Page 2 of 8
Posted: Wed Nov 24, 2010 17:34
by JasuK
Eihän pari kuukautta ole vielä mitään. Ihme itkemistä.
Posted: Wed Nov 24, 2010 19:20
by Taku_85
JasuK wrote:Eihän pari kuukautta ole vielä mitään. Ihme itkemistä.
mahdoitko lukea topikkia ollenkaan...?? parissa kuukaudessa ei olisikaan mitään jos
MYYJÄ ILMOTTAISI että parikuukautta menee...
kl-korjaus wrote:Onko monella saatavia kyseiseltä toimittajalta? Pitääkö alkaa johonkin jatko toimenpiteisiin tavaran/ rahojen saantiin?
ei tässä varmaan vielä kannata lähteä pesäpallomailalla hakemaan tavaraa / nostamaan tililtä rahaa mutta jotenkin pitäisi saaha selkoa ja tietoa että missä mennään ja joillekkin nyt on sähköpostilla vastattu ja joillekkin ei mikä ihmetyttää minua suuresti että jos toiselle vastataan niin mihin minun viestit hukkuu bittiavaruudessa... Mutta
YRITETÄÄN PITÄÄ topikki vielä
ASIALLISENA eikä ruveta lietsomaan lynkkausjoukkojen kokoamista kasaan koska en ole ainut jonka mielestä on ihan pirun hienoa että suomessa on suomeksi toimiva megan maahantuoja ja toivon että tämä toiminta jatkuu tästä eteenkinpäin... vaikka minä siirrynkin varmasti lopullisesti asioimaan suoraan rapakon taakse universaalilla puhekielellä....
Posted: Wed Nov 24, 2010 21:14
by kl-korjaus
Tietää ainakin ettei tästä puljusta kannata ostaa ennakkomaksulla mitään. Kiire oli saada rahaa, mutta siihen se sitten jäi. Mitään tiedotetta tai yhteyden ottoa ei ole kuulunut!
Posted: Wed Nov 24, 2010 22:14
by -zamppa-
Varmaan yhden miehen yrityksessä tekemistä riittää. Tiedän sen kokemuksesta koska eräs ystäväni pitää tällaista, ja vielä melko suosittua. Vierestä katsoneena voin sanoa että rankkaa on joskus, vaikken kaikkea ole nähnyt/kuullutkaan.
Posted: Wed Nov 24, 2010 22:49
by kamski
Kyllä ne tavarat siltä tulee, hyvin toimitukset on pelannut ainakin minun kohdalla. Joskus joutuu odottelee vähän pitempään kun tavara ei löydy heti hyllystä. Sähköpostin vastaukset on joskus tullut kahden päivän viiveellä ja joskus ei vastausta tullut ollenkaan.
Odottavan aika on pitkä.

Posted: Sat Nov 27, 2010 0:19
by Mazza
Kertokaahan heti, kun jollekin kolahtaa paketti postiin!
Posted: Sat Nov 27, 2010 11:05
by JaniM
JasuK wrote:Eihän pari kuukautta ole vielä mitään. Ihme itkemistä.
Et kai ole tosissas?
Diy:ltä tulee viikossa roinat eli 2 viikossa ovat olleet tavarat omassa postissa, jopa tuolta Mega-efistä.
Surkeeta palvelua nyt, ei voi muuta todeta.
No onneksi saa tilattua suoraan jenkeistä. Eipähän tartte taas tukea suomalaisia.
Posted: Mon Nov 29, 2010 0:41
by Taku_85
JaniM wrote:JasuK wrote:Eihän pari kuukautta ole vielä mitään. Ihme itkemistä.
Et kai ole tosissas?
Diy:ltä tulee viikossa roinat eli 2 viikossa ovat olleet tavarat omassa postissa, jopa tuolta Mega-efistä.
Surkeeta palvelua nyt, ei voi muuta todeta.
No onneksi saa tilattua suoraan jenkeistä. Eipähän tartte taas tukea suomalaisia.
glen`s garage:sta kin tuli 5 arkipäivässä ja sama oli DIY:kin kohdalla ku sieltä viimeeksi tilasin...
Posted: Wed Dec 01, 2010 17:23
by wilikki
Juu, kylläpä tuo näyttää siltä ettei aikomustakaan lähettää tilattuja ja maksettuja tilauksia tilaajalle

Toki Kyllähän sillon myyjällä parempi myynti kate...
Eli Täällä tavarat saamatta.
Posted: Wed Dec 01, 2010 19:21
by Mazza
Onkos kukaan kielitaitoinen ollut yhteyksissä DIYautotunelle? Onko tällä jälleenmyyntisopimus vielä voimassa? Ja millon on viimeksi tavaraa toimitettu tälle?
Posted: Wed Dec 01, 2010 21:18
by -zamppa-
Voisipa melkein sähöpostilla nakata.

