Page 2 of 2
Re: Toyota 4EFE asennus
Posted: Sat Dec 15, 2012 21:35
by Anzelmi
Anzelmi wrote:
No mitäs sitten jos signaali tulee ja kytkentä oikein.
Mutta yleismittarilla mitattuna lähdön ja plussan välillä on 12 volttia?
Jos rele kytkettynä mittaa, niin näyttää 0 volttia?

Huomasin että jos ottaa Megan pääsulakkeet pois niin rele vetää?
Missä voi olla vika?
Re: Toyota 4EFE triggeri
Posted: Sun Dec 16, 2012 12:43
by petski3
Anzelmi wrote:petski3 wrote:
Jos kierrokset heittelee niin lisää säätöä. Sen saa tasaiseksi kun tarpeeksi rukkaa sytkä ja bensa karttaa.
Tuon releohjauksen debuggaaminen kannattaa aloittaa siitä että mittaa tuleko megan prosessorilta sinun tekemään piiriin +5V kun sen pitäisi olla aktiivinen. Jos ei tule niin joko prossu rikki tai koodiongelma. Jos tulee niin sitten tekemässäsi kytkennässä on vika.
Sama ohje pätee myös idle pwm ohjausen debuggaamiseen yleismittarilla. Laitat mittarin tasajännitealueelle ja kun muutat arvoja tunerstudiossa niin yleismittarin näyttämän pitäisi olla jotain 0-5V väliltä, ja lukeman tulee muuttua dutusyclen muuttuessa. Ja nämä kummatkin mittaukset siis prosessorin pinnistä.
No mitäs sitten jos signaali tulee ja kytkentä oikein.
Mutta yleismittarilla mitattuna lähdön ja plussan välillä on 12 volttia?
Jos rele kytkettynä mittaa, niin näyttää 0 volttia?

Jos signaali tulee JA kytkentä on oikein niin silloin se toimii, ainakin jos komponentit (transistori) on ehjiä. Eli hakisin kyllä vikaa vielä tuosta lisäkytkennästä. Totuus kuitenkin on se että netin välityksellä jonkun muun ihmisen tekemän virityksen diagnosointi on todella vaikeaa tai jopa mahdotonta.
Yksi vinkki vielä: Jos (kun?) käytät relettä jossa on sisäinen diodisuojaus niin huomaa että releeseen täytyy kytkeä positiivinen ja nagatiiviinen johdin oikein päin.
Re: Toyota 4EFE asennus ongelmat
Posted: Sun Dec 16, 2012 16:26
by Anzelmi
petski3 wrote:
Jos signaali tulee JA kytkentä on oikein niin silloin se toimii, ainakin jos komponentit (transistori) on ehjiä. Eli hakisin kyllä vikaa vielä tuosta lisäkytkennästä. Totuus kuitenkin on se että netin välityksellä jonkun muun ihmisen tekemän virityksen diagnosointi on todella vaikeaa tai jopa mahdotonta.
Yksi vinkki vielä: Jos (kun?) käytät relettä jossa on sisäinen diodisuojaus niin huomaa että releeseen täytyy kytkeä positiivinen ja nagatiiviinen johdin oikein päin.
Haenkin nyt sellaista vastausta jos joku muu olis törnännyt samantyyppisen ongelmaan ja tietäisi vastauksen tai edes mistä vois alkaa tutkimaan.
Toi rele juttu on selkee kyl mulle ja ne on oikein.
Pitää odotella että saan käsiini ton Stimulaattori JimStim V 1.5.
Re: Toyota 4EFE asennus ongelmat
Posted: Fri Dec 21, 2012 20:44
by Anzelmi
Anzelmi wrote:
Haenkin nyt sellaista vastausta jos joku muu olis törnännyt samantyyppisen ongelmaan ja tietäisi vastauksen tai edes mistä vois alkaa tutkimaan.
Toi rele juttu on selkee kyl mulle ja ne on oikein.
Pitää odotella että saan käsiini ton Stimulaattori JimStim V 1.5.
Diodilla varustettu rele oli diodin osalta sitten oikosulussa ja siitä syystä tais pari transistoria palaa. Nyt toimii rele lähdöt. Mut vielä kamppailen ton IAC pwm ohjauksen kanssa. Mut se taitaa nyt toimia. Pitää ens vuoden puolella testailla toimiiko.

Re: Toyota 4EFE triggeri
Posted: Mon Jan 14, 2013 17:00
by Anzelmi
Nyt pääsin taas vähän tutkiin lisää asiaa ja huomasin että sytkä ennakko ei mee kartan mukaan. Vaikka kartassa olis 10 astetta niin lampulla katsottuna kone on 0 asteessa?
Sit toinen juttu, voiko tossa trigger anturissa olla vikaa? Koska en millään saa sitä säädettyä kohdalleen. Aina vaan näkyy sekaisin triggaus piikit logissa.
Onko ehdotuksia vaikka korvaaks Hall anturiks? Jos vaikka toimis paremmin. Tai sitä en tiedä kuinka hyvin tommonen Hall anturi sitten toimii pieni kehäisen triggeri pyörän kanssa joka on siis se 36-2.
Re: Toyota 4EFE triggeri
Posted: Mon Jan 14, 2013 18:59
by jake74
Anzelmi wrote:Nyt pääsin taas vähän tutkiin lisää asiaa ja huomasin että sytkä ennakko ei mee kartan mukaan. Vaikka kartassa olis 10 astetta niin lampulla katsottuna kone on 0 asteessa?
Sit toinen juttu, voiko tossa trigger anturissa olla vikaa? Koska en millään saa sitä säädettyä kohdalleen. Aina vaan näkyy sekaisin triggaus piikit logissa.
Onko ehdotuksia vaikka korvaaks Hall anturiks? Jos vaikka toimis paremmin. Tai sitä en tiedä kuinka hyvin tommonen Hall anturi sitten toimii pieni kehäisen triggeri pyörän kanssa joka on siis se 36-2.
kokeile ennakkoon että käännät anturin johdot toisinpäin. ainaki se autto mulla toyotassa. mutta mulla oli tyhjäkäynillä kohallaa mutta kieroksilla meni myöhäselle.