Page 2 of 3
Posted: Fri Jul 31, 2009 17:24
by datsun180
Eli pitääkö laittaa pelkästään hyppylanka, eikä tarvi poistaa ylimääräisiä komponentteja?
Posted: Fri Jul 31, 2009 18:20
by cortna
luultavasti sattaa tarvita myös ylösveto vastuksen
Posted: Fri Jul 31, 2009 18:33
by datsun180
elikkä hall anturilla on 1k ohm ylösvetovastus. Eli jos nyt poistan kaikki Turtanan listassa mainitut poisjäävät komponentit levyltä ja vedän hyppylangan D5 diodista D7:aan ja yhdistän hyppylangalla optopiirin kakkos ja nelosjalan, niin hall ohjauksen pitäisi silloin toimia?
Posted: Fri Jul 31, 2009 18:47
by datsun180
vai siis mitä tuolla meinataan?
kytkentätäplät (1-2-3-4)
kytketään ainoastaan 2-4 väliin hyppylanka
Posted: Fri Jul 31, 2009 20:40
by cortna
jumppi lanka täppejä 4kpl. Kaksi niistä ovat kuvaasi kirjoitetu puuttuvaosa
http://files.getdropbox.com/u/1351620/vr-in.bmp
eli perattessa goil sisään tulo yhdistetään opton tarvittavaan jalkaan
1 tai 2
ei tartte opton jalkoja yhdistellä
Posted: Fri Jul 31, 2009 22:41
by datsun180
joo eli juotan siis nuo turtanan listassa olleet komponentit irti ja vedän nuo jumpit niinkö pitääki nii alkaa toimimaan tuolla hall anturilla?
Posted: Fri Jul 31, 2009 22:59
by cortna
hyppylanka d5-d7
ic6 ja r44 pois
ps: r40 on ylösveto vastus 5v:tiin
ja jumppi lanka kohilleen
Posted: Fri Jul 31, 2009 23:36
by datsun180
Otin r44 vastuksen irti, laitoin jumpin kakkosen ja nelosen väliin ja hyppylangan d5:sta d7:aan ja eihän tuossa ic6 piirissä jalassa oo paikollaan ees mitään. Nii onkohan sillä väliä juottaako sen irti vai ei? kun ainakaan vielä ei kierrostietoa tullut kun tarttasi
Posted: Sat Aug 01, 2009 10:57
by datsun180
nyt on juotettu irti kaikki siinä listassa olevat komponentit ic6 piirin jalkakin ja hypyt on laitettu oikeen mutta ei kierrostietoa vieläkään. halla anturilla on 1.4 k ohm ylösvetovastus ja kun mittasin hallin ulostulolinjasta maahan volttimittarilla niin kolonkohdalla näytti 12v ja pykälänkohdalla 5 volttia onko tuo halla anturi oikiantyyppinen?. anturi on siis honeywell gtn1a118
Posted: Sat Aug 01, 2009 11:36
by cortna
kokeile jumppi langat täppeihin 1-2 ja 3-4
Posted: Sat Aug 01, 2009 11:36
by datsun180
nyt tulee kierrostieto ja kun tarttaa niin näyttää 250 rpm eli ihan oikeen mutta. nyt on sitte seuraava ongelma kun suuttimet ei aukea ja kun teen sytytyskartan generate table valikossa niin numeroita tulee aivan sikinsokin ja ennakot pomppii miten sattuu tuohon karttaan
Posted: Sat Aug 01, 2009 11:47
by datsun180
eli tuon näköinen tulee sytytyskartasta kun laitan vaadittavat tiedot sinne ja tuohan on miten sattuu?
http://irc-galleria.net/view.php?nick=a ... =108692165
Posted: Sat Aug 01, 2009 13:14
by turbosbc
se generate table on tarkoitettu AINOASTAAN ve taulukon tekemiseen.
