Page 6 of 6

Posted: Fri Nov 04, 2005 21:47
by Terppis
Onkelmia onkelmia...
Eli eli tänään kytkettiin laajakaista kiinni. Kaikki toimi siihen asti ihan hyvin kunnes laitettiin laite kiinni läppäriin. Eipä saanu boksiin yhteyttä. Eli onkos nyt muilla ollu samanlaisia ongelmia ja onko heittää mitään vinkkejä, että mikä vois olla vialla?

Toinen ongelma oli sellanen, että sieltä ms:n ini filestä ku yritettii vaihtaa laajakaista lambdaa päälle, ni alk valittaa jostai kalibroinnista eli ei oikee onnistunu. Eli nyt näyttää kyllä megatunessa arvoja mut tietty ne on ihan päin p:tä.

Posted: Fri Nov 04, 2005 22:54
by olski
Kai painoit sen terminaattoriplugin ja sen toisen pohjaan asti?
Ite jouduin tänään LC-1 asennuspuuhissa vähän pähkäileen kun terminaattori ei ollu kunnolla kiinni.Sain sen pelittään.Pirun rikkaalla se on käyny.Ihme ettei menny mihkään ja pimensi tulppia.En kerinny sääteleen vielä.

Posted: Sat Nov 05, 2005 0:37
by Turbiini
juu kyllä kapeakaistalla oli tääläkin pelätty liian laihaa seosta ja ahdoilla afr oli alle 7 ihmekään kun rupes tuntumaan mlko tukkoiselta yläkierroksilla :roll:

Posted: Sat Nov 05, 2005 3:46
by Terppis
olski wrote:Kai painoit sen terminaattoriplugin ja sen toisen pohjaan asti?
Mikähän mahtaa olla terminaattoriplugi?

Posted: Sat Nov 05, 2005 9:47
by Toni Lindroos
Terppis wrote:
olski wrote:Kai painoit sen terminaattoriplugin ja sen toisen pohjaan asti?
Mikähän mahtaa olla terminaattoriplugi?
Terminaattoriplugi, joka myös "Arnoldina" tunnetaan. ;-D

Posted: Sat Nov 05, 2005 9:53
by SamiH
Turbiini wrote:juu kyllä kapeakaistalla oli tääläkin pelätty liian laihaa seosta ja ahdoilla afr oli alle 7 ihmekään kun rupes tuntumaan mlko tukkoiselta yläkierroksilla :roll:
Kuinka tutun kuulloista... hetken säätelyn jälkeen joutui kierrostenrajoitinta nostamaan 500rpm :) Ja vedossa yläkierroksilla huomattava ero aikaisempaan.

Posted: Sun Nov 06, 2005 17:50
by tupihepi
Eilinen päivä meni megaa audin 5-pytyiseen asennellessa ja otettiin heti tuo laajakaista käyttöön. Hyvin tuntui toimivan.
Vielä kun saisi ton toisen laajakaistan toiseen Audiin vaihdettua niin senkin säätö helpottuisi. Auto on kuitenkin maalattavana/räätälöitävänä niin joutuu vielä ootteleen.

Posted: Sun Nov 06, 2005 21:55
by volvoman
Juu, nyt on laajakaista asennettu volvon 2,5L 16v koneen kylkeen, ja hyvin vaikuttaisi toimivan.

Suurimmat ongelmat oli, että pakosarjasta (jossa anturi on kiinni) oli jengojen alkuosa hajalla, eli jouduin ottamaan anturista tiivisterenkaan irti, ja pistämään tiivisteliimaa anturin ja pakosarjan väliin että pitää tiiviisti.

Toinen ongelma oli että en muistanut laittaa megan settings.ini:stä Innovate laajakaistaa "set" asentoon, ja sitten anturin analog out asetusohjelmastakin laitoin asetukset väärinpäin.

Olisko reilu tunti mennyt asentamisessa. :D

Posted: Sun Nov 06, 2005 23:24
by olski
Terppis wrote:Onkelmia onkelmia...
Eli eli tänään kytkettiin laajakaista kiinni. Kaikki toimi siihen asti ihan hyvin kunnes laitettiin laite kiinni läppäriin. Eipä saanu boksiin yhteyttä. Eli onkos nyt muilla ollu samanlaisia ongelmia ja onko heittää mitään vinkkejä, että mikä vois olla vialla?

