Page 2 of 2

Posted: Tue Jan 31, 2006 22:39
by Höylä
Benkku wrote:
Höylä wrote:ei tuo vielä oikein täytä niitä "telemetria vaatimuksia" mitä mulla olis :roll: eli n. 500 m päästä pitäis saada megasquirttia säädettyä :P 15 m vissiin oli niiden mielestä matka jossa vielä toimi kunnolla (n. 50 jalkaa ?)
Itselläni käytössä 2.4 GHz:n lisenssivapaa RS-232 radiolinkki. Lisä-antennilla (n. 150 mm:n piiska) kantomatka testatusti yli 300 metriä.

esim. Handyport HPS-120
http://www.handywave.com/english/handyport1.htm
tuo kuulostaa jo aika hyvältä :roll: jos ei muuta hyötyä, niin sais kaverit varikolta seurata moottorin toimintaa ja ehkä hieman säädellä karttojakin (radalla kyydissä ollessa se on hieman hankalaa, jos oikein vetää menemään).

jos panostais antureihin, niin mikä ettei joku osaava tyyppi osais sitä säädellä pelkän megasquirtin antamien tietojen perusteella (nakutus anturi on jo moottorissa vakiona, mutta sen laajalaista lambdan hankinta on vielä harkinnassa). kurvaa sitten varikolle, jos tuntuu, että nyt on mennyt säädöt ihan mettään :P

Posted: Wed Feb 01, 2006 10:29
by risu
Tohon megasquirtin artikkeliin vielä palaten eli siinä oli käytetty MSII:sta ja 115000 baudin yhteyttä, mikä varmaan vaikuttaa saavutettuun etäisyyteenkin. Ykkösmegan 9600bps:n ei luulis olevan niin häiriöherkkä?

Posted: Thu Feb 02, 2006 23:26
by Benkku
Radiotien signalointitaajuus, modulaatio yms. siirtotekniset asiat eivät muutu vaan ovat sarjaliikenne portin nopeudesta riippumattomia.

Palikka itsehän kiinnittyy tai kiinnitetään/pitäisi kiinnittää hyvin lähelle kunkin sarjaportin liitintä tmv..

Posted: Fri Feb 10, 2006 14:24
by reve
Itselläni on käytössä joku ibm läppäri vuodelta miekka ja kilpi. Maksoi kokonaista 20 euroa, win98 kuitenkin jaksaa pyöriä just. Megan säätelyt onnistuu tälläisellä oikein erinomaisesti. Koneen akut kestävät noin 25sec mutta se ei haittaa kun vehje toimii suoraan auton +12v jännitteellä vaikka taitaakin olla spekattu 16v jännitteelle.