Page 5 of 11

Posted: Wed Mar 22, 2006 18:00
by hedelma
teg wrote:
Kimmo's wrote:
hedelma wrote: Onko kukaan onnistunut saamaan tota toimimaan?
Mua kiinnostais kans toi.... Kokemuksia kellään?

Kimmo
PWM:ää? Juu kyllä toimii.
No Screenshottii asetuksista vaan sit tänne ja kerro mitä jouduit tekemään! :P

Posted: Wed Mar 22, 2006 20:10
by teg
Valitettavasti minulla ei ole sen moottorin msq fileä, joten en voi ottaa screenshottia :(

Posted: Wed Mar 22, 2006 23:16
by hedelma
no mitään hajua tosta setupista?

Posted: Thu Mar 23, 2006 9:47
by Tuoppi
Juu mullaki toimii pwm:llä ihan hyvin, 025x1 koodilla. Ei tosin closed loopin kierrosten mukaan, vaikka se onkin päällä. Eipä oo mullakaan tähän screenshottia heittää, kun ei oo läppäriä tässä, enkä kehtaa ulkomuistista valehella nuita...

Posted: Thu Mar 23, 2006 10:00
by hedelma
http://megasquirt.sourceforge.net/extra/pwmidle.html

ilmeisesti toi iS:n härpäke ei tarvi mitään modeja lankulle?

Posted: Thu Mar 23, 2006 20:17
by teg
hedelma wrote:no mitään hajua tosta setupista?
Ne minun asetukset tuskin toimisivat sinun luistin kanssa, joten parempi etsiä itse oikeat asetukset...

Fidle transistori tosiaan pitää vaihtaa - se ei todennäköisesti kestä solenoidin ohjaamista ja relekkään ei sitä taida kestää. :)

Posted: Thu Mar 23, 2006 23:10
by hedelma
Ahaa ok.. mut ilmeisesti porukka on tullut toimeen ilman tuotakin?

Posted: Fri Mar 24, 2006 8:13
by teg
hedelma wrote:Ahaa ok.. mut ilmeisesti porukka on tullut toimeen ilman tuotakin?
Toki - omallani ajelen ilman minkäänlaista lisäilmaluistia.

Posted: Tue Mar 28, 2006 15:28
by Tuoppi
On se vaan silti hyvä olla toiminnassa. -30C:stäkin kun joutu kylmänä käynnistämään, ni lähti vaan sisälle lämpimään ja kone porisi nopeasti ittesä käynti lämpöön n. 2000:lla kierroksella. Ja kun kerrankin kaasuvaijeri lähti keskellä liikennettä irti, niin pukkasi vaan isompaa pykälää niin pääsi piiloon konepeltiä aukomaan... :lol:
Asetuksissa on että mega ei anna kierrosten laskea alle 800 kierroksen, jos näin tapahtuu niin se raottaa lisäilmaventtiiliä. Ja sitten open loopilla toimii tuokin, että kun löysää kaasun, niin mega raottaa jälleen venttiiliä, ja estää kierrosten notkahtamisen, tai koko koneen stumppaamisen. Nuo toimivat arvot vaan pitää kokeilemalla hakea. Eikä oo tullu vieläkään läppäriltä katottua omia arvoja, kun tuo mega taitaa olla ainu mikä ei vittuile. :lol:

Posted: Tue Apr 18, 2006 14:05
by hedelma
Ite rakentelin kanssa tuon ja toimii! tyhjäkäynti parani huomattavasti (autossa raju nokka).. nyt pysyy kierrokset nätisti paikallaan.

Posted: Thu Apr 20, 2006 0:40
by olafu
aluhao wrote:
Ei ole, ainakaan tehtaan jäljiltä.
Ai s....No minkäslaisia virityksiä porukalla on noissa edis sytkissä tolla signaalipuolella? Kuvia?
Tein tommosen ratkasun: Kuva1 Kuva2 Kuva3
Itse triggeripyörä on koneistettu billet teräspötkylästä erilaisten työvaiheiden kautta. Pyörää voi kääntää 360 astetta kun avaa kuusiokolopultit, koska systeemi koostuu kolmesta osasta: Itse kiilapyörä, triggeripyörä ja kiristyslevy, jossa on M8 kierteet ja olakkeet joilla kiristyslevy keskitetään. Itse triggeripyörä keskittyy kiilapyörään koneistetusta olakkeesta.

