Page 2 of 3

Posted: Fri Jan 25, 2008 23:53
by Höylä
kyllä hi-res extra koodilla saat varmaan korjattua sen tyhjäkäynti ongelman, koska ei sulla kuitenkaan mitenkään valtavan suuret suuttimet ole, ellei sitten ole jostain muusta asiasta kiinni ne tyhjäkäynnin seokset :roll:

omassa 3 litraisessa V6 koneessa on 760 cc/min suuttimet ja seokset ihan hyvät (ei kylläkään tarvetta päästä mihinkään katsastuksen vaatimiin päästöihin...) käynti parani selvästi tyhjäkäynnillä siirtyessäni hi-res extra koodiin 8)

Posted: Sat Jan 26, 2008 13:48
by kamski
Onko HI-RES koodissa joku erillinen tyhjäkäynnin taulukko, vai onko se vaan VE table jotenkin tarkemmin tehty :?: ja onko se taulukko ms. vai %
Meinaa on HIRVEÄ homma kokeilu mielessä ajaa ton HI-RES EXTRA purkkiin ja tutkailla sitä ja ajaa uudestaan pelkän extran takaisin siinä aina voi käydä huonosti :idea:

Posted: Sat Jan 26, 2008 15:16
by Liquila
kamski wrote:Onko HI-RES koodissa joku erillinen tyhjäkäynnin taulukko, vai onko se vaan VE table jotenkin tarkemmin tehty :?: ja onko se taulukko ms. vai %
Meinaa on HIRVEÄ homma kokeilu mielessä ajaa ton HI-RES EXTRA purkkiin ja tutkailla sitä ja ajaa uudestaan pelkän extran takaisin siinä aina voi käydä huonosti :idea:
Niin ja onko tuo Hi-Res valmiina esim MS2-Extra/Release/Beta?
Ja mites tuon Hi-Ressin huomaa käytännössä? Tarkempi pulssin aika vai?

Posted: Tue Jan 29, 2008 21:29
by teg
Hi-Res on MS1:lle tarkoitettu koodiversio...

Posted: Mon Jun 09, 2008 21:06
by Vauhtivaunu
Viimeisin Hi-Res löytyy tuolta ->


http://ys3al35l.googlepages.com/hr_10g.zip

Posted: Mon Jun 09, 2008 21:39
by msivula
Vauhtivaunu wrote:Viimeisin Hi-Res löytyy tuolta ->


http://ys3al35l.googlepages.com/hr_10g.zip
Pistän tähän vielä muutoslokia:

(edit 20080411 - HR_10g has a fix for a problem that some owners saw as a 'rev limit' at 2500 rpm. It was tied to Air density correction somehow and would only show up with a 2 crank trigger, 1 cam trigger setup (like the 4G63 CAS sensor: 4 +1 on cam). I never saw it with my 36-1 + cam sensor. It has been fixed in HR_10g)

(edit 20080410 - HR_10f has the fix for the 5500 rpm miss with a 12-1 wheel from 029y5.)

(edit 20080202 hr_10e has fixed overboost for the nonstandard map sensors. If you want to run overboost *and* have the 3 or 4 bar sensor, you need this version of the code.)

Ja tuo alkuperäinen keskusteluhan löytyy: msextra.comissa

Posted: Tue Jun 10, 2008 15:57
by hill-tun
Kertoisitteko poropeukalolle mitä tuon zipin sisällä oleville tiedostoille tehdään?

Posted: Wed Jun 11, 2008 17:05
by Benkku
Purat sen sisältämät tiedostot, ZIP paketin kansiorakenne säilyttäen.

download-firmware.bat -> päivittää ohjaimen mikrokoodin.
copyini.bat vastaavasti kopioi msns-extra.ini:n eli asetustiedoston megatunen kansioon/käyttöön.

Tietty tuon copyini.bat tiedoston määrittämää kopioinnin kohdekansiota voit joutua muuttamaan.

Lisäksi - ota megatunella ohjaimen asetukset talteen ennen koodin päivittämistä.

Posted: Thu Jun 12, 2008 15:00
by hill-tun
Ok.

Mutta missäs hi-res koodissa oli se bensakartta 16x16. Tässä minusta oli vain 12x12, tai sitten en vaan osannut

Posted: Thu Jun 12, 2008 16:27
by turbosbc
16x16 kartat läytyy ms2:n extrakoodista.

Posted: Fri Jun 13, 2008 15:05
by hill-tun
Pikaisella etsimisellä en löytänyt linkkiä ko. koodiin.

Posted: Fri Jun 13, 2008 19:58
by kamski
katsopa muutaman riviä ylöspäin sieltä pitäisi löytyä. :roll:

Posted: Fri Jun 13, 2008 22:53
by hill-tun
No tuo hi-res ei tuo sitä 16x16 karttaa. Ja ylempänä on linkki pelkkään hi-res koodiin. Ei ms2 extra koodiin

Posted: Fri Jun 13, 2008 22:55
by Turbiini

Posted: Fri Jun 13, 2008 22:56
by W-PH
Ja sinullahan on MS2 prosessori? muutoin tuosta koodista ei ole hyötyä.

Posted: Sat Jun 14, 2008 12:59
by hill-tun
Mulla on partcon v2.2 sarja.

Posted: Sat Jun 14, 2008 13:35
by kamski
Mitä itse luulet mikä prosessori sinulla on :wink:

Posted: Sun Jun 15, 2008 16:39
by hill-tun
Hmm... väitinkös minä että en tiedä kumpiko prossu mulla on?
Unohdin näköjään vaan mainita sen edellisessä tekstissä.

