Page 2 of 2

Posted: Mon Apr 16, 2007 11:52
by Volkkarijermu

Posted: Mon Apr 16, 2007 12:58
by JaniM
No eipä puusilmänä tullut katottua ekaa linkkiä :oops:
No, siinäpä se. Aika pienen rattaan pystyy tekee näköjään tolla.

Posted: Thu May 17, 2007 17:09
by Palikka
Toista tilausta menossa lähiaikoina? Tarvetta on.

Posted: Thu May 17, 2007 21:55
by Volkkarijermu
Oot eka joka on kyselly ensimmäisen kimppatilauksen jälkeen antureita, joten en kyllä rupee ihan muutaman takia tilaamaan.

Onkos muuten porukalla jo antureita käytössä? Miltä vaikuttaa? Osaavatko italiaanot tehdä sähköosia?

Posted: Fri May 18, 2007 10:47
by harrastaja
Ei käytössä, mutta "pöydällä" pikaisesti kokeiltu.
Kierroksia jäi pahasti puuttumaan, mutta hyvältähän tuo näyttää.
36-1 pyörällä n. 6000rpm
Hammasväli oli kyllä suurempi kuin 3mm. :(

Kun kerkii, niin täytynee tehdä kiekko 3mm väleillä.

Posted: Sat May 19, 2007 19:55
by petski3
Jäikö kenellekkään yhtään ylimääräisiä antureita nurkkiin? Tarvetta olisi...

Posted: Thu Jun 21, 2007 15:10
by Volkkarijermu
Parisen viikkoa ollu anturi paikallaan ja eilen jätti parkkipaikalle. Äskön vaihdoin honeywellin takasin ja taas hörähti käymään. Tais italia-anturi mennä kakaks.

Posted: Thu Jun 21, 2007 18:27
by j-k
Volkkarijermu wrote:Parisen viikkoa ollu anturi paikallaan ja eilen jätti parkkipaikalle. Äskön vaihdoin honeywellin takasin ja taas hörähti käymään. Tais italia-anturi mennä kakaks.
Ai jasså! Rahat takas! :twisted: :twisted: :twisted: :twisted:

Testaapa penkissä onko oikeasti rikki..

Posted: Thu Jun 21, 2007 18:30
by Volkkarijermu
Joo täytyy paremmin testata. Toivottavasti liittimissä vaan kontaktihäiriö.


:? Jeps, paskana. Ei reagoi mihinkään millään tavalla. Toinen italiaano toimii ja honeywelli. Low cost, low quality.

Täytyyköhän tässä siirtyä VR-anturiin ku olis nokalle niin tiuha pyörä ettei honeywelli enää tunnista sitä...

Posted: Sun Jun 24, 2007 20:44
by Pecan
Volkkarijermu wrote:
Täytyyköhän tässä siirtyä VR-anturiin ku olis nokalle niin tiuha pyörä ettei honeywelli enää tunnista sitä...
Minkälaisella rattaalla toi honeywelli nyt on?

Posted: Sun Jun 24, 2007 20:59
by Volkkarijermu
Pecan wrote: Minkälaisella rattaalla toi honeywelli nyt on?
12-1 kampiakselilla ja nokalle olis valmis 20-1. On sen verran taaja ettei honeywelli tunnistanu pylväsporakonetestissä.

Tosin yks vaihtoehto on käyttää 2nd triggeriä jonka kytkentä sattumalta tuli laitettua aikoinaan valmiiks piirilevylle.

Posted: Sun Jun 24, 2007 21:52
by j-k
Volkkarijermu wrote:Joo täytyy paremmin testata. Toivottavasti liittimissä vaan kontaktihäiriö.


:? Jeps, paskana. Ei reagoi mihinkään millään tavalla. Toinen italiaano toimii ja honeywelli. Low cost, low quality.

Täytyyköhän tässä siirtyä VR-anturiin ku olis nokalle niin tiuha pyörä ettei honeywelli enää tunnista sitä...
Millaisella käyttöjännitteellä käytit? Kannattaisikohan käyttää asennettaessa paikallista suotoa eli liittimen yhteydessä konkkaa ym.? Jos otti pattiinsa jostain piikistä...

Posted: Mon Jun 25, 2007 7:56
by Volkkarijermu
Ihan 12v vaan ei ollu konkkia. Eli samaan liittimeen samalla kytkennällä kuin honeywelliäkin ajelin. Ylösveto 5v, 620 ohmin vastuksen ja opton läpi anturille.

Posted: Mon Jun 25, 2007 13:47
by _P_
Auton +12V on luokkaa +-100 volttia tai pahempaakin hetkellisesti kuten ehkä tiesitkin.

Onhan toi suojattu datalehden mukaan pos ja neg piikeiltä mutta kuinka hyvin on varmaan eri asia.

Posted: Mon Jun 25, 2007 14:03
by j-k
_P_ wrote:Auton +12V on luokkaa +-100 volttia tai pahempaakin hetkellisesti kuten ehkä tiesitkin.

Onhan toi suojattu datalehden mukaan pos ja neg piikeiltä mutta kuinka hyvin on varmaan eri asia.
Joo, omaan boksiin laitan dedikoidun syötön tuolle kun piikkejä liittimessä riittää. Kävihän tuo pienemmälläkin jännitteellä, käyttää sitä ja vaikka mikkikaapelia 8)

Posted: Wed Jun 27, 2007 11:24
by Volkkarijermu
Kerroppa muutamalla sanalla mikä on dedikoitu syöttö? On enää ittellä yks ehjä anturi, joten täytyisköhän pistää lisää kimppatilausta meneen.