Toinen ongelma oli sellanen, että sieltä ms:n ini filestä ku yritettii vaihtaa laajakaista lambdaa päälle, ni alk valittaa jostai kalibroinnista eli ei oikee onnistunu. Eli nyt näyttää kyllä megatunessa arvoja mut tietty ne on ihan päin p:tä.
Jokos tämä toimii?

Posted: Mon Nov 07, 2005 0:17
by olski
Eikös 2,35 ole se oikea ego switch pointti Lc-1:sen kans?
Vissiinkin sillon on stökiömetrinen seos.
Aloin vaa miettiin et se taitaa olla mulla 2,5.

Posted: Mon Nov 07, 2005 17:42
by Terppis
olski wrote:
Terppis wrote:Onkelmia onkelmia...
Eli eli tänään kytkettiin laajakaista kiinni. Kaikki toimi siihen asti ihan hyvin kunnes laitettiin laite kiinni läppäriin. Eipä saanu boksiin yhteyttä. Eli onkos nyt muilla ollu samanlaisia ongelmia ja onko heittää mitään vinkkejä, että mikä vois olla vialla?

Toinen ongelma oli sellanen, että sieltä ms:n ini filestä ku yritettii vaihtaa laajakaista lambdaa päälle, ni alk valittaa jostai kalibroinnista eli ei oikee onnistunu. Eli nyt näyttää kyllä megatunessa arvoja mut tietty ne on ihan päin p:tä.
Jokos tämä toimii?
Ei oo kokeiltu mutta eiköhän lähe toimimaan ku heittää sen tyhjän plugin kiinni siihen toiseen johtoon :) . Ohjeita oo ennenkää luettu...

Posted: Mon Nov 07, 2005 19:54
by olski
olski wrote:Eikös 2,35 ole se oikea ego switch pointti Lc-1:sen kans?
Vissiinkin sillon on stökiömetrinen seos.
Aloin vaa miettiin et se taitaa olla mulla 2,5.
Lisäkysymys.Pitäskö ton ledin palaa koko ajan?
Aluks se vilkkuu->anturi lämpiää, kun anturi on lämmenny se palaa jatkuvasti.Pitäskö sen sammua?

Posted: Mon Nov 07, 2005 19:58
by sft
Ei kellään ois intoo järjestää toista kimppatilausta?

Posted: Mon Nov 07, 2005 21:17
by escortmk2
Olisin myös kiinnostunut

Posted: Mon Nov 07, 2005 22:17
by Kimmo's
Moikka,

Mä voisin tietysti toisenkin tilauksen tonne samaan puljuun välittää, kun on tuo systeemi jo kerran harjoiteltu....

Kyselen vähän mihin hintaan noita tänä päivänä saisi ja minkälaisia määriä pitäis tilata jotta hinta saatais kohdalleen, sillä välin saa ilmoitella alustavaa halukkuutta tähän topikkiin.

Kimmo

Posted: Tue Nov 08, 2005 0:03
by olski
olski wrote:
olski wrote:Eikös 2,35 ole se oikea ego switch pointti Lc-1:sen kans?
Vissiinkin sillon on stökiömetrinen seos.
Aloin vaa miettiin et se taitaa olla mulla 2,5.
Lisäkysymys.Pitäskö ton ledin palaa koko ajan?
Aluks se vilkkuu->anturi lämpiää, kun anturi on lämmenny se palaa jatkuvasti.Pitäskö sen sammua?
Itse itselleni vastaten.Ledin pitää palaa.

After the free air calibration is finished the LED should light up steady and continuously,
indicating correct operation of the LC-1.

2.35 volttia on stökiömetrinen seos.
http://www.innovatemotorsports.com/reso ... tTable.pdf

Posted: Tue Nov 08, 2005 12:25
by Kimmo's
olski wrote:2.35 volttia on stökiömetrinen seos.
http://www.innovatemotorsports.com/reso ... tTable.pdf
Moi,

tuo 2,35 volttia vastaa 14,7 seosta jos tuo analogiatulo on niin ohjelmoitu. Välttämättä näin ei ole ja tuo ohjelmointi kannattaa aina tarkistaa!

eli jos ohjelmointi on tehty seuraavasti:

10:1 seos = 0 volttia
ja
20:1 seos = 5 volttia

niin seos saadaan laskettua seuraavasti:

Voltit * 2 + 10 = seos

eli esimerkkinä 2,35 *2 + 10 = 14,7

Olkaa tarkkoja miten tuo lähtö on ohjelmoitu! Jos lähtö on ohjelmoitu eri tavalla ja sokeasti luottaa lukemiin, voi tuloksena olla sulaneita mäntiä!

