Page 2 of 2

Posted: Tue Dec 08, 2009 8:58
by teg
20m wrote:Googlen väittämän mukaan suurin paine sylinterissä kannattaa ajoittaa 15-17 astetta yläkuolokohdan jälkeen.
Voisin väittää, että moottorista täysin riippuen tuo optimi PPP (Peak Pressure Position) on alueella 5-20 astetta.

Posted: Sat Apr 17, 2010 10:46
by ta22
rpm tieto alko pelaan trikkeri pyörän sorvauksella ,heittoa 0.4 mm.lisä muutoksena vr piirin muutos levylle.

Posted: Mon Apr 19, 2010 0:23
by Benkku
20m wrote:Jos seos palaa hitaasti, joutuu sen sytyttämään aiemmin eli laittaa lisää ennakkoa.
Miksi seos palaa hitaasti?

Rikkaalla seoksella - 'harrastajatason vehkeissä' - korjataan jotakin muuta, yleensä annostelu/höyrystymis/säätöteknistä ongelmaa. Myöskin liian aikaista sytytysennakkoa, mikä kyllä teknisesti ottaen on väärä tapa.

Sylinteripaine vaikuttaa palonopeuteen myöskin.
Voisin väittää, että moottorista täysin riippuen tuo optimi PPP (Peak Pressure Position) on alueella 5-20 astetta.
Optimin optimi on kyllä kapeampi, alueella 14-16 astetta JYKK. (Heywood, Taylor et.al), mutta...

TDC:ssä männänliike vs. kammenkulma on melko pieni, joten huippupaineen vaihdellessa laajemmalla - luokkaa 10 asteenkin alueella - on vain pienehkö vaikutus hyötysuhteeseen ja saatavaan kaasumomenttiin.

sivu 17.
http://books.google.fi/books?id=mX1-OJB ... ne&f=false

Posted: Mon Apr 19, 2010 8:15
by teg
Otto-moottoreissa saatta hyvinkin olla näin. Tuli vain ajateltua myös Diesel-moottoria ja tilanteita, jossa välttämättä suurin vääntömomentti ei ole se mitä haetaan. :)