Page 2 of 2
Posted: Sun Apr 19, 2009 20:04
by micco
Olper wrote:Hyvännäköinen yksipisteruisku löytyi subaru legacy 1.8 boxer moottorista. Imusarjan saa helpohkosti yhdistettyä kadettin alkuperäiseen..
Minäkin ostin Legacyn yksipisteruiskuttimen tarkoituksena asentaa se Justyyn. Onko havaintoa minkä kokoinen suutin siinä on?
Posted: Sun Apr 19, 2009 21:06
by Olper
Ei tietoa, mutta
legacyn EJ18 tuolla yksipisteruiskulla on karvan verran yli 100 hevosvoimainen. Muistelen että autodata sanoi bensanpaineenksi 2.5 bar.
Posted: Wed Apr 22, 2009 12:25
by pjr
Tuo opelin c18nz koneen yksipisteruutta on 90hp ja bensanpaine 0.7bar. Kaasuläppä tuossa on tosin pienen oloinen. Olikohan 42-45mm en nyt muista ulkoa.
Posted: Thu Apr 23, 2009 11:30
by Olper
Oho, toimiiko joku suutin noin matalalla paineella :O
Ei se kaasuläppä sen isompi ole näissä subarunkaan yksilöissä, vaan onko sen niin väliäkään. Näihin pieniin moottoreihin taitaa olla ihan passeli?
Posted: Fri Apr 24, 2009 15:49
by AJ
Nuo 1-pisteruiskut on yleensä tosiaan melko pienellä paineella toimivia.
Posted: Sun Dec 12, 2010 20:09
by Juntunen
Näky olevan tässä topicissa puhetta vanhemmista autoista joten tänne kaet tämä kuuluu. Pari viikkoa foorumia ja manuaalia lukeneena huomasi miten paljon tehty uusia keskusteluja samoista aiheista joten en ainakaan itse rasita foorumia uudella keskustelulla.
Ja itse asiaan. Tarkoituksena ensin laittaa Megalle bensa puoli ensin ja joskus tulevaisuudessa sytytys. Protoparts:lta olen suunnitellut tilaavani Ms1 V2.2.
Kohteena 70vm Hb korinen Vauxhall Viva. 1256cc tappikone ja siiamilainen kansi --> Yksipisteruisku suunnitelmissa. Suuttimeksi laskettu reilu 300cc suutin. Riittänekkö? Tuo reilu 300cc laskettu auton vakio 60hv tehoille.
Kaipailisin myös vinkkejä läppärungon valitsemiseen. Kaasarissa muistaakseni noin 40mm läppä.
Onko porukalla kokemuksia Protopartsin myymästä täydellisestä johtosarjasta tai lähinnä antureista? Ilmeisesti käy suoraan Megan kanssa ilman inc? tiedostojen muokkaamista.
Bensa puolelle tulossa välitankki. Vakio, mekaaninen bensapumppu toimii siirtopumppuna. Ja romuttamolta hakusessa ruiskuille pumppu. Paluu tankille myös tarkotus tehdä. Porukalla kokemuksia moisesta virityksestä? Tyhjää välitankkia tietenkin tympeä täyttää mekaanisella mutta täytynee täyttää ensin kanisterilla jostaki reiästä.

Posted: Sun Dec 12, 2010 21:49
by Vauhtivaunu
Juntunen wrote:Pari viikkoa foorumia ja manuaalia lukeneena huomasi miten paljon tehty uusia keskusteluja samoista aiheista joten en ainakaan itse rasita foorumia uudella keskustelulla.
Tästä paljon plussaa.
Juntunen wrote:
Suuttimeksi laskettu reilu 300cc suutin. Riittänekkö? Tuo reilu 300cc laskettu auton vakio 60hv tehoille.
Kyllä riittää kun tarkoitus ei kerran ole virittää konetta samalla. Tuo tehon mukaan laskettu suuttimen koko sattuu aika lähelle. n. 350-370cc on MegaSquirtFAQ:n laskurilla optimi.
Juntunen wrote:
Kaipailisin myös vinkkejä läppärungon valitsemiseen. Kaasarissa muistaakseni noin 40mm läppä.
Periaatteessa sitä kaasutinta voi käyttää läppärunkona kun tukkii siitä kaikki reiät.
Juntunen wrote:
Bensa puolelle tulossa välitankki. Vakio, mekaaninen bensapumppu toimii siirtopumppuna. Ja romuttamolta hakusessa ruiskuille pumppu. Paluu tankille myös tarkotus tehdä. Porukalla kokemuksia moisesta virityksestä? Tyhjää välitankkia tietenkin tympeä täyttää mekaanisella mutta täytynee täyttää ensin kanisterilla jostaki reiästä.

