Page 6 of 11

Posted: Sat Nov 29, 2008 12:08
by ohc205
Niin ja onko puolan miinusnapa pelkästään on-off tyyppisesti maissa?
Vai syntyykö sinne jotain jännite-piikkejä, kun maadotus aina katkeaa vähän väliä?

Posted: Sat Nov 29, 2008 20:36
by ArttuH
Puolan miinusnavalla on 12V kun puolaa ei ladata, noin 0V (0-2V) kun puolaa ladataan ja kun maadoitus katkeaa tulee muutaman sadan voltin jännitepiikki.

Megasquirtin voi kytkeä suoraan tuohon puolan miinusnapaan. Se on alunperin suunniteltu käytettäväksi juuri niin.

Posted: Sun Nov 30, 2008 11:51
by ohc205
Millä tavalla mega on suojattu tuolta "muutaman sadan voltin jännitepiikiltä"?

Posted: Sun Nov 30, 2008 15:28
by Jasu
Image

Täältä löytyy tietoa kaikenlaisille tavoille miten tuoda kierroslukutieto Megalle... Tuo ylläoleva kuvakin on sieltä "ryöstetty"...

Posted: Mon Dec 01, 2008 13:07
by ohc205
Mielenkiintoinen linkki, kiitoksia.

Posted: Mon Mar 23, 2009 17:41
by worten
pitääkö kaasari sierra muuttaa ruiskuksi että megan laittamisesta on jotain hyötyä?

Posted: Mon Mar 23, 2009 18:54
by Aatu
worten wrote:pitääkö kaasari sierra muuttaa ruiskuksi että megan laittamisesta on jotain hyötyä?
riippuu kaasari sierrasta,vakiossa tuskin mitään järkeä moiseen...

Posted: Mon Mar 23, 2009 21:54
by worten
jyrkempi nokka,isommat venat,kanavat muotoiltu,peltisatsi ja 2,5" putkisto ja turbo tulossa.. eli ei mikään tappiviri mut parempi ku vakio :roll: mietin lähinnä tuon turbon kannalta ton squirtin laittoa kun tuota vakio ohjausta ei oo suunniteltu mihinkään turbokäyttöön ja megalla sais säädettyä kaikki sytytykset kohilleen mutta sit vissiin pitäs olla ruisku että sais bensaa säädettyä?

Posted: Tue Mar 24, 2009 11:57
by ohc205
Mikä kaasari/kaasarit sulla nyt on siinä? Kaikki kaasarit ei edes sovi turbo-käyttöön, eli paineistettavaksi.

Kyllä ruiskua kannattaa ainakin harkita vakavasti.

Posted: Wed Apr 01, 2009 21:40
by worten
36 DCD ja sitten varalla on 32 DGR mutta sen ruiskun vois kyllä asentaa ja samalla laittaa isompaa konettaki 8) paljoko semmonen ruisku maksaa sit?eikö se näissä sierroissa oo joku EFI tms.?

Posted: Fri Apr 03, 2009 10:07
by ohc205
Yleensä 2,0i ohc koneet ollut 250e luokkaa, mutta joskus saattaa tuurilla saada halvemmallakin. Varsinkin jos ite purkaa. Paras kauppa jonka ite oon tehny oli lievästi kolaroitu ruisku sierra 100e, josta tuli myös 5v-loota yms käyttökelposta osaa.

Posted: Fri Apr 24, 2009 20:24
by worten
ruisku löyty ja on tulos mutta ei oo kaasuläpän asentoanturia siin niin käykö tällänen: http://www.modificars.fi/product_details.php?p=39861 ?vai pitääkö toisesta ruiskusta ottaa anturi?

Posted: Mon Apr 27, 2009 17:09
by worten
käykö dochin imusarja ohc:hen?edes välikappaleella?

