Warmup häröä
Moderator: Masi_K
Jossain vähän vanhemmissa koodiversioissa oli bugia Warmup Enrichmentin kanssa. Jos oikein muistan, niin muiden kuin 250kPa MAP-anturin kanssa rikastusta ei tullut jotain tiettyä kohtuullisen pientä määrää enempää. En nyt muista oliko tuo jo korjattu hr10g-versioon, mutta luulisin olevan.
Arttu
GSX1100 -85
GSX1100 -85
Eilen illalla kateltuna ku lohkolämppäri hajos ja vajaa -30 pakkasta niin ei se suuttimien aika kasva samassa suhteessa ku pitäs. Eli tyhjäkäynnillä ms on n.1.7 mutta -15 koneen lämmöt ollessa ja warmuppi rikastus 255% ei aika oo ku n.2.5ms. Koneen lämmöt ku alkaa olla 5-10 astetta ei oo enää ongelmaa mutta sillonki se rikastus on yli 200% luokkaa. Jatkoin asen aikaa kokeeksi 100sekunttiin ja helpottaa käyntiä. Mutta edelleen se käy aina n.5-10sek ja sammuu ku seinään.. Eikä pensa ees haise kylmänä niinku esim. kaasarivehkeet tekee imu päälä.
Hullulla hullun mieli!!
Honda c-rv -08 2.0i
Skoda octavia -07 1.6 fsi
Honda c-rv -08 2.0i
Skoda octavia -07 1.6 fsi
Tuohon rikastukseen vaikuttaa se surullisen kuuluisa dead time. Jos sulla on opening time esim. 1.2ms (normaalisti esim. 1.0ms mutta starttauksen aiheuttaman jännitetiputuksen vuoksi korjausta sen 0.2ms) ja "normaali" aukioloaika 1.7ms, niin rikastettu 250% on (1.7ms - 1.2ms) * 2.5 + 1.2ms = 2.5. Eikö vain?
ArttuH wrote:Jossain vähän vanhemmissa koodiversioissa oli bugia Warmup Enrichmentin kanssa. Jos oikein muistan, niin muiden kuin 250kPa MAP-anturin kanssa rikastusta ei tullut jotain tiettyä kohtuullisen pientä määrää enempää. En nyt muista oliko tuo jo korjattu hr10g-versioon, mutta luulisin olevan.
Eikös sinulla on just se isompi mappi. Vaikka ei olisikaan niin koodi bugi on silti hyvinkin mahdollista.Jasen2624 wrote:Ei käy ku se 5-10s. Nytki asen aika on 50s.. Mahtaa olla joku puki tuossa hires 10g koodissa.. Ei siinä enää muuta voi olla.
Mythän sie voit siirtyä suoraan MS II
TOYOTA mS 2000 BT SC & No everlasting projects !
Kokeilin tuollasta. Koodi HR10, Ykkös prossu 3-lauta
Valikko Afterstart enrichtment (ASE) settings
Ase total timer Sec
Ase total time Vaikka se max.255
ASE mode Fixed then decay
MAP mode during ASE Fixed Map
Use fixed ASE/MAP when cooland below (C) lämpötila jonka alapuolella haluat tämän totutuvan
Fixed ASE/MAP time period aika jonka map pysyy halutussa arvossa.
Fixed MAP value (kpa) sopiva Map arvo VE-kartalta
Toiminta: Pitää kylmäkäynnistyksessä MAPin VE-kartalla määrätyssä arvossa asetetun ajan. Ja laittamalla Mapin arvoksi vaikka 100, niin voit hallita ruiskutusmäärää VE-lukemaa muuttamalla.
Ainakin Audi 100 (5syl) suuttimet 160 cc ,simultaneus, ruiskutuksia 1/työkierto ja tottelee noita ,lähtee ja pysyy käynnissä kunhan arvot sattuvat oikein.
Valikko Afterstart enrichtment (ASE) settings
Ase total timer Sec
Ase total time Vaikka se max.255
ASE mode Fixed then decay
MAP mode during ASE Fixed Map
Use fixed ASE/MAP when cooland below (C) lämpötila jonka alapuolella haluat tämän totutuvan
Fixed ASE/MAP time period aika jonka map pysyy halutussa arvossa.
