Niinpä ja ahtimen vaihto rinnastetaan koneen vaihtoon joka taas vaatii muutoskatsastuksen.
Ja muutoskatsastuksessa vaihdettu ahdin tulee merkitä rekistriotteeseen.
Tosin mikä estää muutoskatsastamasta sinne kunnon kokoista ahdinta saman tien ,ettei tarvitse ruveta lakia myöhemmin pilkkomaan.
YLITEHOSTEN KATSASTUS ???
Moderator: Masi_K
Meillä on katukilpurissa MS ja ns. "ämpärinen kokoinen ahdin" ja se on muutoskatsastettu näille nykyisten lakien voimassaoloaikana.
Auto on penkitetty ja muutoskatsastettu juuri niillä varusteilla, mitä siinä nytkin on.
Rekisteriotteeseen kirjattiin muutoskatsastuksessa alustan vastaavuus mallinsarjan tehokkaimpaan, penkityksessä todettu moottoriteho (joka on alle 20% mallisarjan tehokkaimmasta), käytetty ahtopaine, autossa oleva ahdin, välijäähdyttimen mitat sekä moottorinohjauksen tyyppi.
Näillä säädöillä ja ahtopaineilla autolla saa ajaa täysin laillisesti kadulla. Suljetulla rata-alueella käytetään luonnollisesti eri säätöjä ja moottori tuottaa moninkertaisen määrän tehoa.
Auto on penkitetty ja muutoskatsastettu juuri niillä varusteilla, mitä siinä nytkin on.
Rekisteriotteeseen kirjattiin muutoskatsastuksessa alustan vastaavuus mallinsarjan tehokkaimpaan, penkityksessä todettu moottoriteho (joka on alle 20% mallisarjan tehokkaimmasta), käytetty ahtopaine, autossa oleva ahdin, välijäähdyttimen mitat sekä moottorinohjauksen tyyppi.
Näillä säädöillä ja ahtopaineilla autolla saa ajaa täysin laillisesti kadulla. Suljetulla rata-alueella käytetään luonnollisesti eri säätöjä ja moottori tuottaa moninkertaisen määrän tehoa.