hyllyssä ooppelin nakutusanturi.

Re: Megalogwiewer ongelma...RATKAISTU(kalliisti)

Posted: Thu Dec 22, 2011 21:30
by teg
Ei muuta kuin nakuanturi kiinni mikrofonivahvistimeen.

Re: Megalogwiewer ongelma...RATKAISTU(kalliisti)

Posted: Fri Dec 23, 2011 12:38
by Benkku
Kyllä ja kuulokkeita kannattaa miettiä aktiivisen vastamelun vaimennuksen suhteen (ANR).