Page 2 of 2
Posted: Tue Apr 25, 2006 16:13
by KariM
Map threshold 70kpa/s,
tps theshold 1.0v (decel lean:lle),
accel time 0.3s.
Lisäksi käytössä decay-tyyppinen ajoitus.
Se kyllä pitää myöntää että tuo oma koneeni sallii rikastusasetukset aika laajalla skaalalla muuttumatta oleellisesti huonommaksi. Lisäksi kuulemma käyttämässäni softaversiossa (026b) on rpm-based AE:ssa bugi

Posted: Sun Apr 30, 2006 10:44
by hedelma
onko mitään hajua miksi pätkii, jos laitan noihin alempiin jotain?
Posted: Sun Jun 04, 2006 18:58
by fsohc
Niin toimiiko tuo rpm rikastus ahdetuissa, onko kukaan kokeillut käytännössä?
Posted: Sun Jun 04, 2006 19:38
by SamiH
Toimii ahdetussakin, ja paremmin kuin muun tyyliset
Posted: Sun Jun 04, 2006 20:15
by fsohc
Oorait pitänee sitten kokeilla tuolla tavalla, kun juuri kiihdytysrikastuksia pitäisi alkaa sääteleen.
Posted: Sun Jun 18, 2006 19:31
by Terppis
No niin, kokeilin tossa säätää noita rikastuksia tolla kierroslukuun perustuvalla systeemillä. Missähän mahtaa nyt sitte olla vika kun sain arvot sillee, että vastaa kaasuun tosi hyvin. Nyt alko sitte tekee sillee, että tyhjäkäynnillä käy hetken ja sitte sammuu. Ja ajossaki rykäsee aina välillä. Eli ilmeisesti lyö rikastusta päälle vaikka ei pitäiskää. Mistä johtuu?
Acceleration Wizardista on säätö sillee, että on 100% TPS pohjanen. Pitäskö ne kaikki arvot laittaa nollaan mitä siinä TPS kohdassa on? Entäs toi Mapdot? Siinä on tällä hetkellä 70kpa/s, mutta eihän sen pitäis vaikuttaa mitää mihinkää? TPSdot on 0.586 mutta sitä kokeilin muutella suuntaan jos toiseenki ja ei mitään vaikutusta. Aika outoo. Joku luku varmaa jossai mättää mutta ku ei vaa tiedä. Sen verran voin sanoa, että TPS:ssä ei mitään piikkejä tai muuta oo. Tyhjäkäynnillä on koko ajan 0 ja senki kalibroin uudestaan. Ja lokiakin otin noista nykäsyistä, ei mitään erikoista.
Posted: Mon Jun 19, 2006 13:10
by KariM
Terppis wrote:TPSdot on 0.586
Kokeile tuohon isompaa lukua, esim. yksi voltti. Piikki voi olla niin nopea ettei sitä saa logiin, mutta mega kyllä huomaa sen ja antaa kiihdytysrikastuksen.
Posted: Mon Jun 19, 2006 20:58
by Terppis
KariM wrote:Terppis wrote:TPSdot on 0.586
Kokeile tuohon isompaa lukua, esim. yksi voltti. Piikki voi olla niin nopea ettei sitä saa logiin, mutta mega kyllä huomaa sen ja antaa kiihdytysrikastuksen.
Ei auta vaikka kuinka nostaa.
Posted: Tue Jul 11, 2006 17:46
by Terppis
Ei kellään nyt olis mitään vinkkiä heittää? Edelleen sama ongelma. Jos käyttää tota kierroslukuunpohjautuvaa rikastusta, ni onko niillä siellä acceleration wizard sivulla TPS rikastuksen kohdalla olevilla arvoilla mitään väliä, vai pitäiskö ne laittaa nollaan? On aika sekava toi kiihdytyrikastusten säätö, ku niitä asioita on niin monessa eri paikassa.
Kunpaa muuten yleensä kannattaa tossa käyttää sitä MAPpia vai TPS:ää ton kierroslukupohjasen rikastuksen kanssa?
Posted: Wed Jul 12, 2006 22:06
by Masi_K
Itse huomasin että map triggerillä saa ajettavuuden paremmaksi. Vaihdoin map arvon puolelle, kun tps vipotti käynnissä liian paljon. Ajettavuus muuttui kyllä vähän paremmaksi. Voi niihin wizardin puolella oleviin asetuksiin laittaa 0.0 kaikkiin. Paitsi juuri niihin cold accel ja decel kohtiin.
Posted: Thu Jul 13, 2006 1:14
by MrFairlane
Joo, minä vaihdoin kanssa Mapdottiin, kun sytkäyksikön käyttöönotossa TPS-häiriöt pomppasivat esiin.
Hyvin toimii.
Posted: Fri Jul 21, 2006 2:01
by Aatu
Onkos tietoa olisiko tuohon(Monitor_v2.1a.abs.s19 -> ) uudenpaan versioon( Monitor_v2.33.abs.s19) tullut myös tuo kierrosten mukainen rikastus tuolla MSII puolella ?
Posted: Fri Jul 21, 2006 7:49
by KariM
Minä vaihdoin juuri takaisin tpsdotiin. Ajossa kumpikin toimivat yhtä hyvin rpm-perusteisen kiihdytysrikastuksen triggeröintiin, mutta tietyssä tilanteessa koneen saa rajuun kengurutilaan, jolloin pumppaava imusarjanpaine aiheutaa mapdotin kautta vielä kiihdytysrikastuksia, mikä vain pahensi tilannetta.
Posted: Fri Jul 21, 2006 9:03
by Tama
KariM wrote:Minä vaihdoin juuri takaisin tpsdotiin. Ajossa kumpikin toimivat yhtä hyvin rpm-perusteisen kiihdytysrikastuksen triggeröintiin, mutta tietyssä tilanteessa koneen saa rajuun kengurutilaan, jolloin pumppaava imusarjanpaine aiheutaa mapdotin kautta vielä kiihdytysrikastuksia, mikä vain pahensi tilannetta.
Samaa vaivaa.. n. 1600 rpm ja ihan pintakaasulla.. Pitää koittaa suurentaa hieman tuota mappiarvon vaatimaa muutosta jos se helpottas..
Posted: Wed Aug 16, 2006 20:57
by MrFairlane
AE Driven Fuel Pct arvo pomppaa kovemmassa kiihdytyksessä hetkeksi tappiin ja sitten laskee tuonne normaalille 150 tasolle, josta se laskee edelleen Decay kautta nollille.
Ikään kuin kova piikki kiihdytysrikastuksen alussa.
Onko se normaalia?
Rauhallisemmassa kiihdytyksessä arvo menee 150 hujakoille, josta se laskee.
RPM based
Accel time 1.0
Threshold 50 MAP
Accel timer sec
Accel value at end of accel time 0.1
Ja tarkoittaako tuo Cold accel enrichment Accel time arvoa Warm Upissa vai jotain muuta?
Ja missä tuolla MegaLogViewerissä näkyy kiihdytysrikastukset?