Page 2 of 3
Posted: Tue Dec 14, 2010 7:41
by JaniM
NiceMan wrote:JaniM wrote:No näitä trikkereitä on käytetty useampi kappale Honeywellin kanssa
Kukaan ei ole sanonut ettei toimis. Siitä se ei enään ole kiinni.
Mut on anturi speksin mukaan tehty. Ei ole nyt taas käsissä tuo. On tallissa ja enään ei jaksa mennä.
Muistista 8-10 mm korkea, 10mm leveä tai pitkä ja 6mm paksusta levystä.
No paljonko pyydät =) Jos päädyn ostamaan... =)
Jos et muuten saa toimimaan ja päädyt tähän, niin 25e posteineen.
Posted: Tue Dec 14, 2010 22:15
by NiceMan
base pulse position laskin parempien ohjeiden mukaan ja sain 8 joten syötin sen. Käytössä vielä 18-1 pyörä kun sitä ei voi modifoida 12-1

Asetukset purkkiin ja nyt näytti kieroslukua 200-300 kun startilla pyöritti, muuttui noin +-20 joten alkoi näyttää paremmalta mutta en saannut konetta käyntiin kuitenkaan ja lisäksi boxi kadotti anturin... anturilla muuttuu jännite 0 / 4.3 kun yleismittarilla mittasin, maa ok ja 5v tulee anturille.
Sitten en jaksanut miettiä enään ja aloin perää asentaa paikalle.
Posted: Fri Dec 17, 2010 21:32
by NiceMan
http://www.riceracing.net/gal/displayim ... play_media
Kokeillaan tuolla jos toimisi.. 132mm halkaisija.
Kiitokset "JaniM Megajumala"
Posted: Mon Dec 27, 2010 19:19
by NiceMan
olafu wrote:NiceMan wrote:olafu wrote:Et voi käyttää kuin yhtä puolaa yhdessä lähdössä.
Mihin tämä perustuu? onhan noissa puolapaketeissakin puolat yhdessä... ?
Tosin tässähän on 4 puolalähtöä jotka voi käyttää mutta en osaa/tiedä miten ne saisi toimii parettain...
Puolahan on muuntaja, ja muuntaja toimii kumminkin päin. Jos ajat kahta erillistä puolaa rinnakkain hukkakipinätyylillä, niin se "hukkaan" lyövä puola varastaa tehot siitä toisesta puolasta ensiökäämin kautta. Neloskoneen hukkakipinäpuolassa on vaan kaks puolaa sisällä, mutta kummastakin puolasta on otettu molemmat toisiokäämin päät ulos. Tulpat on kannen välityksellä kahden sarjoissa keskenään.
Mikset voi käyttää niitä lähtöjä cop tyyliin ja ajaa neljää puolaa erikseen? Toisaalta silloin vaaditaan nokka-akselin tunnistus.
Voisiko tuosta olla ajatusta ongelmaan myös? Eli mullahan on 4 erillistä puolaa jotka ovat parettain kytketty...
Posted: Mon Dec 27, 2010 21:25
by _P_
NiceMan wrote:olafu wrote:Puolahan on muuntaja, ja muuntaja toimii kumminkin päin. Jos ajat kahta erillistä puolaa rinnakkain hukkakipinätyylillä, niin se "hukkaan" lyövä puola varastaa tehot siitä toisesta puolasta ensiökäämin kautta. Neloskoneen hukkakipinäpuolassa on vaan kaks puolaa sisällä, mutta kummastakin puolasta on otettu molemmat toisiokäämin päät ulos. Tulpat on kannen välityksellä kahden sarjoissa keskenään.
Mikset voi käyttää niitä lähtöjä cop tyyliin ja ajaa neljää puolaa erikseen? Toisaalta silloin vaaditaan nokka-akselin tunnistus.
Voisiko tuosta olla ajatusta ongelmaan myös? Eli mullahan on 4 erillistä puolaa jotka ovat parettain kytketty...
Puolia voi koettaa kytkeä yhteen diodeilla jos haluaa säilyttää hukkakipinätyylin rinnankytketyillä erillispuolilla.
Jännitteenkestoa diodeista voisi löytyä ~400V...600V (eli enemmän kuin mihin ensiön ylijännitesuoja leikkaa) ja virrankestoa 10A luokkaa näin heittämällä varmemman päälle.
Posted: Mon Dec 27, 2010 22:46
by NiceMan
Niin =) no huomenna saapuu uusi edis4 puola joten koklaan sillä... jos ei auta niin sitten alan miettiä jotain muuta...