Posted: Wed Jun 27, 2007 11:36
by j-k
Volkkarijermu wrote:Kerroppa muutamalla sanalla mikä on dedikoitu syöttö? On enää ittellä yks ehjä anturi, joten täytyisköhän pistää lisää kimppatilausta meneen.
Dedikoitu=muista riippumaton. No, boksin sisällä teet raakajännitteestä suodatetun ja vakaan, vaikkapa 8...10 voltin jännitteen (eikös toi anturi pelaa 4,5...30V alueella?) LM317-regulaattorilla ja vedät sen omaa piuhaa pitkin tuolle anturille.

Posted: Wed Jun 27, 2007 13:00
by JaniM
Eiks toi oma laudan vref riitä?

Posted: Wed Jun 27, 2007 13:17
by risu
Periaatteessa juu voisi ottaa vrefistäkin. Mutta toisaalta myös kaikki mahdolliset ylimääräiset häiriöt jotka tulee hall-anturista menee tällöin myös kaikkien muiden megan anturien käyttö- ja referenssijännitteeseen.

Toimii siis kyllä, mutta kiinni siitä kuinka hifistelyksi haluaa pistää. Hall-anturin nappaama pieni virta tuskin kuormittaa regua niin että ko jännite olennaisesti heiluisi anturin vuoksi.

Sivuhuomautuksena, kun katselee msefillä käyttäjien logeja, varsinkin v2.2 levyllä niin kyllä siellä melkosta kohinaa näkyy anturidatoissa. Itse tulen pistämään suosiolla omiin levyihin erillisen regun pelkästään A/D-puolelle ja oman analogimaatason, ei jää ainakaan niistä sitten kiinni.

Posted: Wed Jun 27, 2007 15:29
by Volkkarijermu
http://www.elfa.se/pdf/73/731/07312077.pdf
Olisko sivulla 6 oleva figure 5 hyvä kytkentä? Tuntuu vaan aika pieniltä nuo konkat.

Posted: Wed Jun 27, 2007 15:51
by j-k
Volkkarijermu wrote:http://www.elfa.se/pdf/73/731/07312077.pdf
Olisko sivulla 6 oleva figure 5 hyvä kytkentä? Tuntuu vaan aika pieniltä nuo konkat.
Vähän overkill, mutta passaa hyvin :wink: Laita C3:ksi 100µF ja vielä anturin liittimeen 10..100nF kerko. Komponentit on halpoja, ei kannata pihistää jos meinaa tiellä liikkua :lol:

Posted: Wed Jun 27, 2007 17:28
by Volkkarijermu
Overkill? Ylilyönti? Liian hieno? Liian monimutkainen? Tarpeettoman hyvin suojattu? Tä? Hä?

Posted: Thu Jun 28, 2007 7:28
by JaniM
Tuossa valmis säädin.
http://www.partco.fi/card4.html
Ite laitoin tollasen just eilen ja alkoi rokkaamaan hyvin toi ruuttakin.
Tänään pitää kattoa säätöjä taas, onko häriöitä.

Posted: Tue Jul 03, 2007 12:46
by JaniM
Niin olikos tän anturin kytkentä sama kuin toi yllä oleva esimerkki Haniwellistä? Vai jonkun muun kaavion mukaan? Ihan vaan varmistuksena, ettei kärtsää turhaan.

Posted: Tue Jul 03, 2007 13:12
by Volkkarijermu
Vetäse kumitutti alas ja tsekkaa piuhat:
sininen = maa
ruskea = signaali
keltavihreä = käyttöjännite

Posted: Tue Jul 03, 2007 13:20
by JaniM
Jee anturi oli tiedossa, lähinnä toi levyn puoleinen kytkentä. Ku tossa on monenlaista kytkentää. Sullahan se toimi tolla, mutta tossa TRC1 ohjeissa on paria ohjetta, joissakin vedetään hypäri maahan ja joissakin ei.

Posted: Sun Aug 12, 2007 19:59
by Volkkarijermu
j-k wrote:Dedikoitu=muista riippumaton. No, boksin sisällä teet raakajännitteestä suodatetun ja vakaan, vaikkapa 8...10 voltin jännitteen (eikös toi anturi pelaa 4,5...30V alueella?) LM317-regulaattorilla ja vedät sen omaa piuhaa pitkin tuolle anturille.
Oliskohan järkevää vai tarpeetonta opton trankkupuolelle ottaa virta tosta LM317-regusta? Vai ihan käyttää laudan vrefiä kuten tähänkin asti?

Posted: Tue Jan 27, 2009 11:56
by PQatPIT
Heeeei! Onks kellään näitä vielä?

Mulle kelpaisi parit.

Mailia: pq (at) pitstop.fi tai
luurilla 041-501 2969 / Pekka

Ktsh!

Posted: Wed Jan 28, 2009 22:37
by Sami
Sama vika, mullakin olis käyttöä noille. Ei taida löytyä uuteen kimppatilaukseen riittävästi halukkaita.. ?

Posted: Thu Jan 29, 2009 14:37
by datsun180
mulle ainaki yks jos joku tilaa