Page 2 of 2

Posted: Mon May 21, 2007 21:40
by _P_
Mega siis maadoitettu runkoon nyt?
Koetettu maadoittaa lohkoon?

Vähän samantapaista ongelmaa ollut toisen tuotteen kanssa (mega toiminut tosin kyllä) tuolta siitä asiaa, tuloksista en vielä tiedä.

Posted: Tue May 22, 2007 12:47
by turbosbc
Juu, runkoon maadoitettu, pitäisköhän siirtää lohkoon....

Posted: Wed May 23, 2007 21:01
by turbosbc
Taas on testailtu....

Vaihdoin 29v extrakoodiin ja tein asetukset tyhjästä. otin vanhasta msq:sta mallia ja auto hörähti heti käymään ja kävi hyvin. Lähdin ajamaan ja aloitin säätämisen. ajoin autotunella pintisalueita kohdalleen ja aina välillä poltin asetukset purkkiin ja tallensin läppärille jokaisen erikseen. taas alkoi prötääminen. Pistin läppäristä vanhan msq:n. Aina vaan toimii huonommin ja huonommin kunnes pistän alkuperäisen msq:n.(joka on siis käsin tehty) prötääminen loppuu ja auto käy tasaisemmin. jos avaa megalogwieveriin login ja jonkun msq:n, tekee ve analyysin ja polttaa purkkiin niin auto ei edes käynnisty tai hörähtää ja sammuu.

MISSÄ VIKA????? Mikä sekoittaa asetukset? logissa ei näy piikkejä eikä resetteje edes startatessa.

Purkissa vikaa? ohjelmointikaapeli? Megatune?


???????????????????????

Taidan vaihtaa haltechiin.....

Posted: Wed May 23, 2007 21:21
by MrFairlane
Näyttääkö Lambda varmasti oikein?
Mitä eroa on käsin tehdyillä ja autotunella tehdyillä kartoilla?

Posted: Wed May 23, 2007 21:48
by turbosbc
Lambda on innovate lc1. Näyttää ainakin tyhjäkäynnillä samoja lukemia megatunessa ja logworksissa....

Kartta on aika lähellä, autotune ei korjaa kuin muutaman prosentin.

Toi sekoilu saattaa alkaa vaikkei muuttaisi mitään, painaa vaan burn to ecu namiskaa....

Ai niin ja kun aikansa sorkkii niin bensapumppukin saataa lakata toimimasta. kun kääntää virrat pois ja päälle niin pumppu pyörähtää, sitten kun auto käynnistyy niin ei pyöri ja auto sammuu kohta bensapulaan. Tämäkin korjaantuu kun ajaa koodin uudelleen, joskus menee pelkällä "puhtaalla" msq:lla

Posted: Thu May 24, 2007 15:33
by MrFairlane
Oletko kokeillut säätää MegaTunixilla?

Tai miten olisi uusi Megatunen asennus toiselle tietokoneelle ja toisella ohjelmointikaapelilla?

Posted: Thu May 24, 2007 15:55
by turbosbc
Tänään kokeillaan toista kaapelia ja asentaa megatune uudelleen läppäriin. Toista läppäriä ei ole tällähetkellä käytettävissä ja tuskin toi 300mhz tehomylly jaksaa pyörittää tota megatunixia. Tossa olis varaprossukin jos ei tokene niin kokeillaan sitäkin.

On tässä se hyvä puoli ettei tarvitse miettiä mitä tekee vapaa aikana....

Posted: Sat May 26, 2007 17:21
by turbosbc
Nyt toi bensapumppu ei pyöri ollenkaan koneen käydessä. Vedin b pumpun releen maadoituksen suoraan maahan, eli pumppu pyörii koko ajan kun virrat on päällä. Pari tuntia pääsin ajaan/säätään kunnes alkoi taas röpeltään...

Posted: Thu May 31, 2007 20:02
by turbosbc
Nyt taas toimii...

Posted: Sun Jun 03, 2007 1:02
by turbosbc
Chevelle on taas telakalla vetoakselin katkeamisen takia.

Johan se olikin vähän yli kaksi vuorokautta ehjä....

Posted: Mon Jan 14, 2008 16:27
by turbosbc
Nyt on alla Currien tekemä "ford" 9 perä. Detroit locker ja 3.0 välitys. samalla tuli taaksekkin levyjarrut.

Posted: Sat Jun 21, 2008 18:20
by turbosbc
Purkki vaihdettu diyautotunen kasaamaan ms2 3.57 levyllä. Aluksi oli ongelmia kierrosluvun puuttuessa mutta megamanuaalista löytyneen "VR input" modin avulla tuntuu toimivan.

Posted: Sat Jun 13, 2009 22:51
by turbosbc
Laitetaan nyt tännekkin jotain...

Loppukaneettina voisi kertoa että kaikki edelläolevat ongelmat johtuivat paskasta purkista joka oli siis finkpt:n tekele. Sen jälkeen kun vaihdoin purkin diyautotunen kasaamaan ei ole megan kanssa ollut mitään ongelmia.

Tänä päivänä tota ekalla sivulla olevaa setuppia ei ole enään olemassa vaan chevelle kulkee kokonaan uuden moottorin voimalla ja toi vanha ruuttasysteemi odottaa pääsyä toiseen autoon.