Page 2 of 3

Posted: Tue Aug 01, 2006 19:18
by mk2 16v
Startatessa tulee suuttimille n10v jännite virtalukon takaa. Megatune näyttää startatessa pulsewidht mitarilla 0 mS.

Posted: Tue Aug 01, 2006 19:39
by teg
mk2 16v wrote:Megatune näyttää startatessa pulsewidht mitarilla 0 mS.
Eli cranking PW väärin - Eikös se tässäthreadissa jo aikasemmin käsketty tarkistamaan laita jotain 2-4 ms sinne tjsp.

Posted: Sat Sep 02, 2006 11:36
by mk2 16v
Cranking pw on 4ms nyt näyttää pw mittarikin oikein, mutta auto ei käynnisty. edelleenkin on bensaa tankissa. startatessa led 17 palaa kokoajan. kaikki pitäisi olla nyt kohdillaan mutta auto ei vain käynisty. on kokeiltu apuvirrallakin, mutta ei. Nyt pitäisi jotakin keksiä että saataisiin auto tulille.

Posted: Sun Sep 03, 2006 8:41
by teg
napsuuko suuttimet? tuleeko kipinää? tuleeko suuttimista bensaa? pyöriköö b-pumppu startatessa?

Posted: Sun Sep 03, 2006 10:38
by cockjerry
Siis PW näyttää jotain kun starttaat?

Faijan mantassa oli ihme homma kanssa.. startatessa PW = 0, ainoastaan kun käänsi virrat, niin PW tuli lukemia.

Sitten koodin päivitys läpällä --> 29s! Skulaa heti! Mitään muuta en tehnyt.. aikaisemmin oli joku 24 jotain.

Posted: Sun Sep 03, 2006 11:51
by mk2 16v
Pw näyttää startatessa noin 4. kipinää tulee, ajoitusta en ole tarkistanut. Ei kai tuo ajoitus voi kovin paljoa väärinkään olla tuolla edis systeemillä? koodi on tuo 24s19 tai jotain semmosta. Suuttimet ei napsu. pumppu pyörii myös startatessa ja bensakin haisee hiukan pakoputkessa. Pitää varmaan käyttää suuttimet irti ja katsoa tuleeko sitä bensaa. Kipinänkin olen testannut irtonaisella tulpalla enkä niillä jotka ovat paikoillaan, voihan se vika tulpissakin olla. No täytyy käydä taas tallissa näppäilemässä, jospa tuo kohta käynnistyisi.

Posted: Mon Sep 04, 2006 8:05
by teg
Mistä otat virran suuttimille? Tuleeko niille virta myös silloin kun startti pyörii?

Posted: Mon Sep 04, 2006 15:46
by mk2 16v
Suuttimien virta tulee virtalukolta. Suuttimilla on virta startatessa. Suuttimet saa virran bensapumpun releeltä

Posted: Mon Sep 04, 2006 21:35
by teg
Jos suuttimet ei napsu, niin lähtisin etsimään niistä ja niiden johdotuksista vikaa.

Posted: Tue Sep 12, 2006 19:07
by mk2 16v
Vika tosiaankin oli johdotuksissa. Mulla oli puolien johdot menny vääriin puoliin eli puolan a johto oli puolalla b ja toisinpäin. Vika oli myös megatunen asetuksissa, eli se pwm oli 0.1 ja nyt se on neljä. Käänsin puolan johdot ja heti auto yritti käynnistyä, mutta startti oli jo niin palanut että se ei jaksanut enään pyöräyttää (apuvirralla hiukan liikaa starttailtu). Ostan uuden startin ja sitten uudella innolla tekemään säätöjä=)

Posted: Sun Jan 28, 2007 21:48
by mk2 16v
Edelleen painitaan megan kanssa. Projekti on ollut jonkin aikaa jäähyllä, mutta nyt näyttää meri jäätyvän ja radalle tekisi mieli.

Tällä hetkellä startatessa kaikki mittarit näyttää järkeviä arvoja rpm=200 ja yli, pw 4ms. dutycycle 2%. lämpötilat yms on ok. Auto ei edelleenkään tahdo käynnistyä. Starttipilotilla auto pörähtää mutta ei jää käymään.

