Hukkakipinäpuola VAG 032 905 106B
Moderator: Masi_K
Re: Hukkakipinäpuola VAG 032 905 106B
Kuvan urlissa oli tuo pnp kytkennän perus trankku 2n4033
http://www.farnell.com/datasheets/296645.pdf Tuossa datasheet kertoo pinnijärjestyksen ja se natsaa sitten ohjeeseen.
http://www.farnell.com/datasheets/296645.pdf Tuossa datasheet kertoo pinnijärjestyksen ja se natsaa sitten ohjeeseen.
Volvo 244 -84. B19E, turtana, squirt 'n' spark *RIP*
Vauxhall Viva - Microsquirt module
Volvo 244 -78 MsII
Volvo 242 -82 MsIII
Volvo 940 - MsII
Volvo 940 - MsIII Pro Ultimate
Chervolet Belair - MsIII
Vauxhall Viva - Microsquirt module
Volvo 244 -78 MsII
Volvo 242 -82 MsIII
Volvo 940 - MsII
Volvo 940 - MsIII Pro Ultimate
Chervolet Belair - MsIII
-
- Megasquirttaaja
- Posts: 95
- Joined: Wed Oct 01, 2014 19:19
Re: Hukkakipinäpuola VAG 032 905 106B
Kyseisen puolan kytkentä mielessä, olisi jo ehjä puolakin tiedossa. Lukasin jo koko ketjun läpi, mutta valitettavasti monet linkeistä ei enään toimi. Kytkentä tapoja on ilmeisesti monia, mutta mikä on sit paras ja toimivin? Toimiiko esim. tämä? http://www.msextra.com/doc/ms1extra/MS_ ... Up_V22.JPG
Keseessä siis MS1 V2.2 ja olen ensikertalainen sytytys puuhissa. Ruiskun ohjaus kyllä megalla ollu jonkun aikaa toiminnassa.
Keseessä siis MS1 V2.2 ja olen ensikertalainen sytytys puuhissa. Ruiskun ohjaus kyllä megalla ollu jonkun aikaa toiminnassa.
Toyota Starlet KP62 1430cc MS1 V2.2
Re: Hukkakipinäpuola VAG 032 905 106B
Urlin kytkentä toimii hienosti.
Volvo 244 -84. B19E, turtana, squirt 'n' spark *RIP*
Vauxhall Viva - Microsquirt module
Volvo 244 -78 MsII
Volvo 242 -82 MsIII
Volvo 940 - MsII
Volvo 940 - MsIII Pro Ultimate
Chervolet Belair - MsIII
Vauxhall Viva - Microsquirt module
Volvo 244 -78 MsII
Volvo 242 -82 MsIII
Volvo 940 - MsII
Volvo 940 - MsIII Pro Ultimate
Chervolet Belair - MsIII
-
- Megasquirttaaja
- Posts: 95
- Joined: Wed Oct 01, 2014 19:19
Re: Hukkakipinäpuola VAG 032 905 106B
Mikäs noiden vastuksien watti määrä täytyy olla? Riittääkö 0,6W?
Toyota Starlet KP62 1430cc MS1 V2.2
Re: Hukkakipinäpuola VAG 032 905 106B
1K vastukset ovat niitä tuikitavallisia 0.6W.
Volvo 244 -84. B19E, turtana, squirt 'n' spark *RIP*
Vauxhall Viva - Microsquirt module
Volvo 244 -78 MsII
Volvo 242 -82 MsIII
Volvo 940 - MsII
Volvo 940 - MsIII Pro Ultimate
Chervolet Belair - MsIII
Vauxhall Viva - Microsquirt module
Volvo 244 -78 MsII
Volvo 242 -82 MsIII
Volvo 940 - MsII
Volvo 940 - MsIII Pro Ultimate
Chervolet Belair - MsIII
-
- Megasquirttaaja
- Posts: 95
- Joined: Wed Oct 01, 2014 19:19
Re: Hukkakipinäpuola VAG 032 905 106B
Tein MS3 3.0 boxiin kuvan mukaiset kytkennät ja varmistaisin vielä, että kytkenkö puolaan pinnistä 36 & 6 tulevat johdot?


