Page 2 of 2
Posted: Wed Jun 01, 2005 13:19
by kalsket
Vielä ei oo saatu toimimaan oikein, jotain mystistä on vielä jossakin. Tänään väkästellään asian tiimoilta lisää. Toivottavasti lopulta onnistaa.
Perlistä en osaa sanoa mitään kun Miska on toistaiseksi hoitanut sen puolen projektista.
Posted: Thu Jun 02, 2005 7:23
by kalsket
No niin lopulta saatiin toimimaan. MAP:n skaalaus oli melkoisesti kaseikossa. Tuoreella firmwarella kaikki toimii nätisti. Megatunen inissä tosin on vielä virheitä ainakin idle-säätöjen kohdalla eli toistaiseksi ajelen siis oikean nilkan idlellä.
Posted: Fri Jun 03, 2005 8:24
by harrastaja
Tällä megaloaderillasai sen firmwaren menemään.
Ja on "lievästi" yksinkertaisempi, kun se PERL-kaaos.
Posted: Fri Jun 03, 2005 8:33
by kalsket
Juuri tuolla minäkin sen sinne työskin. Kieltämättä aivan vitun paljon helpompaa tuolla
tässä tuore MT ini r017 jonka Miska eilen väänsi. Tuolla toimii idlesäädötkin jo paremmin. Itse jouduin vielä muokkaamaan sen verran että map arvona käytetään suoraan mapADC:tä jotta MT näyttää paineet oikein.
Jari, mihin vehkeeseen tuon asensit?
Posted: Fri Jun 03, 2005 16:20
by Benkku
harrastaja wrote:Ja on "lievästi" yksinkertaisempi, kun se PERL-kaaos.
Jep, en myöskään saanut prog.pl koodia pelaamaan.
Ympäristö jolla kokeilin;
- Activestate Perl -> ActivePerl-5.8.6.811-MSWin32-x86-122208.zip
ja tuohon CPAN kirjastosta vielä SerialPort-0_19.zip, joka taas vaatii Win32-API-0.41.tar.gz kirjaston.
Tutkailin sitten tuota Prog.pl koodia ja muutin hieman Easy Thermiä, jolloin firmwaren päivitys onnistui.
Megaloader näyttää olevan valmis ratkaisu.
Posted: Sat Jun 04, 2005 2:25
by Benkku
Selvitin mikä Perl ympäristön pystytyksessä meni pieleen ja totesin että Activestate Perliin on Win32API kirjasto ladattava allaolevasta osoitteesta, jostain syystä kirjaston tekijän sivulta ladattu kirjasto ei asennu tai toimi Activestate Perlin kanssa oikein.
Win32API kirjaston asennus:
Lataa oikea ActiveState Perlin kanssa toimiva kirjasto osoitteesta:
http://ppm.activestate.com/PPMPackages/ ... I-0.41.zip
Pura johonkin kansioon, kansiorakenne säilyttäen.
Asennus komennolla:
ppm install win32-api.ppd <Enter>
Win32 Sarjaportti API asennus.
Pura SerialPort-0_19.zip johonkin kansioon, kansiorakenne säilyttäen.
Komentotulkin kehoitteeseen kyseisessä kansiossa komennot.
Perl Makefile.PL <Enter>
Perl test.pl <Enter>
perl install.pl <Enter>
Testausvaiheessa (Perl test.pl) tulee joitain virheitä näistä ei kannata välittää.
Ja voila, Perl ympäristö pelaa.
Posted: Thu Jun 09, 2005 11:28
by harrastaja
kalsket wrote:
tässä tuore MT ini r017 jonka Miska eilen väänsi. Tuolla toimii idlesäädötkin jo paremmin. Itse jouduin vielä muokkaamaan sen verran että map arvona käytetään suoraan mapADC:tä jotta MT näyttää paineet oikein.
Jari, mihin vehkeeseen tuon asensit?
Onko sulla MAPin ja MEGA128 AVCC jännitesyötössä olevat L1 ja L2 kuristimet paikallaan (tai jotkut vastukset tilalla)? Mulla ei ollut mitään, ja kyseiset jännitteet oli n. 4,3V.
Ja onko sun boxissa versiotiedot oikein, kun mulla oli ennen V.12 lataamista ihan järkevät, mutta ton 12 päivityksen jälkeen näyttää edelleen versioksi 1.0.11 ja päiväys on "sekava".
Olen vasta pöydällä yrittänyt selvittää toimintaa ja "ylimääräisten" tulojen ja lähtöjen (joita tarvitsen) käyttöä.
Tässä yksi ja
tässä toinen mahdollinen kohde.
Tohon jälkimmäiseenhän homman pitäis olla aika selvä.