Käytin suuttintukin irti ja kokeilin startata= suuttimet ei suihki. Mikähän kumma tuossa on vikana kun kaikki on asetukset tuntuisi olevan ok, mutta suihkut ei toimi. Suuttimille tulee virtaa. kipinää tulee. megan maadoitukset ok. Johdot katsottu monesti. Koodi ajettu parikertaa uusiksi. ase taulukot ok. warmup asetukset ok. Mikä voisi vielä vaikuttaa käynnistykseen.

Posted: Sun Jan 28, 2007 22:15
by teg
Tarkista suuttimien johdotukset.

Ovatko ne matalaohmiset vai korkeaohmiset?

Ootko lukenut megamanualin noiden suuttimien asetusten osalta?

Posted: Mon Jan 29, 2007 18:16
by mk2 16v
Suuttimet ovat korkeaohmiset. Asetukset megamanualin mukaiset, time treshold 25.4 ja current limit 100%. Useita eri cranking pulse widht arvoja on kokeiltu. Onko koskaan ollu prossussa sellaista vikaa, että kaikki näyttäis olevan oikein mutta suuttimet ei toimi? Suuttimille tulee 12v ja johdot on megan liittimessä oikeassa kohdassa. Bensaa on edelleen tankissa, tosin se alkaa kohta käymään jo vanhaksi :(

Posted: Mon Jan 29, 2007 22:04
by Turbiini
Kuinka isot suuttimet? tuo 4ms kuulostaa aika pieneltä, mulla ladassa hieman yl i400cc/min suuttimet ja pw käynistettäessä lämpöisenä 10 ja kylmänä 20.

Posted: Mon Jan 29, 2007 22:22
by Höylä
Turbiini wrote:Kuinka isot suuttimet? tuo 4ms kuulostaa aika pieneltä, mulla ladassa hieman yl i400cc/min suuttimet ja pw käynistettäessä lämpöisenä 10 ja kylmänä 20.
mulla 760 cc/min suuttimet ja käynnistyksessä näyttäis lämpöisenä olevan PW 3.7 ja hyvin on startannut :roll:

ja kyllä se suuttimien avautuminen pitäis kuulua aivan selvänä napsahteluna, jos kaikki on ok, kun laitat virrat päälle, onko muuten sulla ryypytys toiminto päällä, se auttaa kummasti käynnistyksessä :wink:

Posted: Wed Jan 31, 2007 17:56
by mk2 16v
Suuttimet on rs2000 escortin suuttimet, vihreät. En tiedä paljonko ne työntää. Mistä sen ryypytys toiminon saa päälle? Onko se semmonnen, että kun painaa kolme kertaa kaasun pohjaan virran ollessa päällä niin ryyppy menee päälle? Jos on selleinen niin ei ole päällä.

Posted: Wed Jan 31, 2007 17:57
by mk2 16v
Nii unohtu vielä tuo suuttien napsunta, mulla napsu suuttimet ollenkaan ellei sitten itse vähän maadoita niitä=)

Posted: Wed Jan 31, 2007 18:43
by Höylä
mk2 16v wrote:Suuttimet on rs2000 escortin suuttimet, vihreät. En tiedä paljonko ne työntää. Mistä sen ryypytys toiminon saa päälle? Onko se semmonnen, että kun painaa kolme kertaa kaasun pohjaan virran ollessa päällä niin ryyppy menee päälle? Jos on selleinen niin ei ole päällä.
minä käytän itse sitä "kahdesti" vaihtoehtoa, eli aina, kun virta kytketään megaan suuttimet ruiskauttavat kahdesti "ryypyn" tuolla asetuksella ainakin tuo mun kone on ollut hyvä lähtemään käyntiin, ilman tuota ryyppyä on turha mun ainakaan sahata konetta, ei lähde käyntiin tai edes lupaa...

ryypyn asetuksethan löytyy tuolta crank/warmup valikon takaa, sieltä cranking settings ja siinä ne on heti ensimmäisenä ne vaihtoehdot, kuinka ja koska ryyppyä annetaan...

olisko tuosta mun keskeneräisestä ohje sivusta apua tässä asiassa :roll:

ryyppy asetukset

Posted: Wed Jan 31, 2007 22:05
by mk2 16v
Kokeilen laittaa ryyppy toiminon päälle. Toivottavasti sitten alkaa suuttimet napsahtelemaan( epäilen).