Posted: Wed Dec 01, 2010 22:43
by HembalanD
-zamppa- wrote:Voisipa melkein sähöpostilla nakata.

Nakkasin maanantaina tilauksen merkeissä mutta ei vastausta, taitaa olla kiireitä tai joku mättää

Posted: Thu Dec 02, 2010 13:08
by -zamppa-
DIY:ltä homma ok. Mega-Efinkin tavarat ovat Suomessa.
Pyydän äärimmäistä kärsivällisyyttä tilauksia tehneiltä, vaikka rahat/tavara on jo roikkunut maailmalla kauankin aikaa. Tilanne ratkeaa parin viikon sisään. Kyllä jouluksi kuusen alle värkättävää saa.

Posted: Thu Dec 02, 2010 14:16
by Mazza
Saikos -zamppa- postia Kimmolta? Hyvä, että tavarat on jo Suomesssa. Tälle viivästykselle löytyy toivottavasti kelpo selitys - muuten voi putiikin tulevaisuus olla vaakalaudalla, vaikka kukaan ei sitä haluaiskaan. Se on kyllä totta, että yhden miehen yrityksessä voi pienistä asioista lamaantua firman toiminta pitkäksikin aikaa...
Posted: Thu Dec 02, 2010 14:24
by -zamppa-
Kyllä, olen sähköpostitellut molempien tahojen kanssa. Röyhkeällä lähestymistavalla ei ilmeisesti tuloksia saa, joten kärsivällisyyttä ihmiset. Pelkästään oman navan ajattelu ei elätä.
Tavaroiden viivästymiselle on perusteltu syy. Sitä en tässä kerro, koska asia ei tavallaan minulle, eikä teille muillekkaan kuulu.
Posted: Thu Dec 02, 2010 15:01
by Mazza
Hyvä - itse koitin asiallisesti kysellä aikataulusta, mutta vastausta ei ole kuulunut. Asialinjallahan tässä on muutkin yrittäneet pysyä. Ihan putiikin ja Kimmon maineen takia olisi ollut suotavaa, että jos ei Kimmo, niin joku toinen Kimmon delegoimana olisi voinut laatia tiedotteen tilaajille, koska osalle (harvoille) on kyllä kyselyihin vastattu, eli mahdollisuus tällaiseen on ollut. Kyllä täällä kuitenkin se ymmärretään, että ihmisillä on kyllä henkilökohtaisia syitä, joiden myötä tavaroiden toimitukset voi viivästyä.
Posted: Thu Dec 02, 2010 17:20
by Huiske
No hyvä jos on jo tavarata suomessa!
Itekki täs parit spostit laittanu ja koittanu soittaa, mutta ei vastausta. Vajaa 600e itelläkin sisällä ja alussa toimi viestitys hienosti ja nopeasti mutta kun tilauksen tein, niin siihen loppui.
Mutta, odotellaan...
Posted: Thu Dec 02, 2010 18:18
by Taku_85
Tuossa aamulla töitten jälkeen olin yhteydessä kuluttaja-asiamieheen ja sitä kautta laitoin kimmolle aamulla virallisen reklamaation koska kuluttaja-asiamies totesi suoraan asiaan kun esitin mikä on tilanne että myyjä on rikkonut lakia syyllistymällä yksipuoliseen sopimusrikkomukseen koska ei ole toimittanut tuotetta ilmoitetussa ajassa ja/ tai ilmoittanut toimituksen viivästymisestä viimeistään viimeisenä toimitus päivänä. elikkäs nyt aamulla lähettämäni reklamaatio tekee sen että jos vieläkään ei näy tuotteita taikka rahoja 7 päivän aikana niin sen jälkeen alkaa kuluttaja-asiamies hoitamaan asiaa...
elikkäs tämä mahdollistaa rikosoikeudellisen käsittelyn tulevaisuudessa jos vieläkään ei tapahdu mitään asian tiimoilta.
miun mielestä kannattaa varmaan miettiä muittenkin tuon virallisen reklamaation laittamista kimmolle koska se ei vielä tee yritykselle hallaa mutta mahdollistaa jatkotoimenpiteet tulevaisuudessa jos tavaraa ei ala näkymään. tässä on kuitenkin se että meillä on kuluttajansuojalaki meidän puolella koska kimmo on rikkonut sopimuksen toimitus ehtoja olivat ne syyt siellä taustalla mitävaan.
mutta alkaa kyllä kuulostamaan paremmalta jos kerta DIY:n puolella homma on kunnossa ja tavarat on jo kimmolla joten peukut pystyyn.
Posted: Thu Dec 02, 2010 18:42
by Höylä
Taku_85 wrote:Tuossa aamulla töitten jälkeen olin yhteydessä kuluttaja-asiamieheen...
muistetaan kaikki sitten kiittää sua, jos tulevaisuudessa megan komponentteja ei saa enää suomesta yhtä helposti, kuin ennen tätä sun hätäilyä

