Page 2 of 3

Posted: Fri Jun 06, 2008 13:27
by Vauhtivaunu
scyber wrote:
SamiH wrote:M50TU:n On-off Vanosta pysyy ohjaamaan ainakin MS2:sella, tuollainen on toiminnassa. Uudempi portaattomasti muuttuva aiheuttaa sitten jo hieman haastetta.
Eli tuo partcon setti ei kelepaa.

Kyllä sitä pystyy ohjaamaan MS1 prosessorillakin. Itseasiassa MS1:sen extra-koodi on kehittyneempi kuin MS2:sen.


En edes ole varma onnistuisiko sekventaalisen sytyn ja vanoksen ohjaus MS2:sella, koska siinä ei taida olla riittävästi ohjauslähtöjä.

Tällähetkellä MS2 extran manuaalissa ei ole edes dokumentoitu kuuden sytytyslähdön käyttöä.

Posted: Sat Jun 07, 2008 7:49
by SamiH
Onnistuu varmastikkin, pistin tuon lähinnä esimerkkinä yhdistelmästä joka on jo testattu toimivaksi. Eikä jaksanut tarkistaa MS1 Extrasta että pystyikö sillä kytkemään lähdön päälle tietylle kierrosvälille.

JS4 ja JS5 on käytössä sytkälähdöille 5 ja 6. JS10 second trigger input, joten tuohon näyttäsi ainakin yhtäkkiä jäävän tilaa vielä Vanokselle, kierroslukumittarin ulostulolle ja tyhjäkäyntimoottorille. Se että toimiiko kaikki vielä niin kuin pitäisi, on sitten toinen kysymys. Mutta teoriassa ainakin mahdollista.

Tuo kone on E30 kopassa ja ahtimella, joten kulutuslukemia ei varmastikkaan ole mitattu :P Myöskään pakokaasuista ei tarkempaa tietoa, ei ole oma auto.

Posted: Sun Jun 08, 2008 15:39
by scyber
Jeespoks, selvensi tarpeeksi

Anteeksi OT

Posted: Wed Jun 25, 2008 15:36
by Miku_s
No nii viimmeisimmän muutoksen jälkeen ajettu yli tuhat kilometriä ja mystistä "pätkimistä" ei ole enää ilmaantunut eli sekin ongelma korjaantui pienellä muutoksella. kiitos vauhtivaunulle.

Posted: Wed Jun 25, 2008 15:39
by Vauhtivaunu
Miku_s wrote:"pätkimistä" ei ole enää ilmaantunut
Paitsi nappia painamalla 8)

Autossa on nyt myös launch control käytössä :P

Posted: Wed Jun 25, 2008 18:07
by Miku_s
Vauhtivaunu wrote:
Miku_s wrote:"pätkimistä" ei ole enää ilmaantunut
Paitsi nappia painamalla 8)

Autossa on nyt myös launch control käytössä :P
juu no sillo meinaa vähän rytistä :D

Posted: Sat Aug 02, 2008 2:19
by Miku_s
nyt lähemmäs 20000km takana ilman ongelmia..

Posted: Wed Aug 13, 2008 21:07
by Miku_s
nyt voi sanoa varmaksi että se mystinen pätkiminen on loppunut viimeisimmän pienen muutoksen ansiosta.. muutoksen jälkeen ajettu lähemmäs 5000km

Posted: Wed Aug 13, 2008 23:15
by Vauhtivaunu
Miku_s wrote:nyt voi sanoa varmaksi että se mystinen pätkiminen on loppunut viimeisimmän pienen muutoksen ansiosta.. muutoksen jälkeen ajettu lähemmäs 5000km
No sitten uskaltaa paljastaa mitä temppuja piti tehdä :lol:

Eli 60-2 pyörää lukevan lm1815-piirin "etuvastusta" (kuvassa 18k) lisättiin 20kohmiin ja pinni 14 maihin. Lisäksi megan laudalta poistin C11:n. noilla sai signaalia rauhallisemmaksi. Skoopilla ei tosin ole katsottu mutta eipä taida olla nyt tarvettakaan. Seuraamme tilannetta.

Posted: Thu Aug 14, 2008 0:08
by Miku_s
Vauhtivaunu wrote:
Miku_s wrote:nyt voi sanoa varmaksi että se mystinen pätkiminen on loppunut viimeisimmän pienen muutoksen ansiosta.. muutoksen jälkeen ajettu lähemmäs 5000km
No sitten uskaltaa paljastaa mitä temppuja piti tehdä :lol:

Eli 60-2 pyörää lukevan lm1815-piirin "etuvastusta" (kuvassa 18k) lisättiin 20kohmiin ja pinni 14 maihin. Lisäksi megan laudalta poistin C11:n. noilla sai signaalia rauhallisemmaksi. Skoopilla ei tosin ole katsottu mutta eipä taida olla nyt tarvettakaan. Seuraamme tilannetta.
Kyllä voi sanoa ei ole pätkäissyt kertaakaan sen jälkeen.. paitsi nappia painamalla paukkaa :D suuret kiitokset vielä kerran vauhtivaunulle avusta/megan rakennuksesta ja tiedosta

Posted: Fri Sep 26, 2008 11:45
by Miku_s
no nii nyt on saatu viritys nokka-akselit paikoilleen. pitäs vaan laittaa isommat suuttimet kiinni ja säätää ni sitte rupeis olee valmista

Posted: Thu Nov 06, 2008 21:30
by Miku_s
kokoon pano tällä hetkellä. nokat: imu 260° nostoja 10,3mm pako 252° nostoja 9,5mm. suuttimet 280cc/3,5 bar katit poistettu.. moottorin ilman otto putki keulalla. mega hoitaa sytytyksen ja bensan..

