volvo foorumilla yks virittäjä kerto että rautaputkeen mikrofooni ja putki osottamaa lohkkoo. mikrofooni kytketään vahvistimeen ja siittä johdot kuulokkeisiin.kamski wrote:
Nakutukseen liittyvä- onko kukaan käyttänyt elektroonisia kuulokkeita ja miten toimii?? Nimittäin aika monessa Dyno pajassa käytetään vieläkin nylon putkea kuulosuojaimiin. Dyno säädössä vielä menee. Mutta tien päällä ei ole ihan viimeisen päälle hyvä systeemi.
Megalogwiewer ongelma...RATKAISTU(kalliisti)
Moderator: Masi_K
Re: Megalogwiewer ongelma...RATKAISTU(kalliisti)
Re: Megalogwiewer ongelma...RATKAISTU(kalliisti)
Normi nakutusanturi toimii myös 'mikrofonina kuulo-alueella' eli tuottaa jännitteen. Siihen mitään rautaputkivirityksiä tarvita.
Re: Megalogwiewer ongelma...RATKAISTU(kalliisti)
toimiiko tä jokaisessa autossa vai pitääkö joka autolle olla oma anturi ku taajuus on eri?Benkku wrote:Normi nakutusanturi toimii myös 'mikrofonina kuulo-alueella' eli tuottaa jännitteen. Siihen mitään rautaputkivirityksiä tarvita.
Re: Megalogwiewer ongelma...RATKAISTU(kalliisti)
Kyllä, toimii. Nakutustaajuus yleensä luokkaa 6-7 kHz, männänhalkaisijasta riippuen.
Re: Megalogwiewer ongelma...RATKAISTU(kalliisti)
kerro lisää miten tollasen saa toimimaa kuulokeissa. olis hyllyssä ooppelin nakutusanturi.Benkku wrote:Kyllä, toimii. Nakutustaajuus yleensä luokkaa 6-7 kHz, männänhalkaisijasta riippuen.
Re: Megalogwiewer ongelma...RATKAISTU(kalliisti)
Ei muuta kuin nakuanturi kiinni mikrofonivahvistimeen.
Re: Megalogwiewer ongelma...RATKAISTU(kalliisti)
Kyllä ja kuulokkeita kannattaa miettiä aktiivisen vastamelun vaimennuksen suhteen (ANR).