Page 2 of 2

Posted: Sun Jun 19, 2005 12:18
by Masi_K
Hyvä tietää joo. Ja saahan mittaripohjan vaihdettua...

Posted: Mon Jul 04, 2005 14:26
by rontuj
Niin mikäs se sitten loppujen lopuksi olisi hyvä bensanpaineensäädin meqan kanssa?
Ja mistä sellaisia saa?
Onko kenelläkään kokemuksia AM-Worksin säädettävästä mallista? Aika hintava on, mutta köyhällä ei ole varaa ostaa huonoa...

Posted: Sun Aug 07, 2005 17:21
by turbiinirieska
JJ wrote:Itsellä fse:n 3-kalvoinen säädin ja näyttää että paineet ei pysy välillä samoina ja moottorin sammuttua aika nopeasti paineet tippuvat.
mulla kans moottorin sammuttaessa paineet tippuu fse:llä aika nopeesti,mut mites se teillä silloin ajon aikana toiminu?mulla ei oo sisällä toistaseksi mittaria vaan konehuoneen puolella,joten en oo sitä päässy seuraan.

paljoko se heittelee ja kuinka ajossa sen ootte havainnu jos sitä havaitsee :roll:

Posted: Sun Aug 07, 2005 20:12
by Jankos
turbiinirieska wrote:
JJ wrote:Itsellä fse:n 3-kalvoinen säädin ja näyttää että paineet ei pysy välillä samoina ja moottorin sammuttua aika nopeasti paineet tippuvat.
mulla kans moottorin sammuttaessa paineet tippuu fse:llä aika nopeesti,mut mites se teillä silloin ajon aikana toiminu?mulla ei oo sisällä toistaseksi mittaria vaan konehuoneen puolella,joten en oo sitä päässy seuraan.

paljoko se heittelee ja kuinka ajossa sen ootte havainnu jos sitä havaitsee :roll:
Ööö mites noi paineet vois edes pysyä sammuttamisen jälkeen????

Bensapumppu kun sammuu niin se vuotaa paineet samantien pois... Eli vaikka minkämoisen säätimen sinne tungette niin lähes samoin toimii.

Posted: Sun Aug 07, 2005 21:26
by PE-LE
yleensä pumpussa on takaiskuventtiili,,jos paineet hukkuu heti kannataa tarkistaa venttiilin toiminta, boschin pumppuihin saa venttiilin yleensä vaihdettua erikseen (poislukien tankin sisäiset pumput)

Posted: Sun Aug 07, 2005 22:26
by turbiinirieska
no se ilmeisesti ei oo mikään ongelma et paineet putoo,ku virrat pois,mutta mites porukka on sit todennu jos noi 3-kalvoset fse:t ei pidä painetta oikeina ajossakaan.
tosiaan ku itellä ei oo sisällä mittaria jolla tsekkais.

Posted: Thu Aug 02, 2007 21:44
by VesQ
Kävin tuossa säädättämäss dynossa tuon oman vehkeen niin puheli säätäjä että on ollut todella paljon ongelmia juuri noiden FSE/Malpassi säätimien kanssa juurikin että heittelee bensanpaine milloin mihinkin, yleisimmin ahtopainepuolella. Sanoi että aika kettumainen säätää kun joka vedossa saattaa olla paljonkin eri paine niin heittää seoksia miten sattuu

Tiedä sitten, vähän tuntuu että tuo omakin selailisi tuota painetta miten sattuu ja kelien mukaan, täytyisi saada tehtyä vaan mittari sisälle jotta pääsisi seuraamaan

Posted: Sun Mar 29, 2009 14:37
by kynsi
VesQ wrote:Kävin tuossa säädättämäss dynossa tuon oman vehkeen niin puheli säätäjä että on ollut todella paljon ongelmia juuri noiden FSE/Malpassi säätimien kanssa juurikin että heittelee bensanpaine milloin mihinkin, yleisimmin ahtopainepuolella. Sanoi että aika kettumainen säätää kun joka vedossa saattaa olla paljonkin eri paine niin heittää seoksia miten sattuu

Tiedä sitten, vähän tuntuu että tuo omakin selailisi tuota painetta miten sattuu ja kelien mukaan, täytyisi saada tehtyä vaan mittari sisälle jotta pääsisi seuraamaan
Joo ongelmia on ollut täälläkin. Tarpeellinen kuitenkin kun kikkaillaan tyhjäkäynnille pikkupaine että isolle suuttimelle saa tyhjäkäynnin ja kuormitukseen riittävä paine.

Posted: Mon Mar 30, 2009 12:58
by jani
sain pelitäää paremmin oman säätimen kun käytin saabissa omaa ruiskua ja malpassin säädintä. läppäsin hiomatahnalla sen kalvossa olevan vastimen ja rungon nappulan niin rupes toimii paremmin mutta mega käytössä siirryin takas saabin versioon eli ihan kiinteään säätimeen