Posted: Fri Nov 07, 2008 22:06
by Vauhtivaunu
Ja siätteehhii pitäs kuhan kerettään.

Penkkituloksiakin varmasti tulevaisuudessa tullee, kuhan siihen asti keretään :D

Posted: Mon Nov 10, 2008 0:20
by Miku_s
Vauhtivaunu wrote:Ja siätteehhii pitäs kuhan kerettään.

Penkkituloksiakin varmasti tulevaisuudessa tullee, kuhan siihen asti keretään :D
kyllähän se pitäs säätää et sais ne loputkin hepat käyttöön(jos niitä on enää lisää säätöjen takana) ja penkkiin pitäs lähtee penkki tietoa kunhan siel on käyty

Posted: Tue Nov 11, 2008 22:25
by linksu
Onko tässä käytetty auton alkuperäistä johtosarjaa?
tuli tässä mieleen kun tuossa rakennettu f-ryhmän kilpuria ja siinä on samat muutokset kuin kyseisessä autossa ja karalan säädöissä käytetty ja tehoihin ei oltu tyytyväisiä ja muistelen että minulla lojuu jossain 3-4 vuotta vanha käyttämätön mega ja miksei sitä laitettais tuohon kilpuriin. toivottavasti teiltä sais jelppiä asian suhteen :) että voidaan ostaa tatech/hestec rahoilla renkaita ja bensaa :) tosi ei kyllä budjettiakaan löydy semmosiin..

Posted: Tue Nov 11, 2008 22:33
by Miku_s
kaikki muu on auton alku peräistä paitsi imu-ilman lämpö anturi.

Posted: Tue Nov 11, 2008 23:55
by linksu
Kuulostaa hyvältä eli pitänee alkaa väsäämään tuota megaa

Posted: Thu Nov 13, 2008 12:08
by O-Peksi
Miulla vastaava paketti ja imuilman lämpöanturikin on vakio. :wink:

Posted: Thu Nov 13, 2008 21:27
by linksu
eikö vakio suuttimet riittänyt enään? kun laskelmallisesti niiden pitäs riittää 250hp ja 245hp tiedän ainakin että niillä ois penkitetty.

Posted: Thu Nov 13, 2008 21:37
by O-Peksi
Ei riittäneet. Duty Cyclet hakkaa yli 100% aika herkästi. :P Ja kärsii tarkkuus vissiin aika paljon, jos tuommoiselle tasolle noustaan.

Posted: Thu Nov 13, 2008 21:41
by Vauhtivaunu
linksu wrote:eikö vakio suuttimet riittänyt enään? kun laskelmallisesti niiden pitäs riittää 250hp ja 245hp tiedän ainakin että niillä ois penkitetty.
Teoriassa voi riittää, käytännössä ei. Molemmissa M50-koneissa tuli nopeasti suuttimien tuotossa raja vastaan. Aukiolot kun ei saisi yli 90% karkailla. Eikä oikeastaan edes 90%:iin

Posted: Thu Nov 13, 2008 21:51
by linksu
onko noi mistä vehkeestä noi suuttimet nyt?

Posted: Fri Nov 14, 2008 16:59
by Miku_s
linksu wrote:eikö vakio suuttimet riittänyt enään? kun laskelmallisesti niiden pitäs riittää 250hp ja 245hp tiedän ainakin että niillä ois penkitetty.
juu ei riittäny ku 4500 kierrokseen asti sen jälkeen loppu soppa. suuttimet on vm98 opel astrasta

Posted: Sun Nov 23, 2008 22:51
by Miku_s
no nii nyt on kateltu kulutusta tarkemmin.. ja tulos on matkassa 7,6L/100km kaupungissa 13,7L/100km talvi kelissä kaupungissa kaasu jalka ei ollut mikään kevein :twisted:

Posted: Mon Nov 24, 2008 11:50
by O-Peksi
Ai että, mie pääsen alle 7litran maantiellä. :P

Posted: Mon Nov 24, 2008 21:53
by Miku_s
O-Peksi wrote:Ai että, mie pääsen alle 7litran maantiellä. :P
itellä ei oo nii kepee kaasu jalka et pääsis tommoseen..

Nyt on penkitetty

Posted: Thu Dec 04, 2008 1:54
by Miku_s
elikkäs tänään käytiin penkissä.. tulos vakio ruiskulla 190hp kone tehoa johtuen siitä et noilla isoilla suuttimilla käy liian paksulla.. ja megalla 200bhp säädön jälkeen. elikkäs enemmän jo pyöriltä ku vakiolla koneesta. penkittäjä arveli et kylmä teho ois jotain 15hp korkeampi ku hallissa oli savua aika lailla.. sytty kartta meni aika lailla uusiksi entine sytytys kartta pisti vastaan aika pahasti..

Posted: Thu Dec 04, 2008 21:34
by linksu
oisko käppyrää näytille? meillä menee bemu keskiviikkona penkkiin säätöön

Posted: Fri Dec 05, 2008 14:14
by Miku_s
siinäpä se kun ei ole.. penkistä ei saanut paperia.. teho käyrä oli aika tasainen ainut et 5000rmp:n tienoilla pikku notkahdus

Posted: Fri Dec 05, 2008 14:26
by linksu
millä kierrosluvulla tuli teho ja paljon vääntöä? paljon toi 200 on moottoritehona?