Re: Hukkakipinäpuola VAG 032 905 106B
Et. Vaan noi kuvassa näkyvät esimerkki IGN ja SPR4.
Volvo 244 -84. B19E, turtana, squirt 'n' spark *RIP*
Vauxhall Viva - Microsquirt module
Volvo 244 -78 MsII
Volvo 242 -82 MsIII
Volvo 940 - MsII
Volvo 940 - MsIII Pro Ultimate
Chervolet Belair - MsIII
Vauxhall Viva - Microsquirt module
Volvo 244 -78 MsII
Volvo 242 -82 MsIII
Volvo 940 - MsII
Volvo 940 - MsIII Pro Ultimate
Chervolet Belair - MsIII
Re: Hukkakipinäpuola VAG 032 905 106B
Kuvassa olevassa johtokaaviossa SPR4 tulee pinnistä 6 & IGN 36 pinnistä, mitä en mahda tajuta?Masi_K wrote:Et. Vaan noi kuvassa näkyvät esimerkki IGN ja SPR4.

Re: Hukkakipinäpuola VAG 032 905 106B
Eiku mä en tajunnut että mitä pinnejä tarkoitit
Eli kytket kuten kysyit.

Volvo 244 -84. B19E, turtana, squirt 'n' spark *RIP*
Vauxhall Viva - Microsquirt module
Volvo 244 -78 MsII
Volvo 242 -82 MsIII
Volvo 940 - MsII
Volvo 940 - MsIII Pro Ultimate
Chervolet Belair - MsIII
Vauxhall Viva - Microsquirt module
Volvo 244 -78 MsII
Volvo 242 -82 MsIII
Volvo 940 - MsII
Volvo 940 - MsIII Pro Ultimate
Chervolet Belair - MsIII
Re: Hukkakipinäpuola VAG 032 905 106B
Onko spr4 spark A ja ign spark B vai onko sillä kytkennässä mitään väliä?
Re: Hukkakipinäpuola VAG 032 905 106B
Ei ole väliä. levyn spr paikat ovat vain ikäänkuin läpiviennit db liittimen kautta johtosarjaan.
Volvo 244 -84. B19E, turtana, squirt 'n' spark *RIP*
Vauxhall Viva - Microsquirt module
Volvo 244 -78 MsII
Volvo 242 -82 MsIII
Volvo 940 - MsII
Volvo 940 - MsIII Pro Ultimate
Chervolet Belair - MsIII
Vauxhall Viva - Microsquirt module
Volvo 244 -78 MsII
Volvo 242 -82 MsIII
Volvo 940 - MsII
Volvo 940 - MsIII Pro Ultimate
Chervolet Belair - MsIII
-
- Megajumala
- Posts: 656
- Joined: Sun Feb 27, 2005 22:12
- Location: Hyvinkää
Re: Hukkakipinäpuola VAG 032 905 106B
Mikä tuon pnp:n funktio kytkennässä on?
Miksei voi ajaa suoraan leditrankuilla?
Miksei voi ajaa suoraan leditrankuilla?
Ford Fairlane ´59
https://fi-fi.facebook.com/HollowHeadsDragTeamFinland
https://fi-fi.facebook.com/HollowHeadsDragTeamFinland
Re: Hukkakipinäpuola VAG 032 905 106B
Leditrankkukytkennän läpi ei tule tarpeeksi virtaa ja siks ei jännite ohjauspuolella jaksa nousta tarpeeksi ylös. Kuvan PNP kytkennällä ajetaan jännite suoraan 5V linjasta puolalle.
Volvo 244 -84. B19E, turtana, squirt 'n' spark *RIP*
Vauxhall Viva - Microsquirt module
Volvo 244 -78 MsII
Volvo 242 -82 MsIII
Volvo 940 - MsII
Volvo 940 - MsIII Pro Ultimate
Chervolet Belair - MsIII
Vauxhall Viva - Microsquirt module
Volvo 244 -78 MsII
Volvo 242 -82 MsIII
Volvo 940 - MsII
Volvo 940 - MsIII Pro Ultimate
Chervolet Belair - MsIII
Re: Hukkakipinäpuola VAG 032 905 106B
Mistäs sais sopivia tulpankohtoja tälle puolalle. Ei tarviis olla mitään pitkiä pätkiä, jos jossai autossa olis vakiopiuhat sopivat. Ei kehtais teetättää piuhoja.
