Höylä wrote:...olenkin päättänyt, että sentilläkään en tuon tekijää tue, kun tuollaista kiusaa meni tekemään enemmän se odottelu siis vaivaa megalogviewerin puolella, mutta saman tekijän tuotteista kai on kyse...
Käsittämättömän asenne. Joko olet ohjelman kuitenkin malttanut ostaa?
en ole ostanut, koska sain täysversion megalogvieweristä ja tunerstudiosta ilmaiseksi
ja mitä käsittämätöntä tässä "asenteessa" on jos aletaan suoranaisesti vittuilemaan, niin miksi sitten antaisin vielä rahaa...
Mä ostin tunerstudion ja logviewerin paketissa. Ihan sentakia kun en enää nykyään jaksa "taistella" piraattiohjelmien kanssa kovinkaan paljoa sekä sain kaikki toiminnot käyttöön. Myös osasyynä oli se että tahdoin Philliltä hieman tuotetukea ohjelman toiminnan suhteen. Tuneri kun on se ainoa softa enää mitä voi käyttää uudempien koodiversioiden kanssa. Tavallaan huomattavasti helpompi kuin Megatune, toisaalta taas jäykkä kuin siirappi. Myöskin vähintäänkin tuolla kauheella HPn nx9005 läpyttimellä etenkin autotunen jälkeen softa vetää ittensä aivan täysin jumiin. Mut mä syytän tota jumittamisesta sekä ylipäätään järkyttävästä kankeudesta pelkästään Javaa. Se on tunnettu koodi "hyvyydestään". Mutta ymmärrän myös pointin että miksi ohjelma on koodattu sitä käytettäväksi. + että toi HPn VIA piirisarja yököttää
Itsellä TS ja MLV nyt kanssa rekisteröitynä, TS on jo tullut käyettyä mutta nyt vasta pääsin ekoja kertoja kokeilemaan MLV:ä
Sinne päin jalkaa jo kartta näyttää muttu mutta =)
Itse mielellään maksan tekijälle ohjelmista mitä käytän kun noita kuitenkaan yhdessä päivässä tehdä.
ostin eilen TS ja MLV HD versiot ja toi TS onnistu ihan ok mut MLV HD ei huoli millään koodiavainta??
voiko sen asentaa useampaan koneseen? siis testaisin toisessa läppärissä mut siinä ei ole oikeeta porttia jolla taas käyttää microsquirttia. pistin viestiä EFI Analyticsille jo eilen mut vastattiin että tarkistettu että toimii ja muuta ei vielä ainakaan kuulunu.
uudelleen latauksen suoritin kans mut ei vaikutusta.
mikähän olisi ollu se Combo ku sen oisi saanu pakettina vähä edullidemmin? tätä HD versiota ei voinu ku erikseen ostaa. tätä kuitenki mulle suositeltiin niin otin sen
-Rami
- Yläreunasta avaat valikon "tools"
- Sieltä calibrate MAP/baro
- sulle aukee semmoinen ikkuna missä voit valita pudotusvalikosta sen sun anturin (MPXH6400)
- valitse sama anturi myös "Baro sensor" kohtaan
- klikkaa "burn"
Ei, kun valitsen "engine constants" ikkunasta mapin tyypiksi 400kpa, niin tuon basic settings valikon alimmassa kohdassa llukee "map warning", sitä klikkaamalla aukenee ikkuna joka sanoo:
"WARNING!!!
When using a 3bar or 4bar map sensor you MUST use the megatune configurator to enable that sensor type-otherwise all of the values in megatune will display incorrectly"
Aika outoa sinänsä että Tunerstudio herjaa jotain Megatunesta, voiko tämän varoituksen sivuttaa, vai onko tunerstudiolla ja megatunella jotakin yhteisiä tiedostoja tai jotain kun neuvoo tuommosia. Molemmat ohjelmat löytyy koneelta mutta Tunerstudiota meinaan käyttää.
MS2 v2.2 boksi kyseessä, anteeksi kun unohtu mainita, sekin on ohjelmaan noteerattu. Onko sillä vaikutusta kun offline tilassa yritän vasta saada perus säädöt kohdalleen? Kun kaatu hommat siihen usb adapteriin, mutta ajattelin kuitenkin jonkinlaisen starttimapin kyhätä tälle nissanilleni.
Kyllä varmaan. Nuo kuvailemasi MAP säätöjutut ovat MS1:n kanssa käytettäviä toimintoja ja jos kerran itse boksi on MS2, niin saattaahan siitä jonkinlaisia yhteysongelmia tulla.
N|ba wrote:Onko kokemuksia saako tunerstudion toimimaan esim googlen chrome käyttiksellä?
Kyllähän Tunerstudiosta on Linux-yhteensopiva versio joten saa sen toimimaan. Saattaa vaatia tosin opiskelua. Itse käytän Tunerstudiota Lubuntun kanssa ja aika pitkään sai lukea ohjeita että sai homman pelittämään.
Nyt kun kelit alkaa lämpenemään ja ajokausi alkaa lähestymään niin ajattelin ostaa tuon täysversion ja käyttää autotunea apuna bensakartan tekoon. En oikein löytäny tuon käytöstä ohjeita (tai sitten en osannu hakea) Mutta pari kysymystä tuli mieleen:
1: laitoin tyhjäkäynnin etsimisen ajaksi ton EGO control --> Controller auth +/- % Nollaan eli ei siis käytä lambdan korjausta ollenkaan nyt kuitenkin se pitäisi laittaa takaisin? Oli muistaakseni alunperin 10 vai 15%? Vai laitanko jonkun muun?
2: AFR kartta minkälainen kartta olisi hyvä näin alkajaisiksi kun tarkoitus olisi saada toi bensakartta sinnepäin oikeeta, että pääsisin turvallisin mielin ajelemaan testiajoa. Oikeet säädöt tehään sitten penkissä. Aika heikosti noitakin tuntuis olevan yhen kartan sainkin megasta enemmän tietävältä hepulta, mutta se ei suoraan käy mulle koska pienempi skaala (ms1 versio) Mulla on siis MS2 extra ja kyseessä Piristetty vapari moottori.
3: Tämän hetkinen bensakartta on ok vain tyhjäkäynnin osalta kun en ole päässy tällä moottorinohjauksella metriäkään vielä ajamaan tämä ok tota autotunea silmällä pitäen?
Periaatteessa authia ei tarvitsisi käyttää kuin maks 5%. Mutta monesti siihen voi varuiksi laittaa enemmänkin. Jos 5% ei riitä. On kartta tai joku muu asia vähän poskellaan. Megasquirtin toimintojen poistaminen käytöstä kannattaa totetuttaa ns helpoista muistettavista arvoista. Eli esim tässä tapauksessa rpm niin ylös ettei korjaus koskaan aktivoidu. Tällöin muut ehkä vaikeammat asetukset säilyy.