Mulla oli joskus kaasariturbovolvossa samantyyppinen systeemi ja toimi ihan hyvin. Laittaa vaan painesäätimeltä paluun siihen välisäiliöön niin ei sähköpumppu imase välisäiliötä tyhjäksi. Se mekaaninen pumppu kerkiää kyllä täyttää välisäiliötä kun varsinainen ruiskun kierto on pelkässä välisäiliössä.
Posted: Sun Dec 12, 2010 23:27
by Juntunen
Kiitos! Mahdollisimman hyvin tarkotus pitää alkuperäiset osat käyttökuntosina ja ilman virityksiä niin tuo kaasarin käyttö tuossa tarkotuksessa ei ole mahdollista. Joo ruiskupumpun kierto tapahtuu välitankin kautta. Onko porukka mistä hommannu bensalle suodattimia ja kuinka hienoa? Jossakin taisi olla juttua siitä mutta meni väittelyksi niin ei jaksanu lukea.

Posted: Mon Dec 13, 2010 12:25
by ArttuH
Äkkiä ajatellen tuohon kannattaisi katsella jotain yksipisteruiskun läppärunkoa. Olisi sopivasti sattuessaan sopiva suutin, TPS ja muut tarpeelliset hilut valmiina paketissa.
Bensansuodattimeksi sopii mikä hyvänsä ruiskukoneen suodatin. On paineenkesto ja suodatuskyky suoraan kohdillaan. Eli johonkin tarvikeliikkeeseen vaan katselemaan sopivan näköisillä liitännöillä varustettua mallia. Esimerkiksi 90-luvun alun Astrasta löytyy kohtuullisen pienikokoinen suodatin 8mm letkukaroilla.
Posted: Wed Dec 15, 2010 17:59
by Juntunen
Juntunen wrote:
Onko porukalla kokemuksia Protopartsin myymästä täydellisestä johtosarjasta tai lähinnä antureista?
Kenelläkään mielipidettä? Kohta alkaisi olemaan ajankohtaista kaasuläppäkotelon ja vakio imusarjan väliin laippojen ja välitorven rakennus. Onko ruiskusuuttimien alemmat o-rengas koot kuinka standardeja? Jostakin olin lukevinaan että Bosch:ssa olisi 14.5mm o-rengas.
Re: Mega vanhaan autoon
Posted: Sun Apr 15, 2012 22:05
by Olper
Terve,
jäi tämä megasquirt projekti taka-alalle mm. CNC projektin jalkoihin... Nyt yritän herätellä tätä uudelleen ensin E85 ruiskutusta ja myöhemmin mahdollista turbotusta varten...
Kyseiseen autoonhan ei mitään ruiskusarjoja ole. Tuli talvella opiskeltua 3D piirtämistä ja innostuin suunnittelemaan tällaisen putkista ja ohutlevyosista koottu setti. Kaikki osat rosteria...
Miltä näyttää? Mitä voisi tehdä paremmin? Onko suuttimien paikka hyvä? Aiemmin keskustelussa tuli selväksi, että yhteiseen tilaan pitää sumuttaa...
http://ameba.lpt.fi/~turuolli/misc/1.2_ ... enium4.png
http://ameba.lpt.fi/~turuolli/misc/1.2_ ... enium3.png
http://ameba.lpt.fi/~turuolli/misc/1.2_ ... enium5.png
http://ameba.lpt.fi/~turuolli/misc/1.2_ ... enium6.png
Kansiossa on myös muita kuvia piirtämisen varrelta...
Re: Mega vanhaan autoon
Posted: Wed Apr 25, 2012 22:46
by Olper
Otan hiljentymisen myöntymisen merkkinä ja alan rakentelemaan =)
Re: Mega vanhaan autoon
Posted: Thu May 03, 2012 21:41
by Juntunen
Multa ostat tuon kromisen tötterön ja rakennat adapterin imusatsin ja tuon tötterön väliin

Re: Mega vanhaan autoon
Posted: Fri May 11, 2012 13:14
by Olper
mistä tötteröstä on kyse??
Re: Mega vanhaan autoon
Posted: Sat May 12, 2012 12:06
by Juntunen
Re: Mega vanhaan autoon
Posted: Tue Jul 02, 2013 17:25
by Masi_K
Vanhakuin mikä tämäkin topic. Mutta jatkampa jutustelua. Käyntiin ja toimivuuteen saa aikalailla hemmetisti järkeä kun käy lukemassa ja ymmärtämässä
tämän sekä kytkee sen käyttöön ms2/ms3 ssa. Tästä oli nimimerkillä turbiini juttua tämän topikin alussa. Ite kokeilin tätä eilen ja tänään Vivassa ja voi pojat

Ero on huikee. Pitää vaan vielä skaalata req fuel ja VE kartta. Senverta oli tuolla eroa että pitki ajaa koko VE kartta uusiksi... Sekä tietty hakea tuo ruiskutusajoitus persdynolla hyväksi.
Re: Mega vanhaan autoon
Posted: Thu May 01, 2014 16:55
by Masi_K
Ei mitään sittenkään.
Re: Mega vanhaan autoon
Posted: Thu Aug 28, 2014 13:19
by xiaonvren
Virranjaottimen ilmavälissä 'poweria hukkuu' eli korkeajännite alenee.
——————————————————————
fifa coins