Fixed MAP value (kpa) sopiva Map arvo VE-kartalta
Toiminta: Pitää kylmäkäynnistyksessä MAPin VE-kartalla määrätyssä arvossa asetetun ajan. Ja laittamalla Mapin arvoksi vaikka 100, niin voit hallita ruiskutusmäärää VE-lukemaa muuttamalla.
Ainakin Audi 100 (5syl) suuttimet 160 cc ,simultaneus, ruiskutuksia 1/työkierto ja tottelee noita ,lähtee ja pysyy käynnissä kunhan arvot sattuvat oikein.
On juu 4bar mappi. Tänään kokeilin taas vaikka mitä.. Nytte on alternatin ja 2 ruiskutusta. Muutin 4 ruiskutukseen ja seos mittari sekoaa senjälkeen? Epäilen et ruiskutus aika menee niin lyhyeksi et ei tee kunnon sumua ja sen takia menee osittain läpi. Seosmittari ku alussa näyttää mutta aika äkkiä menee laihalle iha n.3 lambda arvoon asti
Ajussa ei juurikaan huomannu mitään mutta seosmittari sekoaa kumminki.
TTH tiedän tuon mapin lukituksen yms. mutta kyllä tässä tapauksessa taitaa olla se puki. Mikä lie tuon jälkeisistä toimiva koodi? Tai kai sitä kohta pitää ms2 ruveta kopasee ku rossuki olis

Ajussa ei juurikaan huomannu mitään mutta seosmittari sekoaa kumminki.
TTH tiedän tuon mapin lukituksen yms. mutta kyllä tässä tapauksessa taitaa olla se puki. Mikä lie tuon jälkeisistä toimiva koodi? Tai kai sitä kohta pitää ms2 ruveta kopasee ku rossuki olis

Hullulla hullun mieli!!
Honda c-rv -08 2.0i
Skoda octavia -07 1.6 fsi
Honda c-rv -08 2.0i
Skoda octavia -07 1.6 fsi
Jos nyt epäilee että se on koodibugi niin muuta ohjelmasta mappi tyyppi takaisin 250kpa mapiksi ja jaa sytkä se bensakartan map arvot 1.6:lla jos on 400kpa mappi. Näin ne ennenmmin tehtiin kun ei vielä ollu mitään hienouksia koodeissa aiaknaan. eli 400kpa mapilla 100kpa arvo vastaa 250kpa mapilla 62.5kpa suurinpiirtein.
Jos tuossa koodissa olis sama bugi, kun minulle sattu Hr11_d:n kanssa.
Fordissa (400 kpa mappi), niin tunerstudion mittarit näyttivät kyllä oikein Map-arvon, mutta moottorin käyntitäppä VE-kartalla oli just tuo mittarinäyttämä/1.6 eli 98kpa imusarjassa=>61.25 VE-kartalla. Sama tietysti ennakoitten suhteen. Tuo kaikki johtu 400kpa:n Mapista, tai siis koodi ei toiminu tuolla mapilla.
Ei ole koodi enää itellä käytössä. Taitaa sama viallinen koodi olla vieläkin ladattaviissa tuolta.
http://www.msextra.com/doc/index.html
Audissa on 250kpa:n mappi
Fordissa (400 kpa mappi), niin tunerstudion mittarit näyttivät kyllä oikein Map-arvon, mutta moottorin käyntitäppä VE-kartalla oli just tuo mittarinäyttämä/1.6 eli 98kpa imusarjassa=>61.25 VE-kartalla. Sama tietysti ennakoitten suhteen. Tuo kaikki johtu 400kpa:n Mapista, tai siis koodi ei toiminu tuolla mapilla.
Ei ole koodi enää itellä käytössä. Taitaa sama viallinen koodi olla vieläkin ladattaviissa tuolta.
http://www.msextra.com/doc/index.html
Audissa on 250kpa:n mappi
TTH
näyttää kaikkialla samaa map arvoa eli ei oo siinä.