Lada 1200L 1,7TIC -88
Mazda MX-5 NB 1,6 -98
Mazda MX-5 NB 1,6 -98
Re: Hukkakipinäpuola VAG 032 905 106B
volkarista tietenki jos sule sopii tulpanpuoleinen pää johdosta?joel2101 wrote:Mistäs sais sopivia tulpankohtoja tälle puolalle. Ei tarviis olla mitään pitkiä pätkiä, jos jossai autossa olis vakiopiuhat sopivat. Ei kehtais teetättää piuhoja.
-
- Megasquirttaaja
- Posts: 95
- Joined: Wed Oct 01, 2014 19:19
Re: Hukkakipinäpuola VAG 032 905 106B
Ite laitoin just motonetin yleismalliset johdot. Lukittuvat hyvin puolaan ja vaikuttais käyvän hyvin. Ei ne kyl varmaan mitkään hirmu laadukkaat ole.
Toyota Starlet KP62 1430cc MS1 V2.2
Re: Hukkakipinäpuola VAG 032 905 106B
Siis niitä sinisiä perus irtojohtoja, jotka passaa normi virranjakajiin? vai onkos siellä eripäilläkin varustettuja piuhoja.Puolituinen wrote:Ite laitoin just motonetin yleismalliset johdot. Lukittuvat hyvin puolaan ja vaikuttais käyvän hyvin. Ei ne kyl varmaan mitkään hirmu laadukkaat ole.
Lada 1200L 1,7TIC -88
Mazda MX-5 NB 1,6 -98
Mazda MX-5 NB 1,6 -98
-
- Megasquirttaaja
- Posts: 95
- Joined: Wed Oct 01, 2014 19:19
Re: Hukkakipinäpuola VAG 032 905 106B
Just niitä perus sinisiä. Niissä on puolan päässä sisäänpäin sellaset nystyrät joista lukittuu hyvin puolassa oleviin tappeihin. Jos motonetti lähellä ni käy kattomassa, ota vaikka puola kainaloon ni voit sovittaa.
Toyota Starlet KP62 1430cc MS1 V2.2
Re: Hukkakipinäpuola VAG 032 905 106B
mites tässä puolassa menee tulpanjohtojen järjestys kun itse puolassa on merkitty A B C D, onko tämä sama kuin sylinterit järjestyksessä 1-4?
Toinen kyssäri: pitääkö tän puolan kanssa käyttää jotain erityisesti hukkakipinäkäyttöön tarkoitettuja tulppia? Entäs tulpanjohdot? Voiko ne olla jakajamalliseen koneeseen tarkoitetut alkuperäistä vastaavat tarvikepiuhat (Opel c20xe)? On ollut puhetta vastuksellisista tulpista niin pitääkö asia jotenkin huomioida?
Toinen kyssäri: pitääkö tän puolan kanssa käyttää jotain erityisesti hukkakipinäkäyttöön tarkoitettuja tulppia? Entäs tulpanjohdot? Voiko ne olla jakajamalliseen koneeseen tarkoitetut alkuperäistä vastaavat tarvikepiuhat (Opel c20xe)? On ollut puhetta vastuksellisista tulpista niin pitääkö asia jotenkin huomioida?
Re: Hukkakipinäpuola VAG 032 905 106B
Moro,
Hain motonetistä tällaisen ko. tarvikehukkakipinäpuolan ja siinä näyttää olevan ohjauspuolen resistanssi maita vasten
380 ohmia ja mulla oli (MS1 V3.0) ohjaus sille otettu ledien jaloista 5V:n ylösvetovastuksien avulla. Eihän se kipinää
antanut kun taitaa olla aivan liian suuria nuo mun ylösvetovastukset, mutta kuinkahan pientä sinne uskaltais koittaa laittaa?
