Page 2 of 2
Posted: Sat Sep 30, 2006 10:31
by turbosbc
Eli juuri niinkuin jankos tuossa yllä jo sanoikin. lineaarinen paineensäädin pitää bensanpaineen vakiona imusarjaan nähden jolloin suuttimien tuotto pysyy vakiona.
Noita progressiivisia säätimiä käytetään yleensä kompensoimaan liian pieniä suuttimia tai joissain "karvalakkimallin" ahdinpaketeissa jossa ecu ei tajua mitään ahtopaineesta. Tämä toimii jotenkin pienillä paineilla.
Eli jos on säädettävä ruutta (niinkuin ms

) niin mihinkä tarvitaan progressiivista säädintä????
Posted: Sat Sep 30, 2006 11:08
by cybo
Jankos wrote:Cybo nimimerkki on kyllä ihan pihalla näissä bensanpaineissa ja suuttimien tuotoissa...
Suuttimen tuotto muuttuu suoraan sen mukaan mikä sen kärjen ja bensanpaineen ero on.
Ja tuossa edellisessä kun selitit että paine on 4/1 niin siinähän on nimenomaan 3 bar ero suuttimen yli eli suuttimen tuotto on vakio.
Kyllä megamanualista löytyy jopa laskuri millä saa laskettua suuttimen tuoton kun paine muuttuu:
http://www.megamanual.com/v22manual/minj.htm
Joo, olen kyllä lukenut että tuoton muutos on neliöjuuri uuden ja vanhan suhteesta * vanha paine.
Sitä en ole kyllä tajunnut että kun bensanpaine kasvaa myös imusarjan paine kasvaa samassa suhteessa ja tuotto pysyy samana! Näinhän se on kun sitä oikein miettii. Ja tuo edellinen kaava vain hämää.
Ja ainakaan minä en ole tuota noin manuaalista lukenut, tämä taitaa olla ainut teksi
"If you did not have MegaSquirt, you would need an add-on fuel controller, a rising rate fuel pressure regulator, or some other trick to add extra full when the boost comes on. With MegaSquirt, though, you simply program in longer pulse widths via the VE table. "
Taas tuli opittua jotain uutta
Tässä tapauksessa vaan tuolla bensan paineella ei ole mitään merkitystä hyytymisen kannalta.
Posted: Sat Sep 30, 2006 13:45
by Turbo Wolex
Aina sitä oppii uutta..itse kukin. Tätä vartenhan nämä "saman henkisten" foorumit on, että josko joku sattuisi olevan avulias ja jakamaan tietämystään..ja näin oikaisemaan väärinkäsityksiä.
Hyvä, että asioista keskustellaan ja asiallisesti.
No mutta...taas on hieman ajeltu ja moottori kylmänä ei meinaa pysyä käynnissä, röpeltää, tökkii, hökii ja vaikka mitä. Noin 70 asteen kohdilla alkaa jotensakkin pelaamaan.
Lämpimällä koneella ku vetää ahdot sen 0,4bar ni aluks ei mitään mut jos kaasua pitää hiukanki pohjassa ni alkaa röpeltään. Tähään löytynee lääke ihan kartasta jota muuten säädellään tossa kahvin jälkeen
Säätöhommia edessä...reippaasti.
Jospa saisin vaikka logia otettua myös.
Posted: Sat Sep 30, 2006 14:14
by country sedan
Turbo Wolex wrote:No mutta...taas on hieman ajeltu ja moottori kylmänä ei meinaa pysyä käynnissä, röpeltää, tökkii, hökii ja vaikka mitä. Noin 70 asteen kohdilla alkaa jotensakkin pelaamaan.
Warmup wizardia säätämällä varmaan rauhottuu...