Benkku
En jaksa ruveta vaihtelee mappia ku tuo on imusarjassa suoraan. Ei ole mekan omia mappeja. Ja toisessa autossa on kans sama ongelma kylmäkäynistyksissä mutta sille on sama ku on kesäkiesi.
Muuten olisin laittanutki normi 250kpa mapin mutta on ollu haaveena ahistaa tuo ja tuossa mapissa on itessään nopea imulämpöanturi.
Turtana
Jos se puki on warmupissa niin mite se mappiin vaikuttas?
näyttää kaikkialla samaa map arvoa eli ei oo siinä.
Benkku
En jaksa ruveta vaihtelee mappia ku tuo on imusarjassa suoraan. Ei ole mekan omia mappeja. Ja toisessa autossa on kans sama ongelma kylmäkäynistyksissä mutta sille on sama ku on kesäkiesi.
Muuten olisin laittanutki normi 250kpa mapin mutta on ollu haaveena ahistaa tuo ja tuossa mapissa on itessään nopea imulämpöanturi.
Turtana
Jos se puki on warmupissa niin mite se mappiin vaikuttas?
Hullulla hullun mieli!!
Honda c-rv -08 2.0i
Skoda octavia -07 1.6 fsi
Honda c-rv -08 2.0i
Skoda octavia -07 1.6 fsi
En saa näkyville mutta kamskille oon ne lähettäny s-postiin jo aikoja sitte..
Tänään laskin ja 5s jälkeen se alkaa vaikenemaan kunnes sammuu. Ihan kylmällä -20 koneella se ei vaikene vaan sammuu niinku avaimesta sammuttas. Ennen tuota vaikenemista kärsii koskea kaasuunki ja toimii niinku pitääki. suuttimien auki oloa ei oo tullu katottua heti alusta asti et miltä se näyttää mutta n.2.5ms yli se ei mee ennen ku polkasee kaasua tai sammuessaan menee starttaustilaan.
Olen kokeilu laittaa karttaan huomattavasti korkeampia lukemia tyhjäkäyntialueen yläpuolelle jonne kone sammuessaa menee. Eli esim. n.100-80kpa ja 500rpm. Tällä ei oikeastaan vaikutusta. Tällä tahtoo olla ajussa vaikutusta et pienillä kieroksilla esim. liikkeelle lähtiessä yrittää sitten tukehtua.
Tänään laskin ja 5s jälkeen se alkaa vaikenemaan kunnes sammuu. Ihan kylmällä -20 koneella se ei vaikene vaan sammuu niinku avaimesta sammuttas. Ennen tuota vaikenemista kärsii koskea kaasuunki ja toimii niinku pitääki. suuttimien auki oloa ei oo tullu katottua heti alusta asti et miltä se näyttää mutta n.2.5ms yli se ei mee ennen ku polkasee kaasua tai sammuessaan menee starttaustilaan.
Olen kokeilu laittaa karttaan huomattavasti korkeampia lukemia tyhjäkäyntialueen yläpuolelle jonne kone sammuessaa menee. Eli esim. n.100-80kpa ja 500rpm. Tällä ei oikeastaan vaikutusta. Tällä tahtoo olla ajussa vaikutusta et pienillä kieroksilla esim. liikkeelle lähtiessä yrittää sitten tukehtua.
Hullulla hullun mieli!!
Honda c-rv -08 2.0i
Skoda octavia -07 1.6 fsi
Honda c-rv -08 2.0i
Skoda octavia -07 1.6 fsi
Aika yksinkertaista politiikka.Jasen2624 wrote:En saa näkyville mutta kamskille oon ne lähettäny s-postiin jo aikoja sitte..
.
Mistä olet keksinyt että laittaisin logis jonnekin näkyville. En ole muistakseni luvannut mitään sellaista. Varsinkin kun ei ole sellaista paikka minne jonnekin voi laittaa logia näkyville.

TOYOTA mS 2000 BT SC & No everlasting projects !