Posted: Wed Apr 29, 2009 13:41
by jushi69
worten wrote:käykö dochin imusarja ohc:hen?edes välikappaleella?
kyllähän kaiken saa sopimaan kun tarpeeks soveltaa!
mutta miksi ruveta tekeen dokkilaisen osista kun alkuperäsiä ohc:n osiakin saatavilla?

Posted: Wed Apr 29, 2009 13:44
by Höylä
jushi69 wrote:
worten wrote:käykö dochin imusarja ohc:hen?edes välikappaleella?
kyllähän kaiken saa sopimaan kun tarpeeks soveltaa!
mutta miksi ruveta tekeen dokkilaisen osista kun alkuperäsiä ohc:n osiakin saatavilla?
niin, kun ohc koneeseenkin on ruiskun imusarjoja olemassa ihan tehtaan jäljiltä...

Posted: Wed Apr 29, 2009 18:30
by worten
kuhan mietin vaan ku nurkista löytys

Posted: Wed Apr 29, 2009 23:44
by worten
kuinkas paljon noissa vakio sierran ruiskun suuttimissa ompi tuotto?

Posted: Thu Apr 30, 2009 14:06
by pietaaa
worten wrote:kuinkas paljon noissa vakio sierran ruiskun suuttimissa ompi tuotto?
jos en hirveästi valehtele nii oisko ollu 167cc, 2.5bar?ainaki 2.5 bar on oharissa pensanpaine. dokkilainen tais käyttää 3bar. aika samat tuotot suuttimissa ohmeissa tais jotai pieniä eroja olla

Posted: Sun May 03, 2009 17:59
by worten
onkos ne korkea vai matalaohmiset?

Posted: Sun May 03, 2009 21:27
by pietaaa
0 280 150 219 167cm3/min (16.1 LBS/HR) (2.5 bar)(36.3 PSI)FORD 2.0 SOHC 4cyl EFI no en hirveästi valehellu koska ne ohc:n suuttimet on nuo, ja korkea ohmiset on

Posted: Mon Jun 15, 2009 21:49
by BlackEscort
Mikähän tossa megassa on nyt kun tps kytketty oikein ja megan kalibrointi antaa luvut 140-900 tps:lle? Eihän mega hyväksy tommosia arvoja ollenkaan. Mitenkäs ton tps:n saa näkymään tunessa oikein???
Kellään hajuakaan mistä ton megan saa näyttämään celsius asteikolla? Yritin kyllä pikaisesti etsiskellä tuloksetta.
Mega on ms2 v3.0

Jos olis aikaa etsiä vastauksia niin tekisin sen, mutta kun aika on rajallinen kun joutuu tekeen palkkatöitäkin välillä niin siksi kyselen tälläisiä, saa sitten vapaapäivinä enemmän aikaan.

Posted: Mon Jul 06, 2009 20:29
by lauri a.
Moikka!

Itsellä on työnalla 2,0 Ohc Sierra: Mega, ahdinta sun muuta roipetta tulossa. Tiedustelisin ihan perusasioita:

-Miten moottorin huohotus on näissä toteutettu? Käytännössä mistä lähtö?
-Mistä kohtaa öljy ahtimelle?
-Tuleeko Bp-säädin (säädettävä,merkiltään ilmeisesti Malpassi) bensakiskosta lähtevään "paluulinjaan" etupäässä ja säätimeltä sitten tankille paluu?

Haastetta on se että ostin auton keskeneräisenä projektina, joten saan kasailla toisten purkamia palikoita kii..eikä Foorditkaan oo tuttuja entuudestaan..konehuone oli aika levällään ostohetkellä ja pikkuhiljaa niputtelen puitteita sille että auto voisi käydä joskus...Megaa varten "pitäis olla" johdotukset lambaa lukuunottamatta tehtynä edellisen omistajan toimesta...saas nyt nähdä millanen kaaos siitäkin seuraa sitten aikanaan...

Posted: Mon Jul 06, 2009 22:35
by olafu
lauri a. wrote:Moikka!