Posted: Thu Apr 20, 2006 11:00
by Kimmo's
Mä laitoin EDIStä varten Chevyn pikkulohkon nokkaketjun rattaan kiinni siivapyörään.

Rälläkällä yks hammas pois rattaasta, kolme reikää rattaaseen ja niihin senkkaukset. Siivapyörään myös samat 3 reikää ja niihin kiereet. Uppokantaruuveilla ratas kiinni siivapyörään. Lisäksi pellistä taivutettu kiinnike anturille jossa pari jäykistettä ettei taipuile.

Ohessa pari huonolaatuista kuvaa aiheesta:
www.seppanen.biz/Cobra/36-1_pyora_1.jpg
www.seppanen.biz/Cobra/36-1_pyora_2.jpg

- Kimmo

Posted: Thu Apr 20, 2006 12:17
by hedelma
Minkämoisia kylmäkäynnistys setuppei teil on? itellä lähtee todella nihkeesti käyntiin näilläkin ilmoilla.. joutuu minutin melkeen sahailla.. :x

Posted: Fri Apr 21, 2006 9:45
by hedelma
nyt alkaa löytyyn.. ekalla avaimesta ja jäi viel käyntiin :lol:

Posted: Wed Sep 27, 2006 21:42
by Paperman77
hedelma wrote:Minkämoisia kylmäkäynnistys setuppei teil on? itellä lähtee todella nihkeesti käyntiin näilläkin ilmoilla.. joutuu minutin melkeen sahailla.. :x
Joo noita kaipailisin minäkin!

Posted: Thu Sep 28, 2006 8:32
by country sedan
+16º 10ms, +4º 12ms. Jahkas kelit kylmenee lisää, niin varmaan joutuu muuttaan tota +4º arvoa.

Posted: Thu Sep 28, 2006 14:03
by JesseT
Turbo OHC rata-Sierraan tulossa EDIS sytytys Megasquirtin kanssa. Onko hyviä vinkkejä tai kuvia puolan sijoittelusta (tulipeltiin?) ja millaisia sopivia sytkäpiuhoja löytyy missä olisi pituuttakin? Ensisijainen tavoite tosiaan olisi että puolan voisi pulttaa johonkin muualle kuin koneeseen.

Posted: Fri Sep 29, 2006 7:19
by country sedan
http://www.taunusfinland.com/galleria/a ... attila.JPG

Piuhat on Championin tarvike narut, hyvin tuntuu tulet riittävän.

Posted: Fri Sep 29, 2006 7:35
by JesseT
country sedan wrote:http://www.taunusfinland.com/galleria/a ... attila.JPG

Piuhat on Championin tarvike narut, hyvin tuntuu tulet riittävän.
Tuosta kuvasta nyt ei ihan hirveästi näy mitään, mutta saako noita Fordin puolaan sopivilla päillä missä on siis ne kaulukseen tulevat kynnet?

Posted: Fri Sep 29, 2006 9:20
by country sedan
JesseT wrote:
country sedan wrote:http://www.taunusfinland.com/galleria/a ... attila.JPG

Piuhat on Championin tarvike narut, hyvin tuntuu tulet riittävän.
Tuosta kuvasta nyt ei ihan hirveästi näy mitään, mutta saako noita Fordin puolaan sopivilla päillä missä on siis ne kaulukseen tulevat kynnet?
Niitä ei taida olla kuin Zetec sarjoina..?

Posted: Fri Sep 29, 2006 14:17
by Kimmo's
Edis-puolaan sopivia piuhoja saa hariselta:

http://www.saunalahti.fi/~hestec2/muut/hotwires.htm

Tuo 'Kit X' ja siihen kaveriksi sopivan mittaiset piuhat niin setti on valmis.

Itselle hankin nuo ja tyytyväinen olen. hinta oli alle 50 euroa.