Jos ohjauspuolen vastus on 380 ohmia ja laittaisin sinne esim. 380 ohmin ylösvetovastuksen, niin siitä viidestä voltistahan
jää jo puolet siihen ylösvetovastukseen eikä ohjausjännite ole enää kun 2,5V siellä puolan päässä? Vai kannattaako alkaa värkkäämään
jotain muuta kytkentää tilalle?
Hain motonetistä tällaisen ko. tarvikehukkakipinäpuolan ja siinä näyttää olevan ohjauspuolen resistanssi maita vasten
380 ohmia ja mulla oli (MS1 V3.0) ohjaus sille otettu ledien jaloista 5V:n ylösvetovastuksien avulla. Eihän se kipinää
antanut kun taitaa olla aivan liian suuria nuo mun ylösvetovastukset, mutta kuinkahan pientä sinne uskaltais koittaa laittaa?
Jos ohjauspuolen vastus on 380 ohmia ja laittaisin sinne esim. 380 ohmin ylösvetovastuksen, niin siitä viidestä voltistahan
jää jo puolet siihen ylösvetovastukseen eikä ohjausjännite ole enää kun 2,5V siellä puolan päässä? Vai kannattaako alkaa värkkäämään
jotain muuta kytkentää tilalle?
Re: Hukkakipinäpuola VAG 032 905 106B
Laita tuollaista...


Re: Hukkakipinäpuola VAG 032 905 106B
Tai ylempänä kerrottu 5V PNP kytkentä.
Volvo 244 -84. B19E, turtana, squirt 'n' spark *RIP*
Vauxhall Viva - Microsquirt module
Volvo 244 -78 MsII
Volvo 242 -82 MsIII
Volvo 940 - MsII
Volvo 940 - MsIII Pro Ultimate
Chervolet Belair - MsIII
Vauxhall Viva - Microsquirt module
Volvo 244 -78 MsII
Volvo 242 -82 MsIII
Volvo 940 - MsII
Volvo 940 - MsIII Pro Ultimate
Chervolet Belair - MsIII
Re: Hukkakipinäpuola VAG 032 905 106B
No juu, täytyy varmaan koittaa tuota kytkentää kun noita TC4427 piirejäkin on edellisestä projektista jäljellä.
Mikähän noiden 15R vastusten käytäntö tuossa on? Voiko ne jättää pois?
Mikähän noiden 15R vastusten käytäntö tuossa on? Voiko ne jättää pois?
Re: Hukkakipinäpuola VAG 032 905 106B
Löysin vielä sopivat vastuksetkin, niin laitoin ne myös paikalleen.
Re: Hukkakipinäpuola VAG 032 905 106B
Kun tuossa PNP-kytkennässä tuo ohjauspuoli maadoittuu, niin sytkälähtöön lähtee +5V, mutta toimiikos
tuo TC-4427 juuri toisinpäin jos oikein tulkitsin tuota datasheettiä? Täytyiskö sitä käytettäessä sitten olla spark inverted yes-asennossa?
Tässä tuo TC-4427 datasheetti.
tuo TC-4427 juuri toisinpäin jos oikein tulkitsin tuota datasheettiä? Täytyiskö sitä käytettäessä sitten olla spark inverted yes-asennossa?
Tässä tuo TC-4427 datasheetti.
Re: Hukkakipinäpuola VAG 032 905 106B
Jos se niin käyttäytyy niin inverted on pidettävä päällä. Mitattava toki jos epävarmuutta.
Volvo 244 -84. B19E, turtana, squirt 'n' spark *RIP*
Vauxhall Viva - Microsquirt module
Volvo 244 -78 MsII
Volvo 242 -82 MsIII
Volvo 940 - MsII
Volvo 940 - MsIII Pro Ultimate
Chervolet Belair - MsIII
Vauxhall Viva - Microsquirt module
Volvo 244 -78 MsII
Volvo 242 -82 MsIII
Volvo 940 - MsII
Volvo 940 - MsIII Pro Ultimate
Chervolet Belair - MsIII
Re: Hukkakipinäpuola VAG 032 905 106B
Testailin ja mittailin vielä illalla niin tosiaan spark inverted: yes toimii tuon piirin kanssa.