Posted: Tue Dec 28, 2010 23:58
by NiceMan
http://riceracing.net/Gallery/displayimage.php?pid=461
Tuolainen puola sitten tuli... pitää tehdä väliaikainen testi pistoke kunnes löydä suoraan sopivan.
Posted: Sat Jan 01, 2011 21:39
by NiceMan
Pikaisee kokeilin uutta puolaa mutta ei auttanut/muuttanut mitään.. Tosin kokeilu oli nopea ja huomenna lisää kun saan läppärin kiinni boxiin.
Uusi startti pyörittää konetta 2x nopeammin tulpat paikalla kuin vanha ilman tulppia...
Re: PerfectPower PRS8 ongelma
Posted: Sun Jan 16, 2011 17:50
by NiceMan
http://riceracing.net/Gallery/displayimage.php?pid=472
Tuossa pikku video mitä tekee tai siis ei tee... Kannettavaa ei ollut mukana joten ei päässyt kokeilee eri säätöjä...
Re: PerfectPower PRS8 ongelma
Posted: Sun Jan 16, 2011 18:25
by Aatu
Koitas vaihtaa 1,4 / 2,3 johdot keskenään toiste päin. eli "kipinä pari" keskenään toisin päin. Potkii niin pahasti vastaan et sytkä on jotenkin sekaisin.
toinen mitä koittaa
laittaa ennakko kartan alkuun pelkkää 0:llaa
Re: PerfectPower PRS8 ongelma
Posted: Sun Jan 16, 2011 18:32
by NiceMan
Ostin sytkälampun mutta en ehtinyt kokeilee... Kokeilin jossain vaiheessa vaihtaa sytkiä ristiin mutta mielestäni ei parantunut...
ennakko kartassa on kaikissa 0 .... koska anturi/puuttuvahammas on noin 10-20 astetta ennakkoon...
Ennakoita alan säätää vasta kun kone käy edes jotenkin...
Tosin tuli mieleen että toimiikohan suuttimet kunnolla... se on seuraava tarkastus jos sytkälamppu antaa järkeviä ennakoita...
Re: PerfectPower PRS8 ongelma
Posted: Mon Jan 17, 2011 18:02
by kamski
Minulla oli joskus suuttimet jumissa., olivat läppärungoversioissa kiinni. Rungot on ilmeisesti joskus pesty myyntiä varten, oikein -osien pesukonessa, ties missä lämpötilassa ja sen jälkeen kaikki suuttimet narahtivat kiinni.. Ei auttanut kun kaataa vähän bensaa ja WD40 suuttimiin. Hetken aikaa räpyttelin niitä akkua vasten, ja johan pelaa..
Jos on matalaohmiset kannattaa asentaa vastus väliin muuten voi suuttimet kärsiä.
Re: PerfectPower PRS8 ongelma
Posted: Mon Jan 17, 2011 19:07
by NiceMan
kamski wrote:Minulla oli joskus suuttimet jumissa., olivat läppärungoversioissa kiinni. Rungot on ilmeisesti joskus pesty myyntiä varten, oikein -osien pesukonessa, ties missä lämpötilassa ja sen jälkeen kaikki suuttimet narahtivat kiinni.. Ei auttanut kun kaataa vähän bensaa ja WD40 suuttimiin. Hetken aikaa räpyttelin niitä akkua vasten, ja johan pelaa..
Jos on matalaohmiset kannattaa asentaa vastus väliin muuten voi suuttimet kärsiä.
"Pesin" itse eli liuotin sinolissa 24h jonka jälkeen kuivasin ne.
Ohmi määrää en muista mutta eivät ole mitkään speciaalit vaan turbo volvon suuttimet, 240/740 sarjan turbon ja tuotto riittäisi netistä löytyjen tietojen mukaan noin 230Hv max.250Hv
Nyt en muista numeroita.
Kun taas alan kokeilee niin katson sytkän kohdan ja sitten suuttimet seuraavaksi.
Re: PerfectPower PRS8 ongelma
Posted: Sun Jan 30, 2011 15:55
by NiceMan
Pikaisee kokeilin ajoituslampulla, ei juurikaan välkynyt...
Testasin käyttikisessä ja siinä toimiii lamppu joten jotain ongelmaa kierosluku anturin ja boxin välissä.
Re: PerfectPower PRS8 ongelma
Posted: Sat Feb 05, 2011 19:51
by NiceMan
Kysymys teille... vaikuttaisiko paljon....