Itsellä on työnalla 2,0 Ohc Sierra: Mega, ahdinta sun muuta roipetta tulossa. Tiedustelisin ihan perusasioita:

-Miten moottorin huohotus on näissä toteutettu? Käytännössä mistä lähtö?
-Mistä kohtaa öljy ahtimelle?
-Tuleeko Bp-säädin (säädettävä,merkiltään ilmeisesti Malpassi) bensakiskosta lähtevään "paluulinjaan" etupäässä ja säätimeltä sitten tankille paluu?

Haastetta on se että ostin auton keskeneräisenä projektina, joten saan kasailla toisten purkamia palikoita kii..eikä Foorditkaan oo tuttuja entuudestaan..konehuone oli aika levällään ostohetkellä ja pikkuhiljaa niputtelen puitteita sille että auto voisi käydä joskus...Megaa varten "pitäis olla" johdotukset lambaa lukuunottamatta tehtynä edellisen omistajan toimesta...saas nyt nähdä millanen kaaos siitäkin seuraa sitten aikanaan...
- Lohkon kyljessä imusarjan alla on huohottimen reikä, missä on kii sellanen peltinen purkki. Siitä voi ottaa jollain 20mm sisähalkaisijaisella letkulla ja laittaa menemään vaikka johonkin kerääjäsäiliöön. Jos purkkia ei ole niin siihen reikään pitää tehdä jonkunnäkönen kara, mutta letku olis syytä vetää ylöspäin jonkun matkaa ennenkun sen laittaa kerääjäsäiliöön, ettei öljyä tulisi siitä ulos. On siellä lohkon sisäpuolella sellanen pelti mikä estää roiskeiden lentelyn, mutta silti. Öljykorkissa on toinen huohotuskanava.

- Ahtimelle voi ottaa öljyn öljynpainevalon anturin reiästä teräksisellä t-haaralla (messinkinen menee todistettavasti poikki) ja haaran koko on 1/4".

- Bensanpaineensäädin tulee juurikin noin.

Posted: Tue Jul 07, 2009 1:32
by Aatu
olafu wrote: - Ahtimelle voi ottaa öljyn öljynpainevalon anturin reiästä teräksisellä t-haaralla (messinkinen menee todistettavasti poikki) ja haaran koko on 1/4".
Ja kun menee poikki niin ei huomaa edes öljynpaineen merkkivalosta että kohta se kone kilahtaa,jos ei ole erillisellä maadoituksella olevaa anturia.
Nimimerkillä "naps"

Posted: Tue Jul 07, 2009 11:37
by Jasu
BlackEscort wrote:Mikähän tossa megassa on nyt kun tps kytketty oikein ja megan kalibrointi antaa luvut 140-900 tps:lle? Eihän mega hyväksy tommosia arvoja ollenkaan. Mitenkäs ton tps:n saa näkymään tunessa oikein???
Kellään hajuakaan mistä ton megan saa näyttämään celsius asteikolla? Yritin kyllä pikaisesti etsiskellä tuloksetta.
Mega on ms2 v3.0
Miten olis sellanen mielikuva että MS2:lle olis ihan oikeanlaisia lukemia..? MS1 tunnistaa (muistaakseni) arvoja 0-255 ja kakkosessa sitten olis reippaasti isommat arvot mitä löytyy...

Jotenkin tuon näköisiä lukemia mieleen tuntui jääneen kun kaverin Microsquirttia säädettiin, saattoi olla jopa yli tuhannen täyskaasulukemat ellen taas ihan väärin tuota muista...

Posted: Wed Jul 29, 2009 20:34
by BlackEscort
Oli joo oikeet lukemat tps:ssä, jostain kumman syystä tune vaan huolinu ekana niitä. Uuden koodin päivitin niin rupes huolimaan. Lämmöt on vieläkin F, joku puhu jotain ini:n muokkaamisesta, mut tämmönen tavallinen pulliainen tajunnu et mikä ja mistä...on kuitenkin taulukko F=C 5F asteen välein, joten lämmöistäkin saa pienen käsityksen.

