Kylmäkäynnistys

Megasquirtin säätäminen

Moderator: Masi_K

Benkku
Megajumala
Posts: 1070
Joined: Sat Apr 16, 2005 18:06
Location: Riihimäki

Post by Benkku »

Kyllä, hyvin käyntiin lähtiessä, varmaankin riittävästi tuohon moottoriin. Esilämmitetyllä lambdalla voi tietysti päätyä toiseenkin arvioon, noh pää-asia että käynnistyy.
Turtana
Professional
Posts: 240
Joined: Sat Feb 26, 2005 23:43

Post by Turtana »

starttibensa logissa 24.2ms ASe oli 76% gammaE 209% kokonaisuudessaan lämpötila -1c.
viimeinen lämpötila jolla lähtee siististi käymään laakista. Suuttimien dutycycle oli 2%
starttauskierrokset 155rpm/min
kamski
Megajumala
Posts: 689
Joined: Thu Feb 01, 2007 22:35
Location: Tamperee nääs Jämsä city

Post by kamski »

Turtana wrote:starttibensa logissa 24.2ms ASe oli 76% gammaE 209% kokonaisuudessaan lämpötila -1c.
viimeinen lämpötila jolla lähtee siististi käymään laakista. Suuttimien dutycycle oli 2%
starttauskierrokset 155rpm/min
Eikös dytycyclen pitäisi olla reilusti enemmän.. Minulla käy moottori joutokäynillä sellaisella dytycycle arvolla.
Millä koodilla ja mapilla tappelet?
TOYOTA mS 2000 BT SC & No everlasting projects !
Benkku
Megajumala
Posts: 1070
Joined: Sat Apr 16, 2005 18:06
Location: Riihimäki

Post by Benkku »

Mainitulla käynnistimen 155 1/min kierrosnopeudella, koko kierros luokkaa 387 ms, joten 2%:n käyttö-aikasuhteesta tulee/tulisi suihkutusajaksi about 7.7 ms.
Turtana
Professional
Posts: 240
Joined: Sat Feb 26, 2005 23:43

Post by Turtana »

029Y3 sarjan koodi ja vakio 250kpa mappi, en sitten tiedä kuinka tarkka tuo ms:n duty on starttaushetkellä.

kaikki on kuitenkin pelissä jo nollakelillä :twisted:

koneessa on alennusvaihteellinen startti ja siitä johtuu hieman pienemmät kierrokset.
kamski
Megajumala
Posts: 689
Joined: Thu Feb 01, 2007 22:35
Location: Tamperee nääs Jämsä city

Post by kamski »

Turtana wrote:029Y3 sarjan koodi ja vakio 250kpa mappi, en sitten tiedä kuinka tarkka tuo msms:ndutyty starttaushetkellällä.

kaikki on kuitenkin pelissä nollakelillälltwistedted:

koneessa alennusvaihteellinennen startti ja siitä johtuu hieman pienemmät kierrokset.
Ettei sinullakin gamma-E offillalla? Löty sieltä Fuel tableble selectionistasta.
Minulla oli ms 1:ssä ON.lla ja sai kyllä hyvin soppaa.

Pulse inj2 during cranking : ON

Sitten skip pulselse asetuksen voi kokeilla laitta vaikkappa 1.
TOYOTA mS 2000 BT SC & No everlasting projects !
Turtana
Professional
Posts: 240
Joined: Sat Feb 26, 2005 23:43

Post by Turtana »

kamski wrote:
Turtana wrote:029Y3 sarjan koodi ja vakio 250kpa mappi, en sitten tiedä kuinka tarkka tuo msms:ndutyty starttaushetkellällä.

kaikki on kuitenkin pelissä nollakelillälltwistedted:

koneessa alennusvaihteellinennen startti ja siitä johtuu hieman pienemmät kierrokset.
Ettei sinullakin gamma-E offillalla? Löty sieltä Fuel tableble selectionistasta.
Minulla oli ms 1:ssä ON.lla ja sai kyllä hyvin soppaa.
Sitten skip pulselse asetuksen voi kokeilla laitta vaikkappa 1.
ei ole gammaE offilla, sytkäasetuksissa on skip pulses jo 1

samalla purkilla ajanut koko kesän vanhalla 1.9l 8v koneella, talvi vaan yllätti megan käyttäjän kun sain uuden koneen keulille.

kuumana kumpikin kone lähtee identtisellä annostuksella käymään. tuota 8v konetta vaan en koskaan ajanut kylmillä keleillä.
antti o
Megasquirttaaja
Posts: 68
Joined: Fri Feb 25, 2005 19:08
Contact:

Re: Kylmäkäynnistys

Post by antti o »

Kysysin tässä threadissa jotain mallia ASE asetuksiin.
Minulla 0 kelissä hörähtää ford kun pyöräyttää avaimesta muttei jää pyörimään. Toisen kerran kun toistaa saman jää pyörimään nätisti. Jos joku voisi listata sellaiset hyvät perusasetukset ja minä sitten kokeilen niitä rikastuksia muuttaa väliltä - 40 + 0 kun jokainen konehan on erilainen.
ASE pituus on nyt 5 sekuntia, tosin tuntuu ettei se tosiaan 5 sekuntia pyöri, ennemmin 1-2 sek.

Millaista luokkaa warmupin seos olisi hyvä olla?
kamski
Megajumala
Posts: 689
Joined: Thu Feb 01, 2007 22:35
Location: Tamperee nääs Jämsä city

Re: Kylmäkäynnistys

Post by kamski »

TOYOTA mS 2000 BT SC & No everlasting projects !
Post Reply