Posted: Mon Jun 16, 2008 15:04
by Vauhtivaunu
hill-tun wrote:Mulla on partcon v2.2 sarja.
Partcon rakennussarjassa on MS1-prosessori (MC68HC908)

Jos et ole hankkinut erikseen MS2-prosessoria ja laittanut sitä tuon tilalle, niin se 16x16-bensakartta jää haaveeksi.

Posted: Sat Jun 21, 2008 1:22
by kamski
Mikä highres koodi olis nyt sitten sopivin polttoaineen säädön kannalta näitä on näköjän tarjolla aika reilusti. Olisko hr 10g zip sopiva?? nyt kun se mukavasti tossa esillä, vai olisko parempi joku hr 09 ??

Posted: Sat Jun 21, 2008 1:35
by Junez
kamski wrote:Mikä highres koodi olis nyt sitten sopivin polttoaineen säädön kannalta näitä on näköjän tarjolla aika reilusti. Olisko hr 10g zip sopiva?? nyt kun se mukavasti tossa esillä, vai olisko parempi joku hr 09 ??
Yleensä taitaa se uusin olla se sen hetken paras. Joskus tosin saattaa käydä niin että uusin on joku ihan sekunda mis on joku mystinen bugi mihin tulee sitten korjattu versio hetken päästä. Mut uusinta kyl ite lähtisin ensimmäisenä kokeilemaan.

Posted: Sat Jun 21, 2008 13:19
by kamski
Junez wrote:
kamski wrote:Mikä highres koodi olis nyt sitten sopivin polttoaineen säädön kannalta näitä on näköjän tarjolla aika reilusti. Olisko hr 10g zip sopiva?? nyt kun se mukavasti tossa esillä, vai olisko parempi joku hr 09 ??
Yleensä taitaa se uusin olla se sen hetken paras. Joskus tosin saattaa käydä niin että uusin on joku ihan sekunda mis on joku mystinen bugi mihin tulee sitten korjattu versio hetken päästä. Mut uusinta kyl ite lähtisin ensimmäisenä kokeilemaan.


Nyt on käytössä 026f eli vissiin aika vanha koodi, tuntuu että pätkii välillä dwell asesuksia muutamalla ja bensakartat vaikea saada katsastus kuntoon. Katuautoon olen siis päivittämässä koodia. anakin hr 09 oli kuulemma aika hyva, täytyy nyt vielä kattoa mitä kommenttia tosta uusimmasta hr 10 koodista tulee. :?:

Posted: Thu Jun 26, 2008 22:57
by Benkku
Aiemmissa Hires-koodin (MS1Extra) versioissa on ollut joitain ohjlemointivirheitä (mm. Supernorm laskenta, muuttujien käyttö/nollaus) tai virheitä, jotka esiintyneet tietyllä anturoinnilla esim. 4 barin MAP-anturia käytettäessä - eli uusin tässä suhteessa toimivin koodi.

Hr 10g

Posted: Tue Jul 08, 2008 7:01
by TTH
Hr 10g kodissa oli sellanen pikku viba, että dual table2 ruiskutti vaikka VE oli 0 arvossa.(DT systeemi)
En sen pitempään kokeillut koodia, josko koodin latauksessa olis tullut joku moka vaan vaihdoin vanhan toimivan takaisin.

Posted: Fri Jul 11, 2008 21:48
by kamski
Kokeilin minäkin HR-10 enkä saanut säädettyä tyhjäkäynnin lain määräämin päästö-vaatimuksiin. Alkuperäiset 200cc /min per sylinteri onnistuu kyllä mutta 312cc/min ei millään. Moottori on 2.0l Bensan paine joutokäynnillä 2.7 bar. ja kierroksella 3.3bar.
Toisaalta suuttimien vaihto operaatio kestäisi noin 45 min koska moottori on 3S-FE, hankala sillei.. ja joutuisi aina vaihtaman katsastuksen pienemmät -onko siinäkään järkeä.
Jos joku on saanut päästöt kohdalle niin kertokaa ihmeessä mitä temppuja on tehty, sadetanssa en kyllä ala tanssiman, joku tolkku tässä nyt pitäis olla. :wink:

Posted: Wed Jan 28, 2009 0:46
by kamski
Kyl, taitaa olla kaikki murheet johtuneet liian suurista ylösveto vastuksista sytkä/bensa ohjauksessa.
Itse-asiassa en menis enään vaihtaman HR-koodi normi koodiin, on siinä paljon sellaista extraa verrattuna normi koodin. Ja HR muistuttaa aikalailla MS 2 ohjelmistoa joka taas tarvittaessa -helpottaa siirtämistä vallan kokonaan MS 2 käyttöön. :lol:

Posted: Wed Jan 28, 2009 2:40
by Höylä
kamski wrote:Kyl, taitaa olla kaikki murheet johtuneet liian suurista ylösveto vastuksista sytkä/bensa ohjauksessa...
mä jo kans ihmettelin, että miten voi olla mahdollista, ettei jotku saa säätöihin hi-res koodilla :shock:

Posted: Thu Jan 29, 2009 23:17
by kamski
Joo toi yksi levy kiukutteli ja en saanut säädettyä oikein millään koodilla. ratkaisu löytyy tuolta.
viewtopic.php?t=4790
Tein taas pient muutokset levylle, katsotaan nyt miten hig-res toimii uudella kokoonpanolla.

Posted: Thu Feb 19, 2009 14:07
by kamski
Kenellä olis uusin HR koodi. Toi HR 10a näköjään sisältää bugeja.
Joku linkki tai jotain. DIYautotune tarjoa vanhan HR.

Posted: Thu Feb 19, 2009 14:14
by econ