Trigged pyörä on 12-1 mallinen ...
Tänään ajoituslampulla katselin niin lyö kipinän 2 hammasta yläkuolokohdan jälkeen...(Numeroin hampaat...)
5 hampaan kohdalla jos löisi niin olisi 0 asteen kohdalla suunilleen mutta lyökin 7:n kohdalla.
En tiedä onko itsellä tullut ajatus katkos kun piti olla ennakkoa niin nyt onkin jälkeen joten ihme jos ei käynisty...
Huomenna uudella tarmolla tutkimaan siiränkö anturia vai käänänkö trigged pyörää...
Re: PerfectPower PRS8 ongelma
Posted: Sat Feb 05, 2011 21:43
by JaniM
Pystyykö ohjelmassa määrittään hampaat oikein ja trigger angleä? Vai miten kerrotaan asento ja hampaat purkille?
Re: PerfectPower PRS8 ongelma
Posted: Sun Feb 06, 2011 0:11
by NiceMan
Pystyy kertomaan mutta minulla taitaa olla anturi väärällä puolen puuttuvaa hammasta... ajatus katko...
Re: PerfectPower PRS8 ongelma
Posted: Sun Feb 06, 2011 14:35
by jansteri
Mites tuo vr-anturi sitten pelais tuossa prs8:ssa
näyttäis tuo manuaali anakin tuommosta tekstiä
¨The PRS unit has two pickup inputs (CB1, CB2), which are suitable for MAGNETIC (reluctance) sensors, HALL effect SENSORS, and OPTICAL SENSORS. The trigger input level is automatically controlled.
eikös tuo vr oo justiinsa tuommonen magnetic (reluctance) sensor
jos on nii ei tarvias mittää ylösvetoja
onko tuos boxissa sitten itessään joku muunnin piiri
itelläni on kans tuollanen samanlainen laatikko
epäilisin et ei ole nuo trikkeri asetukset ihan oikeen..
perfectpower.com sivustolta saa ladattua aika hyvät pdf manuaalit.
Re: PerfectPower PRS8 ongelma
Posted: Sun Feb 06, 2011 19:42
by NiceMan
jansteri wrote:Mites tuo vr-anturi sitten pelais tuossa prs8:ssa
näyttäis tuo manuaali anakin tuommosta tekstiä
¨The PRS unit has two pickup inputs (CB1, CB2), which are suitable for MAGNETIC (reluctance) sensors, HALL effect SENSORS, and OPTICAL SENSORS. The trigger input level is automatically controlled.
eikös tuo vr oo justiinsa tuommonen magnetic (reluctance) sensor
jos on nii ei tarvias mittää ylösvetoja
onko tuos boxissa sitten itessään joku muunnin piiri
itelläni on kans tuollanen samanlainen laatikko
epäilisin et ei ole nuo trikkeri asetukset ihan oikeen..
perfectpower.com sivustolta saa ladattua aika hyvät pdf manuaalit.
Sinulla siis samanlainen boxi? Mitä anturia käytät?
On haettu ja tulostettu uusimmat ohjeet ja säätösoftakin.
Voi olla että trigged asetukset ei ole oikeat tai se viimeinen...
Olen asettanut hampaiden määräksi 12 ja kipinä väliksi 6
Se vika asetus on nyt 2 tosin pitää laskea uusiksi kohta.
On tosin kaksi ongelmaa, motonetin ajoituslamppu ei aina näytä "kipinää" vaikka koneessa tuhahtaakin... joten kipinän paikka välillä hankala katsoa... Tiedä sitten johtuuko tulpanjohdoista(vanhat testikäytössä) vai itse laitteesta...
Toinen on että prs8:n polttoainereleen ohjaus on huono/tehoton ja ei aina jaksa vetää relettä vaikka on nyt suuri ohminen tosin relekkään varmaan paras varmaan ole vaikka on uusi...
Re: PerfectPower PRS8 ongelma
Posted: Mon Feb 07, 2011 0:06
by jansteri
juu samanlainen boxi on itelläki. ajattelin kokeilla sillä kun sattuu löytyyn, jos ei meinaa alkaa rokkaan niin sit laitan megan suosiolla
no mulla on se tällä hetkellä vielä sen verran projektina että en ole päässy starttaileen.
siinä on mersun oma kamiakselin asento tunnistin. kaksi piuhaa joten vr tyyppinen
pitää kokeilla, kunha sais aikaseks taas lähtee askarteleen
siellä global settings osiossa (säätö softa) on se modes välilehti kannattaa kokeilla sitä positive trigger napukkaa, ja onhan missing tooth päällä, ja sytytspuola valittuna oiken. ja tosiaan se on kyl tarkka se base pulse koska muutenhan se sytytteleen ihan missä sattuu
ite pääsen vasta parin viikon päästä testaileen omaa kärryä että sittenhä se rupee selviin..