Posted: Sat Aug 01, 2009 14:00
by datsun180
nii just no miten sen sytytyskartan sitte voi tehä kopioinko jostaki sen vai onko sille mitään ohjelmaa. millä sen saa ees suunnilleen järkevän näköseksi. ja mikähän nuissa suuttimissa on että eivat aukea
Posted: Sat Aug 01, 2009 15:02
by datsun180
Tuollai on asetukset, mutta ei lähe käyntiin. Kipinä tulee ja kone hörähtää jos laittaa pensaa tulpanrei'istä ja tarttaa, mutta suuttimet ei aukea.
http://irc-galleria.net/view.php?nick=a ... =108701745
Posted: Sat Aug 01, 2009 15:21
by cortna
calculate reguired fuel arvo näytää pieneltä
pmw sais olla 75% jos on korkea oomiset suuttimet
Posted: Sat Aug 01, 2009 15:59
by datsun180
no siihen tuli tuommonen luku kun syötin tiedot siihen laskimeen, mulla on 600cc suuttimet ja 1800 kone. mikä siinä ois parempi luku
ja tuota pwm on kokeiltu 100 % mutta 75% ei ole kokeiltu vaikuttaako tuo pwm sitten miten suuttimien avautumiseen
Posted: Sat Aug 01, 2009 17:07
by Hannes
muuta vielä cranking RPM 500-800 tuo 200 tuntuu pieneltä
Posted: Sat Aug 01, 2009 17:36
by teg
Laita PWM 100%. Cranking RPM laita 400rpm. TPS threshold on aivan liian pieni. Laita siihen jotain 170 luokkaa tai koita painaa kaasu jonnekkin puolivälin yli ja calibrate tps:llä katot mikä arvo siinä on.
Posted: Sat Aug 01, 2009 17:59
by datsun180
täytyypä huomenna kokeilla kuhan saa akkuun taas virtaa. jospane suuttimet alkaisi aukeileen
Posted: Sun Aug 02, 2009 12:52
by datsun180
ei minkäänlaista eloa suuttimissa sitten hörähtää jos maadoittaa suuttimia parikertaa ja starttaa. mitä nuo pulsewid arvojen pitäs olla kun mulla näyttää startatessa 8 tuo pulse widt mittari
Posted: Sun Aug 02, 2009 12:58
by Jasen2624
Saatko lähetettyä asetuksia mulle tai jonnekki josta ne voi laata? Osote olis
tojota.sepi@suomi24.fi
Vaikuttas et on liian pienellä ve kartta tai jotaki jos on niin pieni arvo.
Posted: Sun Aug 02, 2009 13:03
by datsun180
onko sulla messengeria jos lisään sunt sinne niin voi keskustella paremmin ja sen kautta voin linkittää sulle niitä tietoja
Posted: Sun Aug 02, 2009 13:38
by datsun180
tuossa on pensakartta ja muitakin asetuksia on siellä kuvissa
http://irc-galleria.net/view.php?nick=a ... =108749666
Posted: Sun Aug 02, 2009 16:30
by Jasen2624
Ei tuu noilla toimimaan. Tee nuo mitä teg on sanonu ja kokeile sitten. Sitä ennen se ei ees pitäs antaa keittoa koska tuo tps value on noin pieni (20). Ei avaa suuttimia ollenkaa. Itellä tuo ei ole ees käytössä joten siinä on 255..
Posted: Sun Aug 02, 2009 16:58
by teg
Jos sinulla näyttää startatessa pw arvoa 8ms, niin kyllä silloin pitäisi suutinten napsua. Ethän vain ole ottanut niille syöttöä jostain sellaisesta paikasta missä ei ole jännitettä virtalukon starttiasennossa?
Posted: Sun Aug 02, 2009 17:28
by datsun180
nyt on cranking rpm 400
tps value 130
pwm current limit 100%
reg fuel arvo 8
ja tartatessa näyttää pulse width mittari 8
virta tulee suuttimille boksin releeltä
Posted: Sun Aug 02, 2009 18:34
by datsun180
ei aukia millää ihmetyttää vaan kun katselin niitä suuttimien fettejä niin feteille menevät vastukset oli 22 ohm ja kumpikin vastus oli eripäin ja kun fetin runkoa maadoitti niin suuttimet näpsähteli onkohan niillä vastuksilla joku vaikutus ku on eripäin ku pitäs ne asetukset olla nyt oikeen. ja mitenpäin ne feteille menevät diodit pitää olla
Posted: Sun Aug 02, 2009 18:42
by datsun180
ja feteille menevät diodit ei anna yleismittarin piipillä kumminkaan päin läpi
Posted: Sun Aug 02, 2009 19:34
by Jasen2624
Niile vastuksille sama mite päin. Onko sulla kokeilla eri ohjain piiriä niille suuttimille? Se ic8. Itellä oli muuten 1 kpl muinoin sökö jo uuvesta asti.
Ja saatko kuvaa siitä levystä?