Page 7 of 11
Posted: Thu Jul 30, 2009 21:39
by BlackEscort
MikaS79 wrote:Höylä wrote:jushi69 wrote:
kyllähän kaiken saa sopimaan kun tarpeeks soveltaa!
mutta miksi ruveta tekeen dokkilaisen osista kun alkuperäsiä ohc:n osiakin saatavilla?
niin, kun ohc koneeseenkin on ruiskun imusarjoja olemassa ihan tehtaan jäljiltä...
DOHC:ssa on imusarja toisella puolella konetta OHC:n nähden, eli vaikka sen saatkin kiinni kanteen välilaipalla siinä on silloin läppäkotelo tulipellissä kiinni...
Eli käytännössä helpompi vaikka alumiinikuutiosta tehdä

Posted: Fri Jul 31, 2009 18:45
by BlackEscort
Eli cossun harmaille (2.4ohm./536cc/min) tarvis vahvistuksen että mitä PWM time threshold ja PWM current limit pitäis olla.
Posted: Fri Jul 31, 2009 19:17
by teg
Tarvitsevat etuvastukset, mikäli käytössä on v2.2 levy. Luokkaa 4-5 ohmia..
Posted: Mon Aug 03, 2009 21:31
by BlackEscort
teg wrote:Tarvitsevat etuvastukset, mikäli käytössä on v2.2 levy. Luokkaa 4-5 ohmia..
Niin joo, siis kyse ms2 v3.0 levy ja valmiskasaus diyautotunelta. Auto jo käy tyhjäkäyntiä, tosin aika surkeesti vielä mutta kuitenkin käy. Joten ennenkuin rupeen liikoja säätämään tarvii pienen vahvistuksen noista suutin asetuksista.
Posted: Tue Aug 04, 2009 14:48
by teg
Megamanuaalissa on ohje miten nuo voi säätää.
Posted: Wed Aug 05, 2009 2:01
by BlackEscort
Joo tiedän kyllä mitenkä pitäisi säätää. Nokan taidan vaihtaa miedompaan kun tuo säätäminen ei oikein tunnu isommalti vaikuttavan millään tavalla. Melkein voi sanoo et arvot kuin arvot ja auto käy aina yhtä huonosti ja en tarkoita ve-karttaa. Tarvii tehdä pari hommaa ennen kuin alan vaihtamaan nokkaa.
Video pätkä tyhjäkäynnistä.
Posted: Fri Aug 07, 2009 23:48
by BlackEscort
Säätämiseen löyty helpotusta
Hemmetin tps potikan ruuvit oli lähteny käymään jossain ja anturi käänty läppäakselin mukana. Ja anturi heitteli tyhjäkäynnillekkin aina eri arvoja. Tästä johtu toi säätämisen vaikeus.
Posted: Mon Sep 14, 2009 18:22
by lauri a.
Jeessöör, oma projekti saatu käymään...kiitokset tässä vaiheessa vinkeistä.
Kyseessä siis:
-läpikäyty 2,0 Ohc
-kireempi nokka
-4wd Cosworth cooleri
-Scwitzer ahdin
-yms yms
Seuraavaks tarkotus kytkee loput mittarit ja viimeistellä tekniikkaa...sen jälkeen ulkokuoren viimeistely, säätöjen hakua ja leima.
Ei kellään satu pyörimään nurkissa ohc:n kaasuläpän akselin päähän tulevaa "rullaa" johon kaasuvaijeri tulee kiinni? Omassa ei sellasta oo ja vaijeri pitäs saada kans jossain vaiheessa paikalleen.
Posted: Wed Nov 25, 2009 0:55
by ohc205
Cossun suuttimet on ilmeisesti matala-ohmiset?
Mites -88 9000T Saabin?
Jos tuo mega tulee ohjaamaan pelkkää ruiskutusta, niin sille riittää siis pyörintänopeustieto puolan miinusnavalta, map-tieto ja kaasuläpän asentotunnistimen tieto?
Voiko tässä käyttää is-sierran omaa kaasuläpän asentotunnistinta?
Tarvitseeko se jonkun muunnos-osan?
Posted: Wed Nov 25, 2009 22:36
by ohc205
Eikö kukaan tiedä onko ohc-is-sierrassa kaasuläpän asentotunnistimessa potikka, vai kärjet?
Posted: Wed Nov 25, 2009 22:49
by Jasen2624
Saapin suuttimet on korkeaohmiset..
Posted: Wed Nov 25, 2009 22:57
by ohc205
Elikkäs sillon ne sopii paremmin megan kanssa, kuin nuo cossun matalaohmiset?
Posted: Thu Nov 26, 2009 7:58
by Nouko
Joo, kyllä.
Posted: Thu Nov 26, 2009 22:37
by earseeni
ja is:än kaasuläpän tunnistin on potikka mallia
Posted: Wed Dec 02, 2009 2:30
by ohc205
Juu kiitoksia, tämä tulikin jo ford-clubin kautta selväksi.
Sopiiko ko potikka suoraan megan kanssa yhteen, vai tarviiko se vaihtaa johonkin muuhun? Tai lisätä vastuksia tms?
Posted: Thu Dec 03, 2009 21:45
by earseeni
ohc205 wrote:Juu kiitoksia, tämä tulikin jo ford-clubin kautta selväksi.
Sopiiko ko potikka suoraan megan kanssa yhteen, vai tarviiko se vaihtaa johonkin muuhun? Tai lisätä vastuksia tms?
sopii sopii megatuneen vaan pitää asettaa resistanssi arvot kun läppä on kiinni ja kun se on täysin auki
Posted: Thu Dec 03, 2009 21:48
by earseeni
Osaisiko joku selvittää mistä voi johtua kun mega ei "näe" moottorin kierroksia kun kytkee rpm tieto johdon puolan miinusnapaan
Moottori on vielä kaasutimmella ja käyy mutta mega ei tunnista kierroksia
vaikka jännitteen syöttö on hoidettu ko auton akusta
Posted: Fri Dec 04, 2009 13:12
by ohc205
eikö siinä megassa ole joku vastus, tai vastuksen ohittava hyppylanka piirilevyllä joidenka läpi tuo puolan miinusnavalta tuleva pulssi kulkee?
Posted: Tue Dec 08, 2009 14:59
by earseeni
ohc205 wrote:eikö siinä megassa ole joku vastus, tai vastuksen ohittava hyppylanka piirilevyllä joidenka läpi tuo puolan miinusnavalta tuleva pulssi kulkee?
joo mutta ne on oikein sain sen verran tietoa että ohjelmassa pitää valita oikea asetus että mikä tunnistustapa on käytössä..
mtta en löydä kyseistä asetus paikkaa...
Posted: Mon Jan 18, 2010 16:25
by earseeni
pukaa taas lisää ongelmia ton kieroslukutiedon kanssa eli jonkin aikaa toi normaalisti mutta yht äkkiä auton käydessä tieto katos.....
nyt tieto välähtää kun autoa käynnistää tai koskettelee tietojohdolla puolan miinus (-) napaa auton käydessä
mikä nyt neuvoksi kiire
Posted: Thu Feb 11, 2010 23:31
by samiharju
Saako jostain noita iiässän antureihin passaavia johtoliittimiä, vai pitääkö palastella johtosarja?
Posted: Fri Mar 05, 2010 23:51
by Spout-man
Oma asiani koskee Megasquirt V2.2 boksia jossa EDIS-modaus (tjsp.), mutta yksi seikka on epäselvä... Boksin kasaaja mainitsi että LED17 on kytketty 25 napaan DB-37:ssa, ja mua kiinnostaa tietää että voiko tällöin pinnistä 30 ottaa spout- signaalia kun käytetään TFI-jakajaa (eikä siis EDIS 4)? Vai tarkoittaako tuo sitä että SPOUT otetaan pinnistä 25 oli sitten EDIS tai TFI??
Sen takia kiinnostaa kun olen jo juotellut adapterin, jossa 30 menee efi oharin 36 nastaan.... Tympäisee vähän tehdän uusiksi taas koko hoito jos yksi lanka onkin väärässä paikassa