Re: PerfectPower PRS8 ongelma
Posted: Mon Feb 07, 2011 1:21
by NiceMan
Pitää kokeilla tuota positive/negative trigged mutta mielestäni sillä ei ollut vaikutusta aikaisemmin...
Olisi ja olen kokeillut opelin 2-johtosta anturia mutta en tällä uudella trigges pyörällä jossa on isommat hampaat...
Missing tooth on päällä luonollisesti, sitten on se batch.sequence vai mikä lie päällä kanssa.
Puolana on fordin suorasytkä johon 1 & 2 porteista syötetään sytkä, 1+4 ja 2+3 pareina.
6 piuha on tyhjänkäyntiventiilin ohjauksena.
7 ja 8 hoitavat taas suuttimia parettain.
ennakot ovat 0:ssa
base pulse pitää laskea/tarkistaa uudestaan mutta jotenkin se ei ole auennut minulle 100%:sti.
Re: PerfectPower PRS8 ongelma
Posted: Mon Feb 07, 2011 11:23
by jansteri
base pulse position asettaminen
kone kun on ykk pisteessä niin anturista myötäpäivään kun laskee nastat (myös puuttuva nasta). jos nyt vaikka olis 2 nastaa ja sitten se puuttuva eli 3 nastaa (90 astetta)
sitten jakaa 360 astetta hampaiden lukumäärällä eli nyt 12 tulee 30astetta,
laitat sitten base pulse position 2, niin saat sen ennakon siihen 30 astetta( ohjeessa ehdotetaan 20 asteen ennakkoa alkuun nastoilla, mut ei oikeen 12 nappulaisesta saa).
sitten se asetettu ennakko laitetaan sinne ignition base line kohtaan eli tässä tapauksessa olis 30
ja tietysti siellä modes välilehdessä pitää olla se multiple coils päällä jos on useempi puola
sittenhän ne loput ennakot säädelläänki siellä sytkä kartassa
noin itse sen ymmärsin vaikka lontoon murre onkin aikas pahasti hakusessa..
jos olis tuo projekti lähempänä niin vois tulla ihmetteleen( ja ottaan itsellekki vähä lisä selvyyttä)
ja tuo bach seguence tarkoittaa juuri tuota suuttimien ohjausta pareittain..
voihan se olla että oon ihan metsässä, mut voi olla että en..

Re: PerfectPower PRS8 ongelma
Posted: Mon Feb 07, 2011 11:51
by NiceMan
jansteri wrote:base pulse position asettaminen
kone kun on ykk pisteessä niin anturista myötäpäivään kun laskee nastat (myös puuttuva nasta). jos nyt vaikka olis 2 nastaa ja sitten se puuttuva eli 3 nastaa (90 astetta)
sitten jakaa 360 astetta hampaiden lukumäärällä eli nyt 12 tulee 30astetta,
laitat sitten base pulse position 2, niin saat sen ennakon siihen 30 astetta( ohjeessa ehdotetaan 20 asteen ennakkoa alkuun nastoilla, mut ei oikeen 12 nappulaisesta saa).
sitten se asetettu ennakko laitetaan sinne ignition base line kohtaan eli tässä tapauksessa olis 30
ja tietysti siellä modes välilehdessä pitää olla se multiple coils päällä jos on useempi puola
sittenhän ne loput ennakot säädelläänki siellä sytkä kartassa
:
Hmm... olen tuota innition base line ihmetellyt mitä se tekee... eli se on sitten ainakin päin metsää...
Tulostan tän ja kokeilen =) Olen tulostanut ne lisä manuaalitkin aiheesta mutta välillä tuntuu että boxi näyttää kieroslukuja ja välillä taas ei...
Pian joku muu saa katsoa...
The missing tooth operation requires the following parameter to be set:
1. Enable missing tooth operation: F6, Missing tooth: Y
-Tämä ok
2. Set the pulses per turn to the FULL amount of teeth per turn, including the missing teeth.
-Käytössä 12-1 Triger joten arvoksi 12
3. Set the TEETH PER FIRING to the amount of teeth per turn, divided by half the cylinders.
-Mitäs tämä tarkoittaneen?