Muuten kannattaa suosiolla hommata kunnon tulpat turboon, ekaset oli pari pykälää kylmemmät kuin vakiot, kesti pari käynnistystä ja sit ei enää kipunaa kuin yhdestä kynttilästä. No kokeilin veljen uusia vakio tulppia joskos nyt olis taas tulppa-ongelmaa, kesti yhen käynnistyksen ja yhtäkkiä rupes käymään kolmella. Huomena saan NGK AP7FS tulpat, jotka pitäis kaikenjärjen mukaan ruveta kestämään. Seuraavana kokeillaan 8:sia

Seuraavana alkais armoton säätäminen, sekin vielä pitäis opetella uudestaan. Hyviä vinkkejä kannattaa laittaa jos luulet auttavasi.

Posted: Wed Jul 29, 2009 21:05
by teg
Megatunen configuratorilla voit muuttaa F -> C. Löytyy käynnistysvalikosta.

Posted: Wed Jul 29, 2009 23:45
by Aatu
BlackEscort wrote:Muuten kannattaa suosiolla hommata kunnon tulpat turboon, ekaset oli pari pykälää kylmemmät kuin vakiot, kesti pari käynnistystä ja sit ei enää kipunaa kuin yhdestä kynttilästä. No kokeilin veljen uusia vakio tulppia joskos nyt olis taas tulppa-ongelmaa, kesti yhen käynnistyksen ja yhtäkkiä rupes käymään kolmella. Huomena saan NGK AP7FS tulpat, jotka pitäis kaikenjärjen mukaan ruveta kestämään. Seuraavana kokeillaan 8:sia.
Eikös kaasarissa ole 5:set vakiot ja ruiskussa 6:set
APR mallia saa vaan 5/6 kun kyselin tänään(häiriösuoja)
Katsotan kun saan seuraavan kerran läppärin kiinni et johtuuko usb katsoaminen noista tulpista vai oliko jotain muuta kun kipinä muutenkin kiukutteli hetken.

Posted: Thu Jul 30, 2009 17:35
by BlackEscort
En nyt tiedä mitä lämpöarvoa tuo 7 vastaa ngk:ssa. Vakiot oli densona 16 ja 20. Tanarissa oli 16 ja sierrassa kaikki ohc mallit 20. Joku vaan kehtas kertoa että noi 7 toimii +300hp turbossa ja 8:kin toimii mutta saattaa kylmänä ontua käynti 8:lla. Ja jos tarvii vielä kylmempää hommailla niin paikallisessa on hyllyssä 9:sit.
Nyt kuitenkin kokeillaan seiskaa ja sit kylmennetään jos tarvetta. En muista mitkä ne pari pykälää kylmemmät tulpat oli numeroiltaan, mutta ainakaan densolta ei löytyny kylmempiä. Paikallinen tarvike tuumas et nää 7 on pykälää edellisiä densoja kylmemmät. Mulle se ja sama mut ainakaan densot ei kestäny.

Posted: Thu Jul 30, 2009 20:32
by MikaS79
Höylä wrote:
jushi69 wrote:
worten wrote:käykö dochin imusarja ohc:hen?edes välikappaleella?
kyllähän kaiken saa sopimaan kun tarpeeks soveltaa!
mutta miksi ruveta tekeen dokkilaisen osista kun alkuperäsiä ohc:n osiakin saatavilla?
niin, kun ohc koneeseenkin on ruiskun imusarjoja olemassa ihan tehtaan jäljiltä...


DOHC:ssa on imusarja toisella puolella konetta OHC:n nähden, eli vaikka sen saatkin kiinni kanteen välilaipalla siinä on silloin läppäkotelo tulipellissä kiinni...