Posted: Mon Mar 08, 2010 22:31
by Spout-man
Vielä lisäyksenä että pystyykö tuon "kääntämään" Megatunen asetuksilla siten että 30 pin onkin Spark output A..? Joku varmaan tietää

Posted: Mon Mar 08, 2010 22:50
by teg
Juota se johto oikeaan nastaan. Muuta järkevää vaihtoehtoa ei ole - ja pikku juttu kaiken lisäksi.
Posted: Wed Mar 10, 2010 20:02
by jantunen
Ylösveto kysymyksiä.
Sierra joka on hall-anturisella jakajalla tarviiko anturi ylösvetoa?
Sytytysmoduli tarviiko se ylösvetoa? Sytytys toteutetaan LED17:sta käyttäen.
Posted: Tue Apr 20, 2010 12:11
by mage88
osaisko joku sanoa mikkä johot on sen hall-anturin ku virranjakajan kyljessä on 6 napanen liitin? ja mitä on muut johot?
ja autohan on 86 2.0 ohc sierra..

Posted: Wed Apr 21, 2010 10:50
by tane7
Ei ole mikään niistä hall johto, ne kulkevat hallilta sytytys yksikköön jakajan sisällä, eli kolmeen ylöspäin sojottavaan nastaan jos otat sen sytty-yksikön irti.. Johdot löytyy vaikka tuolta:
http://www.megamanual.com/ms2/TFI.htm
Sytty-yksikön testaus ohjeet:
http://www.therangerstation.com/tech_li ... ostic.html
Posted: Wed Apr 21, 2010 14:02
by mage88
juu tutkeinki sen verra et se oli sytkäyksikkö siin kylessä.. pitää jättää vaa se yksikkö pois ja vetää johot suoraa siihe "liittimeen" mihin tuo sytty-yksikkökin tökätään kiinni..

Posted: Fri Apr 23, 2010 18:38
by Spout-man
tane7 wrote:Ei ole mikään niistä hall johto, ne kulkevat hallilta sytytys yksikköön jakajan sisällä, eli kolmeen ylöspäin sojottavaan nastaan jos otat sen sytty-yksikön irti..
Kyllä yksi niistä on Hall-/PIP- johto, se vain kulkee yhden sytkämoduulin nastan läpi. Näkyyhän se tuosta kuvastakin..

Posted: Mon Jun 14, 2010 20:25
by sierramies
Missä tossa ohc:n imusarjassa on paikka imuilman lämpöanturille? Onko se siellä painekotelon perässä, näyttäis kyllä joltain ropulta? ainakin niinku joku pelti vaikuttas olevan.
Vai onko se paikka siinä vasemmassa sivussa lähellä rintapeltiä? (keulasta perään katsottuna)