Posted: Thu Jun 09, 2005 20:57
by mp
Tuo firmware revisio on 1.0.12:ssa jäänyt päivittämättä, eli se näyttää 1.0.11:sta, siitä ei hätää.
Kelat L1&L2 kyllä pitäisi kyllä paikallansa olla afaik, muuten sähkön kulku on hippasen heikoilla.
Edit: V3.2:ssa noita keloja ei tarvi mutta 4.3V on hippasen vähän. Oletko kytkenyt levylle jotain komponentteja (liian pieni pullup-vastus jossain tjms)?
Voisitko mitata pump- jännitteen levyltä ja kertoa sarjanumeron?
Posted: Tue Jun 14, 2005 15:02
by harrastaja
Muistimpas väärin

. Kyllä se MAPin jännite on ihan oikein, mutta AVCC on ilman kelaa 4,3V (pistin 10ohm. vastuksen, että voi ihmetellä muuta toimintaa).
Kun joku viitsisi tehdä ne kytkentä- ja osasijoittelukuvat kunnolla, niin olis paljon helpompaa. (tai kun sais ne kuvatiedostot niin vois itse siistiä ne)
Posted: Tue Aug 02, 2005 22:41
by mpleinon
Kysellään täältäkin. Onko kiinnostuneita yhteistilaukseen.
VEMS ver 3.3 levyjä puoliksi kalustettuna.
Posted: Wed Aug 03, 2005 18:45
by mr_mmc
Tuli kans hommattua tuo ver 3.3
ja siitäpä näin amatööri otti ongelman...
päätekivet puuttuu samaten map...
ja ongelma mitähän noi kivet pitäs olla siis tyyppisiä?
ja mikäs se 4barin mapin tyyppi on?
kun ei osaa
ja ei malttaisi tilailla enää tuolta asti osia... kun luulis "paikallisesta"
puljustakin löytyvän... tietäs vaan mitä etsii

Posted: Mon Aug 08, 2005 13:11
by harrastaja
Suuttimen ohjaimiksi ajattelin IRLZ24N ja puolille IRGB14C40L.
Noita on mulla jokunen ylimääräinen jos on tarvis.
VEMS ver 3.3 + megatunix
Posted: Wed Sep 21, 2005 6:50
by mpleinon
Onko kukaan saanut ver 3.3 sta toimimaan yhteen megatunixin kanssa? Muutaman hetken oon nyt yrittänyt tätä.. mut eipä onnistu.
tollasta pukkaa
Firmware NOT DETECTED properly, Expect MegaTunix to NOT behave properly
Posted: Thu Sep 22, 2005 0:12
by Benkku
Luepa...
http://www.vems-group.org/wiki/index.php?page=MegaTunix
MegaTunix (niin Xnix kuin Win versiokin) useful with
GenBoard firmware running on GenBoard/VerThree with MSNS defined, but MS_COMPATIBILITY not defined in my_make (as it is in released firmware).
ja kohdasta
Latest changes
We are experimenting with MegaTunix....
Toisinsanoen probleemia Genboard käytössä tuon kanssa on.
Posted: Thu Oct 13, 2005 21:46
by peekooo
Olisiko kukaan muu tilaamassa VEMS:iä lähiaikoina? Mahtaisiko kimppatilauksesta olla hyötyä?
Posted: Mon Jan 16, 2006 22:36
by mp
No niin, vihdoin sain myös omaan autooni viritelyä VEMS v3.3 rautaa kiinni ja myös aikaiseksi kirjoitella tänne jotain tarinantynkää aiheesta.
Olen siis laittanut VEMSin suoraan kiinni alkuperäiseen motronic-liittimelle tulevaan johdotukseen siten, että alkuperäinen ohjain voidaan palauttaa parissa minuutissa paikalleen. Ainoat tarvittavat muutokset olivat 5kpl johtoja laajakaistalambdaa varten ja toisen VR-anturin napaisuuden kääntö, muuten pelataan orkkiskamppeilla. Autona testille toimii Audi 2.3l 5-sylinterisellä bensaturbolla ja on myös varustettu suorasytkällä.
Ensikokemuksena voisi kommentoida että auto tuntuu toimivan rauhallisesssa ajossa lähes kuten motronic-ympäristössäkin, eli mitään nykimisiä tai muuta epämääräisyyksiä ei suuremmin tunnu olevan. Vedon ja moottorijarrutuksen rajalla on tuntuu pieni nykäisy, mutta tähänastisen tunauksen määrällä tuo voitaneen antaa anteeksi.
Kerron lisää kokemuksia jahka päästään kokeilemaan paineilla asti ajoa