Kimmo[/b]

Posted: Tue Nov 08, 2005 18:58
by olski
Joo tarkoitin juuri noin ohjelmoituna.Toivottavasti en sotkenu ketään.

Posted: Wed Nov 09, 2005 9:07
by country sedan
Tänne kanssa yksi.

Posted: Wed Nov 09, 2005 14:08
by Kimmo's
Moi,

sain hinnat uuden kimppatilauksen osalta. Ikävä kyllä ihan samoihin hintoihin ei pääse, mutta jos riittävästi halukkuutta on niin laitetaan tilaus menemään.
Tuolla on uusi topic tästä toisesta tilauksesta. Ilmoittautukaa sinne vaikka olisittekin jo täällä kertaalleen ilmoittautunu. Pysyy homma paremmin järjestyksessä...

Kimmo

Re: Innovate LC-1 Laajakaistalambda kimppatilaus

Posted: Fri Feb 03, 2006 19:24
by kimmo-p
Kimmo's wrote: LC-1 ei sisällä itsessään näyttöä kuten LM-1, mutta siinä on yksi digitaalinen ulostulo ja kaksi ohjelmoitavaa analogista ulostuloa. Toisen analogisen voi laittaa suoraan MS:lle. Toisen analogisen tulon voi ohjelmoida esimerkiksi näyttämään +10 volttia 10:1 seoksella ja 20 volttia 20:1 seoksella. Tällöin tuohon tuloon voi laittaa minkä tahansa digitaalisen yleismittarin, ja ruudulta näkee suoraan seoksen (Esimerkiksi 14,7 seossuhde antaa 14,7 voltin signaalin ulostuloon).
Onko se tosiaanki noin helppoa, luulin että ulos ei voi saada auton akun senhetkistä lukemaa suurempaa volttimäärää, esim 13,8v?

Re: Innovate LC-1 Laajakaistalambda kimppatilaus

Posted: Sat Feb 04, 2006 13:54
by Kimmo's
kimmo-p wrote:
Kimmo's wrote: LC-1 ei sisällä itsessään näyttöä kuten LM-1, mutta siinä on yksi digitaalinen ulostulo ja kaksi ohjelmoitavaa analogista ulostuloa. Toisen analogisen voi laittaa suoraan MS:lle. Toisen analogisen tulon voi ohjelmoida esimerkiksi näyttämään +10 volttia 10:1 seoksella ja 20 volttia 20:1 seoksella. Tällöin tuohon tuloon voi laittaa minkä tahansa digitaalisen yleismittarin, ja ruudulta näkee suoraan seoksen (Esimerkiksi 14,7 seossuhde antaa 14,7 voltin signaalin ulostuloon).
Onko se tosiaanki noin helppoa, luulin että ulos ei voi saada auton akun senhetkistä lukemaa suurempaa volttimäärää, esim 13,8v?
Moikka,

tuossa oli mulla tullut joku ajatusvirhe tuota kirjoitettaessa, pahoittelut siitä. Tosiaan niinkuin epäilit, ei tuo pysty määrättömästi jännitettä nostamaan. Taitaa maksimijännite olla 5 volttia.

Noita on ilmeisesti tehty siten, että on konffattu tuo lähtö näyttämään 10:1 seoksella 1V ja 20:1 seoksella 2V, jolloin mittari näyttää suoraan seoksen. Tosin tuolloin pilkun paikka on pykälän vasemmalla (14,7 seos -> yleismittarin ruudussa 1,47). Jos tekee kiinteän mittarin tuota varten, niin pilkun paikanhan voi yleensä noissa jumpperoida mihin haluaa, joten senkin saa paikalleen.

- Kimmo

Posted: Tue Oct 02, 2007 6:07
by JaniM
Joo nyt se kärtsäs mullakin analogit. No takuuseen sai ja tasan viikko meni niin sai uuden tilalle Saksasta.