Posted: Wed Jan 31, 2007 22:06
by Höylä
mk2 16v wrote:Kokeilen laittaa ryyppy toiminon päälle. Toivottavasti sitten alkaa suuttimet napsahtelemaan( epäilen).
jos ei ala napsetta kuulumaan, on hyvä syy alkaa metsästämään tosissaan sitä vikaa :roll:

Posted: Thu Feb 01, 2007 0:11
by koskar
mk2 16v wrote:Suuttimet on rs2000 escortin suuttimet, vihreät. En tiedä paljonko ne työntää.
Saarien foorumeita lukiessa http://www.rs2000-16v.co.uk on muistaakseni tullut vastaan lukuja väliltä 220-230cc/min. Varmaa tietoa ei ole tullut vielä vastaan.

Posted: Thu Feb 01, 2007 11:41
by country sedan
www.injectorcleaning.co.uk/flow.htm
Tuolta vois numeron perusteella löytyä.

Posted: Wed Feb 07, 2007 17:49
by mk2 16v
Suuttimet napsuu kahdesti ku laittaa virrat päälle, eli ryyppy asetukset on OK. Pw n7ms. Kone ei käynnisty. Starttipilotilla pörähtää heti, mutta ei jää käyntiin. Voisiko suuttimet olla paskana?

Posted: Wed Feb 07, 2007 18:09
by Höylä
mk2 16v wrote:Suuttimet napsuu kahdesti ku laittaa virrat päälle, eli ryyppy asetukset on OK. Pw n7ms. Kone ei käynnisty. Starttipilotilla pörähtää heti, mutta ei jää käyntiin. Voisiko suuttimet olla paskana?
no, ainakin homma pitäis olla kunnossa megan osalta :roll: onko ne suuttimet käytetyt? tai onko niitä mitenkään testattu...

Posted: Wed Feb 07, 2007 19:28
by mk2 16v
Suuttimet on sakemannilta ebaysta ostettu. Voiko suuttimia mittaamalla testata? Yritin pyöritää vanhoilla toimivilla suuttimilla, mutta ne ei suihkinu. En kyllä saanu kunnon painettakaan kun suutin irtosi tukista. Meneekö suuttimet yleensä helposti rikki? en ainakaan ole kuullut että korkeavastuksiset menisi helposti rikki. Voihan ne tietty olla tukossa.

Posted: Wed Feb 07, 2007 19:33
by Höylä
mk2 16v wrote:Suuttimet on sakemannilta ebaysta ostettu. Voiko suuttimia mittaamalla testata? Yritin pyöritää vanhoilla toimivilla suuttimilla, mutta ne ei suihkinu. En kyllä saanu kunnon painettakaan kun suutin irtosi tukista. Meneekö suuttimet yleensä helposti rikki? en ainakaan ole kuullut että korkeavastuksiset menisi helposti rikki. Voihan ne tietty olla tukossa.
eikös ne korkeaoomiset kestä ihan hyvin sen testauksen 12 voltilla, eli jos suutintukkiin saa bensanpainetta, kun suuttimet on irti koneesta ja jokaisen suuttimen alle vielä kippo, niin näkee suihkiiko ne samaa määrää... tai siis suihkiiko edes mitään...

Posted: Thu Feb 08, 2007 11:37
by country sedan
Onhan pensalinjat oikein päin, eli suuttimet on pumpun ja paineensäätimen välissä ja paluu tankkiin lähtee säätimeltä..?

Posted: Thu Feb 08, 2007 19:20
by mk2 16v
Suuttimet on nyt testattu. Bensaa suihkuttaa hienosti. Vika on jossain muualla, ehkä kipinässä. Ihmetyttää kun starttipilotilla olis heti lähdössä käyntiin mutta ilman sitä ei edes yritä.

Posted: Fri Feb 09, 2007 9:56
by teg
Ethän vain starttaa kaasu pohjassa? Nimittäin silloin aktivoituu flood clear ja suuttimet eivät ruiskuta.

Posted: Fri Feb 09, 2007 10:46
by mk2 16v
Yleensä en starttaa kaasu pohjassa, mutta olen myös kokeillut kaasupohjassakin startata.

Pitää vielä tarkastella nokkien ajoitusta. Koneen alakerta on dohc 8v sierrasta, kansi rs2000 16v escosta ja imusarja scorpiosta. Nokkien ajoitukset on hieman erit kuin sierrassa. Imuventtiileillä oli samat ajoitukset, mutta pakonokalla oli 7 astetta myöhäisempi avautumisaste kuin sierrassa. Voiko näin pieni vaikuttaa niin paljon että ei käynnisty?