Posted: Thu Dec 02, 2010 18:46
by Taku_85
Höylä wrote:Taku_85 wrote:Tuossa aamulla töitten jälkeen olin yhteydessä kuluttaja-asiamieheen...
muistetaan kaikki sitten kiittää sua, jos tulevaisuudessa megan komponentteja ei saa enää suomesta yhtä helposti, kuin ennen tätä sun hätäilyä

vai että hätäilyä on tämä sun mielestä. ajatellaas tälleeen että jos sulta vaikka pöllitään auto ni ootatko 2 kuukautta että se tuotais takasi ennenkun teet rikosilmoituksen...!
mutta kerkesin lisäämään tuohon edelliseen tekstiin juttua lisää samallakun tämä tuli koska jäi kesken kirjotus kun muksu heräs päiväunilta...
Posted: Thu Dec 02, 2010 18:54
by kl-korjaus
Olisi kiva jos toimittaja itse ilmottaisi asiasta jotain! Itsellä olisi kavereita jonossa odottamassa että saisin pari mallia näytille. En viitsi niitä muualtakaan tilata, kun nyt jo rahat ovat jonkun muun tilillä!
Posted: Thu Dec 02, 2010 18:56
by Tinde
Oon kyllä samaa mieltä Taku_85:n kanssa, ei niin stanan suuria ongelmia voi olla etteikö jotain väliaikatietoa/meriselitystä pysty jollakin konstilla toimittamaan.
Oon kanssa tässä alkamassa omien rojektien pikku päivitystä, lienee aika varmaa että kyseinen firma ei pääse edes harkintaan...
Posted: Thu Dec 02, 2010 18:59
by -zamppa-
Ai ei ole?

Jokaisella ihmisellä on omakin elämä, sen leipätyön ohessa.
Posted: Thu Dec 02, 2010 19:09
by Taku_85
Tinde wrote:Oon kyllä samaa mieltä Taku_85:n kanssa, ei niin stanan suuria ongelmia voi olla etteikö jotain väliaikatietoa/meriselitystä pysty jollakin konstilla toimittamaan.
Oon kanssa tässä alkamassa omien rojektien pikku päivitystä, lienee aika varmaa että kyseinen firma ei pääse edes harkintaan...
kyllä niitä ongelmia on niinkin suuria ihan varmasti ja jokaisella jossain vaiheessa se on ihan varma ja ymmärrän tämän perheellisenä ihmisenä mutta ei tässä miun mielestä enään ole mitään järkeä että kun puhutaan tilauksen tekemisestä niin ollaan kärppänä kärttämässä rahaa mutta siihen se sitten jäikin...
Posted: Thu Dec 02, 2010 19:11
by TimoS
Höylä wrote:Taku_85 wrote:Tuossa aamulla töitten jälkeen olin yhteydessä kuluttaja-asiamieheen...
muistetaan kaikki sitten kiittää sua, jos tulevaisuudessa megan komponentteja ei saa enää suomesta yhtä helposti, kuin ennen tätä sun hätäilyä

No ompas helppoa , jos 2 kk on odoteltu ja mitään ei saa, kyllä toi ulkomailta tilaus on ollut paljon helpompaa ja rahat saa takaisin jos Paypallin kautta maksaa. Ei siinä kannata paljon hehkutella että Suomesta saa helpolla. Mun mielestä myyjä itse tän on aiheuttanut eikä kukaan muu.
Posted: Thu Dec 02, 2010 19:13
by Tinde
-zamppa- wrote:Ai ei ole?

