Page 2 of 2
Posted: Sat Apr 01, 2006 13:46
by cortna
nimen omaan 50K ohm
ja eiko tuon vr anturin antman anturin jännitteen voi mitata
tuolla skoopilla
Posted: Sat Apr 01, 2006 14:02
by JTbo
cortna wrote:nimen omaan 50K ohm
ja eiko tuon vr anturin antman anturin jännitteen voi mitata
tuolla skoopilla
En suosittelisi, 150V äänikorttiin niin voi sanoa hei hei kannettavan ääniominaisuuksille
Yleismittarillahan sen voi mittailla kyllä, muistelen että oli 150-160V korkeimmillaan kun joskus mittailin, pitää tarkastaa vielä uudestaan.
Posted: Sat Apr 01, 2006 17:26
by j-k
Onpahan korkeita lukuja piskuiselta anturilta jonka pitäisi antaa korkeintaan muutamia voltteja

Tämänkin VR-vahvistimen spekseissä puhutaan sadoista millivolteista:
http://www.onsemi.com/pub/Collateral/CS1124-D.PDF
Jos se ihan aikuisten oikeasti antaa toistasataa volttia ilman holttia, niin laittaa sen 18k vastuksen ja konkan rinnalle n. 50V transilin (vastaa kaksi zeneriä sarjassa katodit vastakkain) leikkaamaan ylimenevän osuuden. Sisäänmeno ei vaadi sinisignaalia, riittää kun tunnistaa nollaylityksen...
Posted: Sat Apr 01, 2006 18:01
by cortna
ford escortin vm 94 vr anturi hakkaa nättiä kanttiaaltoa
kun sorvissa pyörii laseriila leikattu 36-1 pyörä
2000 rpm kun ei enempää sorvita irtoa
ja toimmi nätisti "orkkis lm1815 kykennällä"
mecaa pöydällä testatessa
Posted: Wed Apr 19, 2006 9:07
by petteriu
cortna wrote:ford escortin vm 94 vr anturi hakkaa nättiä kanttiaaltoa
kun sorvissa pyörii laseriila leikattu 36-1 pyörä
2000 rpm kun ei enempää sorvita irtoa
ja toimmi nätisti "orkkis lm1815 kykennällä"
mecaa pöydällä testatessa
Onko tämä kuva nyt siis napattu suoraan VR anturin pulssista vai LM1815 piirin jälkeen ? Veikkaan jälkimmäistä, mutta varmistetaan.
Petteri
Posted: Wed Apr 19, 2006 9:46
by cortna
suoraan anturista
sorvissa 36-1 pyörä ja teränpitimessä vr anturi kiinni
josta piuhat kannettavan mikin liittimeen
Posted: Wed Apr 19, 2006 9:49
by JTbo
cortna wrote:suoraan anturista
sorvissa 36-1 pyörä ja teränpitimessä vr anturi kiinni
josta piuhat kannettavan mikin liittimeen
Onko nyt varmasti vr-anturi eikä HALL ?
Posted: Wed Apr 19, 2006 9:58
by cortna
kaksi johtoinen fordin edis järjestelmästä
motonetistä ostettu
10-9118
10-9119
jompi kumpi
Posted: Wed Apr 19, 2006 10:03
by petteriu
cortna wrote:suoraan anturista
sorvissa 36-1 pyörä ja teränpitimessä vr anturi kiinni
josta piuhat kannettavan mikin liittimeen
Jos näin on, niin onko tuossa edes LM1815 piiri tarpeen ?
Petteri
Posted: Wed Apr 19, 2006 10:06
by JTbo
EDIS on siis VR anturilla ja tälläistä pitäisi anturista tulla pihalle:
Ignoroi nuo tekstit kuvassa, kuva on vain esimerkki...
http://www.picotech.com/auto/tutorials/ ... nals2.html
Tällä sivulla vielä hyvät esimerkkikuvat hall ja VR-anturin singaalien eroista, selvästikkin meikäläisen lm1815 ei ole tehnyt työtään ja tuo Edis anturin antama singaali on enemmänkin hall singaalin näköistä.
Pelle Pelottoman mietintämyssylle taas käyttöä, miksi näin?
MuokXIV: linkki jäi
Posted: Wed Apr 19, 2006 10:18
by cortna
miten vaan
on toi LM1815 välissä
ja siltä ohjaus trankulle
josta tieto prossulle
ja tuntuu toimivan
Posted: Wed Apr 19, 2006 10:54
by j-k
petteriu wrote:cortna wrote:suoraan anturista
sorvissa 36-1 pyörä ja teränpitimessä vr anturi kiinni
josta piuhat kannettavan mikin liittimeen
Jos näin on, niin onko tuossa edes LM1815 piiri tarpeen ?
Petteri
Taitaa skoopin sisääntulo leikata huiput, siksi näyttää kantilta.

Posted: Wed Apr 19, 2006 22:44
by olafu
Noissa reunoissahan näkyykin lievä kaarevuus, kun tarkkaan katsoo. Sisääntulo säröytyy!