Page 2 of 2
Posted: Wed Apr 28, 2010 20:51
by Jasen2624
Nelikko ei ole vielä ahettu

Ja oikein seuraa alipainetta. Alue vain alkaa 100 ja loppuu 300..
Posted: Wed Apr 28, 2010 21:13
by teg
Niinno.. 100 kPa vastaa 1,2 volttia sinun setupissa.
Yleensä paineantureissa 0 kPa vastaa nollaa volttia (tai 0,5V). Eli alue 0-1,2 volttia (joka siis esim 2,5 barin mapilla vastaa aluetta 0-60kPa) on sinun setupissa kartan ulottumattomissa.
Posted: Wed Apr 28, 2010 23:18
by fin_toy
Jasen2624 wrote:Kyllä ne 200cc riittää 1.6 itteimevään ku laittaa regfuel arvon vain tarpeeksi isoksi jotta ve kartta on jotenki järkevä. Ite olen säätänyt sillee et ve kartta on tyhjäkäynnillä n.20-30 ja afr n.13-14, sen mukaan regfuelin. Jos välillä käy hyvin niin mite käyttäytyy imulämpökorjain? Entä jännitekorjain? Se jos on liian pienellä ja kieroksien mukaan ku jännite tuppaa laskemaan n.500rpm menee laihalle ja käynti huononee helposti. Sen huomaa laittamalla valot yms. pääle.
Tuo 4k onki pihi verrattuna nuihin isompiin koneisiin

Mutta sitte syö ku eläin jos antaa ronttosta. Eikä se voima ilman keittoa tule.
Pallo vaan kylkeen
Mikä seosmittari sulla muuten on?
bilteman seos kello mikä näyttää päin p...... kaikki mittarit kapeakaista anturin kanssa on vain suuntaa antavia. minunkin mittari näyttää 12:1 vaikka oikeasti on jotain 14:1 tuntumassa. lämpötila korjaimesta en tiedä sen enempää kuin oma bosch 085 ei muuta arvoja tarpeeksi nopeasti muuten tuntuu olevan ihan kohdallaan. vähän aikaa menee ennen kun soes tulee takas säädettyyn arvoon. joo mulla on samoja oireita jännitekorjaimesta. kierroksilta kun höllää niin vetäsee laihalle ja kierrokset pyörii 400-600rpm 5-10 sekunttia ennen kun tasottuu tyhjäkäynnille ja joskus sammuu,varsinkin kylmällä koneella. pitää ilmeisesti säätää vaan reilusti rikkaammalle niin alkaa sutia ja loppuu pätkiminen.
Posted: Thu Apr 29, 2010 5:21
by Jasen2624
teg wrote:Niinno.. 100 kPa vastaa 1,2 volttia sinun setupissa.
Yleensä paineantureissa 0 kPa vastaa nollaa volttia (tai 0,5V). Eli alue 0-1,2 volttia (joka siis esim 2,5 barin mapilla vastaa aluetta 0-60kPa) on sinun setupissa kartan ulottumattomissa.
Niin mutta ku sen mapin mukaan ei ole muuta käytössä ku karttojen alueet. Tps mukaan on kiihytysrikastukset.
Eli on toiminu vaikka onki vähä ouvon näköset kartat. Tähän mennessä mitä olen kavereille säätänyt ja käyttänyt omia asetuksia pohjana olen vain muuttanu tuon mappi alueen tapauskohtaiseksi joka on mekan omalla mapilla n. 20-250kpa.
No ei olekkaa mikää ihme et seokset on vähä mitä sattuu ku on kapeakaista.

Itelläki kapeakaistasta katoaa lukemat alle n. 13 ja yli n. 15.5 afr. Laajakaista näyttää sitte vähä laajemmin. Sillä tiedän mitä sielä on. Ja kummatki on säädetty motekin laajakaistalla penkissä.
Pitäs ottaa semmonen kaverilta lainaan ja tarkistaa nuitten kummanki innovaten näyttämät.
Tuolla kapeakaistalla ei saa ku jotenki säädettyä urku auki alueen..

Posted: Mon May 10, 2010 20:26
by fin_toy
joo kylläpä taitaa olla boksissa vikaa kun otin tyhjäkäynti venan trankun pois niin alkoi kummasti vetää paremmin.. vieläkin jäi kummittelemaan alle 2000rpm toiminta. nytkyttelee edelleen. aina kierroksilta käyttää niin alhaalla että meinaa sammua ja ei sen jälkeen lähde vetämään.
syttyä säädetty +-10astetta,
ve +-30%,
reg fuel 10-20
tyhjäkäynti vena poistettu väliaikaisesti
mikä komponentti vois olla palanu? olen mittaillut boksia mut ei mitään poikkeavaa ole löytyny. tuntuu olevan joku mikä vaikuttaa suuttimiin kaasua painettaessa. mitä enemman painaa kaasua sitä enemmän laihalle.
Posted: Fri May 28, 2010 11:26
by fin_toy
viaksi on havaittu liian iso kaasuläppä (60mm ---> 1600cc koneeseen). säädöt löyty kohdalleen muuten mut ei alle 2000rpm joten teoriani on että tyhjäkäynniltä lähtiessä kaasuläppä antaa paljon ilmaa suhteessa akselin liikkeeseen nähden. ei pysty säätämään kiihdytys rikastusta silleen ettei ala nykimään. alipaine karkaa heti imusarjasta. tpsADC ei liiku kuin 2 pykälää liikkeelle lähtiessä joten ei voi niin herkälle säätää tai jos säätää niin matka ajossa alkaa sylkee rikastusta vaikka ei ole jännite heittoja tai jännite piikkejä. lähtö säädöt pitäs olla TPSdot threshold 0.2v/s ja ensimmäinen sarake ("rate 0.4v/s = value 3ms")