Jokaisella ihmisellä on omakin elämä, sen leipätyön ohessa.
Kyllä varmaan.
Mutta jos perustat firman ja sulla on asiakkailta tilauksia/rahaa sisässä niin aika painavia syitä pitää olla ilmenneeseen toimintaan.
No, mä en enää jauha sontaa kun sen kummemmin ole osallinen, mielenkiintoista seurailla kuis hommat etenee.
Posted: Thu Dec 02, 2010 19:38
by Höylä
TimoS wrote:
No ompas helppoa , jos 2 kk on odoteltu ja mitään ei saa, kyllä toi ulkomailta tilaus on ollut paljon helpompaa ja rahat saa takaisin jos Paypallin kautta maksaa. Ei siinä kannata paljon hehkutella että Suomesta saa helpolla. Mun mielestä myyjä itse tän on aiheuttanut eikä kukaan muu.
ulkomailta on vähän huono yrittää tilata suomeksi

ei kaikki osaa englantia niin hyvin, että ihan ulkomailta uskaltais tilata... esim. vähän vanhemmat maalaiset, kuten minä... ja mikä ihme on paypalli
kyllä minä olen odotellut 6 kk joitakin osia mitä olen tilannut, eikä ole tarvinnut/tullut mieleenkään joka toinen päivä kysellä, että joko nyt... osat tulee kun on tullakseen...
sitten taas tuohon auton varastamiseen... jos joku nyt tuollaisen 200 euron auton vie, niin tarpeeseensa se sen lainaa

joku varasti joskus multa polkupyörän, mutta se ilmaantui ihan itsestään takaisin joskus 1.5 vuoden kuluttua, en tehnyt rikosilmoitusta siitäkään...
Posted: Thu Dec 02, 2010 20:35
by TimoS
Posted: Thu Dec 02, 2010 20:45
by JaniM
Mites jos jätät laskun maksamatta, niin johan alkaa karhukirjettä pukkaamaan korolla, oli firma mikä tahansa. Hyvä kun nykyään antavat viikon maksuaikaa laskulle.
Et jos pitää firmaa ja meinaa pärjätä, niin on se hoidettava asiat kunnolla. Tai edes ilmoittais asiakkaille että homma venyy. Kyllä sitä ymmärtää silloin.
Toivattavasti ei käy FinKP:t. Ja ne ketkä ei tiedä tapausta, niin searchia peliin. Löytyy varmaan topicci.
Kaupankäynti perustuu kummankin osapuolen rehelliseen kusetukseen. Toinen kusettaa enemmän, mutta toinen hyväksyy sen.
Tässä on vaan kusetettu liikaa toista osapuolta
Ja mitä härmänpuhujille, niin yleensä apuakin on tarjottu, jos joku kysynyt.
Et ei sekään nyt aivan poissuljettua ole ulkomaailta tilailu.
Tietty on ne kellä ei ole luotto/pankkikorttia, niin hankaloittaa pikkasen.
Ilmeisemmin tilisiirrollakin pystyy ostamaan aika monesti ja yhtä turvallisesti.
Posted: Thu Dec 02, 2010 21:01
by Taku_85
JaniM wrote:
Tietty on ne kellä ei ole luotto/pankkikorttia, niin hankaloittaa pikkasen.
Ilmeisemmin tilisiirrollakin pystyy ostamaan aika monesti ja yhtä turvallisesti.
Tänä päivänä visa electron kortit toimivat netinvälityksellä ostettaessa aivan kuten tavallinen visa korttikin tämä ominaisuus on tullut kyseisiin kortteihin jo 4 vuotta sitten helpottamaan ostosten tekemisiä netissä ja poistamaan turhien varain siirtomaksujen yms, muitten maksujen veloitusta mitä saattaa tulla esim. valuuttamuunnoksen takia. mutta ainakin aikanaan nordean electron korttiin tämä ominaisuus täyty ottaa erikseen käyttöön mutta siihen riitti verkkotunnukset / soitto pankkiin. osuuspankin kortissa oli automaattisesti käytössä elikkäs ei tarvitse välttämättä olla luottokorttia tai paypal tiliä ostaakseen ulkomailta tuotteita.