Page 2 of 2

Posted: Sun Jan 02, 2011 23:29
by Benkku
Kyllä, hyvin käyntiin lähtiessä, varmaankin riittävästi tuohon moottoriin. Esilämmitetyllä lambdalla voi tietysti päätyä toiseenkin arvioon, noh pää-asia että käynnistyy.

Posted: Mon Jan 10, 2011 23:09
by Turtana
starttibensa logissa 24.2ms ASe oli 76% gammaE 209% kokonaisuudessaan lämpötila -1c.
viimeinen lämpötila jolla lähtee siististi käymään laakista. Suuttimien dutycycle oli 2%
starttauskierrokset 155rpm/min

Posted: Tue Jan 11, 2011 14:02
by kamski
Turtana wrote:starttibensa logissa 24.2ms ASe oli 76% gammaE 209% kokonaisuudessaan lämpötila -1c.
viimeinen lämpötila jolla lähtee siististi käymään laakista. Suuttimien dutycycle oli 2%
starttauskierrokset 155rpm/min
Eikös dytycyclen pitäisi olla reilusti enemmän.. Minulla käy moottori joutokäynillä sellaisella dytycycle arvolla.
Millä koodilla ja mapilla tappelet?

Posted: Tue Jan 11, 2011 14:16
by Benkku
Mainitulla käynnistimen 155 1/min kierrosnopeudella, koko kierros luokkaa 387 ms, joten 2%:n käyttö-aikasuhteesta tulee/tulisi suihkutusajaksi about 7.7 ms.

Posted: Tue Jan 11, 2011 16:54
by Turtana
029Y3 sarjan koodi ja vakio 250kpa mappi, en sitten tiedä kuinka tarkka tuo ms:n duty on starttaushetkellä.

kaikki on kuitenkin pelissä jo nollakelillä :twisted:

koneessa on alennusvaihteellinen startti ja siitä johtuu hieman pienemmät kierrokset.

Posted: Tue Jan 11, 2011 17:33
by kamski
Turtana wrote:029Y3 sarjan koodi ja vakio 250kpa mappi, en sitten tiedä kuinka tarkka tuo msms:ndutyty starttaushetkellällä.

kaikki on kuitenkin pelissä nollakelillälltwistedted:

koneessa alennusvaihteellinennen startti ja siitä johtuu hieman pienemmät kierrokset.
Ettei sinullakin gamma-E offillalla? Löty sieltä Fuel tableble selectionistasta.
Minulla oli ms 1:ssä ON.lla ja sai kyllä hyvin soppaa.

Pulse inj2 during cranking : ON

Sitten skip pulselse asetuksen voi kokeilla laitta vaikkappa 1.

Posted: Tue Jan 11, 2011 18:06
by Turtana
kamski wrote:
Turtana wrote:029Y3 sarjan koodi ja vakio 250kpa mappi, en sitten tiedä kuinka tarkka tuo msms:ndutyty starttaushetkellällä.

kaikki on kuitenkin pelissä nollakelillälltwistedted:

koneessa alennusvaihteellinennen startti ja siitä johtuu hieman pienemmät kierrokset.
Ettei sinullakin gamma-E offillalla? Löty sieltä Fuel tableble selectionistasta.
Minulla oli ms 1:ssä ON.lla ja sai kyllä hyvin soppaa.
Sitten skip pulselse asetuksen voi kokeilla laitta vaikkappa 1.
ei ole gammaE offilla, sytkäasetuksissa on skip pulses jo 1

samalla purkilla ajanut koko kesän vanhalla 1.9l 8v koneella, talvi vaan yllätti megan käyttäjän kun sain uuden koneen keulille.

kuumana kumpikin kone lähtee identtisellä annostuksella käymään. tuota 8v konetta vaan en koskaan ajanut kylmillä keleillä.

Re: Kylmäkäynnistys

Posted: Tue Feb 08, 2011 7:39
by antti o
Kysysin tässä threadissa jotain mallia ASE asetuksiin.
Minulla 0 kelissä hörähtää ford kun pyöräyttää avaimesta muttei jää pyörimään. Toisen kerran kun toistaa saman jää pyörimään nätisti. Jos joku voisi listata sellaiset hyvät perusasetukset ja minä sitten kokeilen niitä rikastuksia muuttaa väliltä - 40 + 0 kun jokainen konehan on erilainen.
ASE pituus on nyt 5 sekuntia, tosin tuntuu ettei se tosiaan 5 sekuntia pyöri, ennemmin 1-2 sek.

Millaista luokkaa warmupin seos olisi hyvä olla?

Re: Kylmäkäynnistys

Posted: Wed Feb 16, 2011 9:59
by kamski