niin on aika paljon että toimii. joten nyt täytyy vaan ajella nopeella kaasujalalla niin ei nytkyttele

pitäs löytää noin 45mm kaasuläppä 60mm tilalle. ehdon maksimi läppä on 50mm. laskiskelin kaasuläppien pinta-aloja ja 60mm läppä on melkein kaksi kertaa suurempi kuin 45mm. 45mm läppä on 1/3 suurempi kuin vakio kaasutin joten riittää varmasti.
säädöillä millä sain motorin pelaamaan:
bensanpaine (tällähetkellä kiinteä) 4bar (kun ei ole imusarjassa kun yksi alipaine liitos ja se on mapille)
reqfuel 28
ve 18-50 (20kPa-100kPa)
simultaneous (suuttimet sylkee samaan aikaan)
sytty 10-35 täyskaasulla
vielä yksi kysymys
kun saa tyhjäkäynnillä tasaiseen käymään niin noin 30sekunnin jälkeen alkaa yskimään putkessa vaikka seos on sopivaa eikä muutu yksinään?

(kuulostaa pyörivän jäykästi) olen yrittäny säätää reqfuel,ve,injektion opening time,injektor staging,injection per engine cycle, mutta vielä vähän niinkun tuloksetta.
Posted: Sat May 29, 2010 17:03
by kamski
fin_toy wrote:
vielä yksi kysymys
kun saa tyhjäkäynnillä tasaiseen käymään niin noin 30sekunnin jälkeen alkaa yskimään putkessa vaikka seos on sopivaa eikä muutu yksinään?

(kuulostaa pyörivän jäykästi) olen yrittäny säätää reqfuel,ve,injektion opening time,injektor staging,injection per engine cycle, mutta vielä vähän niinkun tuloksetta.
1.
Kokeile lambda korjaukseksi alkaen yli 1300 RPM.
2.
Ja kokeile muut Dwell arvot, jospa auttaisi.
Posted: Fri Jun 04, 2010 16:21
by fin_toy
tyhjäkäynti korjattu, regfuel oli liian suuri. lambda korjausta en käytä ollenkaan. dwell kokeiltu, 2.5 kastuu tulpat 3.5-4 toimii jotenkin mut 1000-2500rpm alueella on alkanu tulpat kastua ja bensa haisemaan putkesta. eikä ole liian rikkaalla. 4000rpm jälkeen tulee jostain jännitehäiriöitä mut en ole saanu selville mikä tekee niitä. kiihdytysrikastusta rätkii yksinään vaikka tps threshold on 0.8-1. sytty on yhdellä puolalla, 36-1 trigger ja vr-anturilla signaalinmuuntimella. voiko boksiin vetää lisä virtaa johonkin kohtaan (partco V2.2) kun jännite heittää boksiin tulevassa +12v johdossa 0.05v kun kaasua painelee? tuntuu ettei saa tarpeeksi virtaa. maadotusta boksissa on jopa liikaa, piti laittaa kunnolla maata lisää kun palo kourallinen prossuja huonon maan takia. kaikki anturit on megan kaa samoissa maissa. sytystä näyttävä ledi (D17) on tosi himmeä kun tyhjäkäynnillä pyörii.
Posted: Tue Jun 08, 2010 13:03
by fin_toy
rivi tulppia taas vaihdettu ja toimii. kokeilussa NGK BPR7ES. yksi tulppa oli rikki (noin 5mm rako kätkien välissä). lisää virtaa laitettu boksiin. mapin mukaan rikastus toimii melko hyvin mut tps mukaan haluaisin sen toimivat. vieläkin vännite piikkejä. ajellessa otin logia mut ei näkyny mitään poikkeavaa. tasaisia käyriä tulee.
Posted: Wed Jun 09, 2010 15:51
by jake74
fin_toy wrote: kokeilussa NGK BPR7ES.
en oo käyttänyt pitkään aikaa viri 2T R tulppia. BP7ES ovat mulla paikallaa ja oon käyttänyt noita jo 8 vuotta ja eikä koskaa oo ollut ongelmia.
vakio moottoriin BP5ES tai BP6ES. BP5ES on vakio tulppa 2T motille.
Posted: Thu Jun 10, 2010 0:08
by fin_toy
denson tupat oli ensin mut saatoivat kärytä ensimmäisiä säätöjä tehdessä. ngk 7 on ollu hyvät. kyllä rassaa mieltä kun ei löydy syytä jännite heitoille varsinkin tps signaaliin. turbolle olis suurinpiirtein kaikki palikat valmiina ja kova halu olis saada paikalleen mut ei sitä kehtoo laittoo kun ajaminen muistuttaa välillä kengurua

tarkoituksena olisi johdottaa uudestaan kaikki häiriösuojatulla johdolla jospa se siitä tokenis. suurin epäilys on vakio puola mut olen sitä mittaillu ja laitellu häiriösuojausta mutta ei auta.