Page 2 of 2
Posted: Sat Jan 09, 2010 16:15
by earseeni
omapahan oli vikas miks sanoit että pystyt säätämään
Posted: Tue Jan 12, 2010 13:20
by Krisse
Volkkarijermu wrote:Kangasalla oon katsastellu -88 vuoden golffia joka oli alunperin kaasari. K-jetti asennettu, mega hoitaa COP-sytkän, virinokkaa ja muuta. Ainoo asia oli että rekkariotteeseen tuli maininta että asennettu ruisku. Yksikään katsari ei mitään katteja oo vaatinut.
No jos se auto on ei-vähäpäästöinen ja sulla on edelleen ei-vähäpäästöinen vaparikone siinä niin eihän sitä kattia tietenkään tarvii olla.
Homma muuttuu (tai ainakin pitäisi muuttua jos pykäliä katotaan) olennaisesti siinä vaiheessa jos olet vaihtanut sinne uudemman moottorin jostain vähäpäästöisestä autosta.
Kyllä nyt sentään jotain saa tehdä ilman kattia ja vtt:n tehomittauksiakin.
Katti
Posted: Wed Apr 28, 2010 7:33
by xtaaviankka
Pienentääkös katti oleellisesti tehoja jos on mallia Racing?
Posted: Wed Apr 28, 2010 11:30
by Jasu
Eilen katsastin, "leimaelukka" kysyi käynnistäessä jotta "tarviiko ryyppyä käyttää", johon sitten vastasin "ei tässä enää"...
Tuosta vastauksesta ja muutamasta vilahtavasta ledistä sitten veti nopeat johtopäätökset ja sitten juteltiinkin jo mukavia Megan helposta säädettävyydestä..!
Ehkä tilannetta helepotti tuo laitteen vuosimalli, 1974, mistään muutoskatsastuksista ei puhuttu, kovasti vain kiinnosti kaikki tuohon liittyvä... Kysyin sitten myös tuon ahtamista, totesi että teholappu riittää ja sitten muutoskatsastukseen että voidaan tiedot kirjata ylös...
Posted: Wed Apr 28, 2010 14:54
by jake74
ite ku katastin vm80 ke70 corollan 3S-FE motille ni inssi kysy että onko läppäri mukana että saa säädettyy jos pomppaa päästöistä

Posted: Fri Apr 30, 2010 12:06
by JariN
Krisse wrote:No jos se auto on ei-vähäpäästöinen ja sulla on edelleen ei-vähäpäästöinen vaparikone siinä niin eihän sitä kattia tietenkään tarvii olla.
Homma muuttuu (tai ainakin pitäisi muuttua jos pykäliä katotaan) olennaisesti siinä vaiheessa jos olet vaihtanut sinne uudemman moottorin jostain vähäpäästöisestä autosta.
Kyllä nyt sentään jotain saa tehdä ilman kattia ja vtt:n tehomittauksiakin.
Siis jos laitan ei-vähäpäästöiseen autoon vähäpäästöisen auton moottorin, niin tarvii asentaa katti putkeen, vai?
Mutta katin ei tartte toimia, koska auton päästövaatimukset ovat edelleen samat kuin alkuperäisellä, ei-vähäpäästöisellä moottorilla?
Juu
Posted: Fri Apr 30, 2010 12:30
by xtaaviankka
Katti pitää olla, mutta sen ei välttämättä tarvi toimia, tai ei sitä mitata että toimiiko. Se on sama jos laitan -96 vm koneen välikoppaseen ekkeriin, lamdat pitää olla ja katti.
Re: Juu
Posted: Fri Apr 30, 2010 13:13
by rally_racer
xtaaviankka wrote:Se on sama jos laitan -96 vm koneen välikoppaseen ekkeriin, lamdat pitää olla ja katti.
Muuten hyvä mutta se on ihan sama että minkä koneen sinne välikoppa ekkeriin laitat ni ei se sitä kattia/lambdaa tarvitse... katin lisääminen koskee vain 87-91 vuotisten "siirtymäkauden" ei-vähäpäästöisten autojen tekniikanvaihtoa/turbottamista.
Toki lambda on hyvä olla jälkiasennusruutan kanssa.
Jaa
Posted: Fri Apr 30, 2010 13:29
by xtaaviankka
Oliks noin

, no vaikka rakentaisin vanhakoppasen ekkerin, en sinne työntäisi työntötanko konetta, vaan ohc-megaruutta laajakaistalambdalla. Harmi vain kun ne pelkät korit on tosi kalliita.
Re: Juu
Posted: Fri Apr 30, 2010 14:04
by jake74
rally_racer wrote: katin lisääminen koskee vain 87-91 vuotisten "siirtymäkauden" ei-vähäpäästöisten autojen tekniikanvaihtoa/turbottamista.
Toki lambda on hyvä olla jälkiasennusruutan kanssa.
juu näin on. kaveri katasti EE90 corollan carinan vähäpäästösen 4A-FE motille joka on muutettu kaasutin moottoriksi. katti putkeen ja leimasta läpi
