Page 2 of 2

Posted: Wed Aug 18, 2010 11:30
by jani
kyllä omakin projekti 300 24 v mosa veti hienosti megan asennuksen jälkeen vaikka olikin jakajasytkllä muuten meni maku vain bensakoneeseen niin vaihdoin 6 diiselin tilalle

Posted: Wed Aug 18, 2010 11:58
by Höylä
jani wrote:kyllä omakin projekti 300 24 v mosa veti hienosti megan asennuksen jälkeen vaikka olikin jakajasytkllä muuten meni maku vain bensakoneeseen niin vaihdoin 6 diiselin tilalle
sulla jäi vain hieman vajaaksi se megan asennus siihen koneeseen :wink: kyllä se tuollainen vanha M103 antaa hyvän vastuksen dieselille, kun sille vain antaa 3 bar. ahtoja :D remmi vielä turbon lisänä, niin ei tarvitse kuunnella edes diesel miesten puheita niistä alaväännöistä :wink:

Posted: Wed Aug 18, 2010 23:40
by jani
totta turiset mutta sit isona poikana katellaan uudestaan :D

Posted: Sat Aug 21, 2010 0:05
by Höylä
tänään sain säädeltyä oikeastaan loputkin kohdat megassa, mitä siinä nyt oli säätämistä, loppu on sitten sellaista hifistely hieromista, kun ei ole edes TPS kytkettynä vielä :D eli moottorijarrutuksen polttoaineen katkaisua en saa vielä käyttöön, muuten toimii ja pelaa kuten haluan... kiihdytysrikastuksia tuo ei tunnu edes kaipaavan :shock: johtuu varmaan siitä, kun on automaatti laatikolla...

rakennetaan sitten myöhemmin taas lisää, nyt saa olla hetken aikaa noin...

ja voiko rikkinäinen vedenlämpöanturi sekoittaa megan tai usb-sarjaportti adapterin toiminnan, kun tänään huomasin, että moottorin lämpö seilaa jatkuvasti n. 15-20 C haarukalla tunerstudion näytöllä (megatune kaatuu heti ja kaataa läppärinkin...), täyskaasu kiihdytyksessä kone käy muka yli 200 C lämmöissäkin :P hieman meinas ottaa hietaan aamulla, kun aloitin ajelemaan logeja, kun läppäri tilttas aina, jos sen kytki megaan auton käydessä :x

tuossa on vielä videotakin, jos jotain kiinnostaa...

Mega 300E

Posted: Sat Aug 21, 2010 23:38
by jani
molemmissa voi olla vikaa anturi sekasi tai se usb häkkyrä toimii miten lystää. Tämä on sitä mega harrastusta parhaillaan :D :D

Posted: Sun Aug 22, 2010 18:43
by Höylä
tänään parantelin niitä kuuluisia maadoituksia ja laitoin puolien virran tulemaan releen kautta, tuntuis ainakin toimivan paremmin... toki tein sitten muitakin muutoksia, joten ihan täyttä varmuutta ei asiasta vielä ole...

hyvin tuo silti toimii, kun vertaa siihen alkuperäiseen ke-jettiin :D

Posted: Wed Dec 15, 2010 13:51
by tommiiii
Onko joku rakentanut mersuun fuel only setuppia?Mistä mahtaa saada kierroslukutiedon megalle?Puolan -otettu singaali heittelee helvetisti.Saako sieltä vakio "sytkä boksista" kierroslukutiedon jostain?Vaiko pitäisikö laittaa suoraan oma anturi lukemaan kierroksia?

Re: MEGA ja mersu 300e

Posted: Sun Jul 10, 2011 12:32
by EnsioKäämi
Nyt olis mega rojekti menossa, 190e 2.3-16 moottoriin pelkkä bensapuolen hoito ms1 v.3:lla. Onnistuuko tuo kierroslukusignaalin otto omalta diagnostiikkapistokkeen vr anturilta joka on kampiakselin etupäässä, kylläkin vain yksi nasta on kampurassa, riittääkö vai pitääkö täpätä kampuraan toinen nasta? Entäpä jos ottaa signaalin diagnostiikkapistokkeen liittimestä, niin tarviiko tehdä boxiin jotain sisäisiä muutoksia?

Re: MEGA ja mersu 300e

Posted: Tue Aug 02, 2011 7:08
by roke
itselle tein tohon 126 300 fuel only setuppii niin että diagnostiikka pistokkeesta saa sen tiedon näppärästi pinni 7 oisko ollu, siihen tulee kampiakselilta juurikin tuo yhden hampaan tieto 360ast välein. ja ton anturin piuhakin tulee siihen diag pistokkeelle. vauhtipyörältä taas tulee 120ast välein kestoltaan 60ast