12/2 = 6 joten 6 laitoin.
4. Set the base pulse position to 1-n, where n=teeth per turn. A zero entry is not allowed.
-Entäs tämä?
Kokeiltu 1 ja 2... ei aukene mulle.
Tämä pitää laskea/tarkistaa uusiksi samoin ignition base line
multiple coils on päällä.
Re: PerfectPower PRS8 ongelma
Posted: Mon Feb 07, 2011 15:59
by jansteri
no ei kai se onnistu ku yrittämällä.. ja kokeilemalla.
Re: PerfectPower PRS8 ongelma
Posted: Mon Feb 07, 2011 20:15
by NiceMan
Parisen kuvaa, kuvien otto hetkellä motti yläkuolokohdassa.
http://riceracing.net/Gallery/displayimage.php?pid=492
-Ylhäältä, anturin kiinike tulee olemaan parempi kuin kuvassa kun motti toimii.
http://riceracing.net/Gallery/displayimage.php?pid=493
-Alhaalta, 2 hammasta anturin jälkeen + puuttuvat = 3 hammasta mennyt ohi anturin joten base pulse position 2(30 astetta ennakkoa)
Ignition base line kohtaan laitoin 30 astetta.
Ei lähtenyt käyntiin, yskii kyllä välillä.
En vain ymmärrä... mielestäni ei näytä kieroslukua säätösoftassa koko aikaa... Kaverilla on oskiloskooppi jonka saan lainaan joten katson mitä Hall anturista tulee ulos.
Käytössä boxin oma PullUp vastus.
Re: PerfectPower PRS8 ongelma
Posted: Tue Feb 08, 2011 0:30
by jansteri
no tutkikaa se anturi..
ei kai se sit auta muuta ku testailla eri asetuksia esim säätää sitä dwell timea
tai lataat sieltä jonku valmiin kartan joita siel softassa on muutat vaan ne triggeri asetukset kohillee
Re: PerfectPower PRS8 ongelma
Posted: Wed Feb 16, 2011 19:06
by jansteri
tuossa omaa boxia kun mittailin niin se hall anturin pull-up on 5volttia.. joten varmaan anturin syöttö virtakin pitäös olla 5 vai toimiiko se jos syöttää anturille 12 voltta..
huomenna varmaan pääsee omaa starttaileen ku saa nesteet sisään ja pakotuubin paikallee
Re: PerfectPower PRS8 ongelma
Posted: Wed Feb 16, 2011 22:44
by NiceMan
jansteri wrote:tuossa omaa boxia kun mittailin niin se hall anturin pull-up on 5volttia.. joten varmaan anturin syöttö virtakin pitäös olla 5 vai toimiiko se jos syöttää anturille 12 voltta..
huomenna varmaan pääsee omaa starttaileen ku saa nesteet sisään ja pakotuubin paikallee
Boxilta tulee 5v syöttö omassa systeemissä ja käytössä on boxin oma pullup vastus.
Kerro jos hörähtää käyntiin.
Tässä tuli käyttin hankittua niin sen kanssa mennyt aikaa mutta varmaan joku päivä saan hankittua tuon oskiloskoopin lainaan.
Re: PerfectPower PRS8 ongelma
Posted: Wed Feb 23, 2011 22:44
by NiceMan
jansteri wrote:tuossa omaa boxia kun mittailin niin se hall anturin pull-up on 5volttia.. joten varmaan anturin syöttö virtakin pitäös olla 5 vai toimiiko se jos syöttää anturille 12 voltta..
huomenna varmaan pääsee omaa starttaileen ku saa nesteet sisään ja pakotuubin paikallee
Oletko saannut koneen tulille?
Re: PerfectPower PRS8 ongelma
Posted: Tue Mar 01, 2011 22:28
by jansteri
juu yritin kyllä kovasti.. ei mitään hajua kierroksista (oopelin hall anturilla).
pari iltaa ihmettelin ja tuumailin, sit tilasin megan, kasasin, ja laitoin piuhat kii ja vartti niin oli tulilla
tosin nyt taas ollaan hetkellisesti suvanto vaiheessa mutta huomenna ois tarkotus alkaa ihmetteleen miten sitä säädellään..
tuo prs8 ei nyt oikeen vakuuttanu, ku olen melkosen varma että kaikki kytkennät oli kunnossa kun mega läks kuitenki heti rokkaan..