- Kimmo

Posted: Sun Oct 22, 2006 21:21
by aluhao
Hei mikäs on tommosen ohc koneen tuplahihnasen siivapyörän ulkohalkaisija? Sais ton triggerifillarin väsättyä viimenää...

Posted: Sun Nov 05, 2006 21:53
by Sultzi
Eli mitä eroa nyt on näillä kahdella motocraftin jakajalla, jossa 6-pinninen liitin. Toisessa liitin on harmaa ja toisessa musta. Jotain juttua löysin asiasta extran sivuilta, mutten ymmärtänyt mitä muutoksia tuollainen musta vaatii (sellainen itsellä).

Posted: Tue Nov 28, 2006 0:20
by Paperman77
Mitenkäs tällä Fordin TFI-sytkällä tuo Dwell control? Oletteko käyttänyt Fixed dutyä vai laittaneet Dwell Controliin cranking dwellia ja running dwelliä? Älyääkö tuo Motocraftin puolan kyljeesä oleva sytty-yksikkä säätää niitä itse? Tällä hetkellä itselläni on Dwell Controllissa Fixed ja Duty Cycle 75%. Puolana on Accelin puola, jos sillä nyt on mitään väliä? Ja jos jollain tosiaan olisi niitä Idle Controlin closed loop arvoja sille Is:n omalle tyhjäkäynti moottorille, olisin enemmän kuin kiitollinen?

Posted: Tue Nov 28, 2006 3:43
by Benkku
Paperman77 wrote:Mitenkäs tällä Fordin TFI-sytkällä tuo Dwell control? Oletteko käyttänyt Fixed dutyä vai laittaneet Dwell Controliin cranking dwellia ja running dwelliä? Älyääkö tuo Motocraftin puolan kyljeesä oleva sytty-yksikkä säätää niitä itse? Tällä hetkellä itselläni on Dwell Controllissa Fixed ja Duty Cycle 75%. Puolana on Accelin puola, jos sillä nyt on mitään väliä? Ja jos jollain tosiaan olisi niitä Idle Controlin closed loop arvoja sille Is:n omalle tyhjäkäynti moottorille, olisin enemmän kuin kiitollinen?
TFI = Thick film integrated tai ignition ? eli se kertonee ainoastaan moduulin 'tyypistä/tuotantoteknologiasta'. Kysehän lienee siis pre (vaiko post ?) EDIS järjestelmästä (a.ka DIS) EEC-IV ohjaimen yhteydessä (paitsi ettei tässä käytetä muita kuin jakajan sisäistä anturia) joka hoitelee puolan varausta itsenäisesti (dwell control), sisältäen myös 10 asteen limp home moodin - näin siis käsittääkseni.

TFI moduuleita pariakin eri tyyppiä - uusikorisessa Taunuksessa (IS Sierra et. al) muistaakseni 12A297

http://megasquirt.sourceforge.net/extra/setup-tfi.html
http://www.megamanual.com/ms2/TFI.htm

Sierra Induktiivinen sytytys, mitä muutoksia tarvitaan?

Posted: Thu Nov 27, 2008 23:41
by ohc205
Aion muuttaa kaasarin tilalle ruiskun ja mahdollisesti pienpaine turbo tulee kylkeen kuulerin kanssa.
Mitään katsastusongelmia ei tule, koska auto on vanhempi kuin 1.7.1987.
Ja alusta muutetaan vastaamaan Xr4i 2,8V6 / 2,0T cossua soveltuvin osin.

Mutta nyt asian ytimeen:

Eli tämä on ensimmäisiä sierroja. 1,6 OHC
Sytytys jätetään toistaiseksi alkuperäiseksi, koska se toimii hyvin.
Autossa on:

-Induktiivinen anturi jakajassa.
-Sytytyksen ohjaus yksikössä 6-napaa.

Ilmeisesti en voi ottaa suoraan sytytyspuolan miinusnavalta signaalia?

Tarvitsenko "pulssi muokkaimen" joka muuttaa signaalin kanttiaalloksi?
Miten tälläinen kanttiaalto -muunnin tehdään?

Re: Sierra Induktiivinen sytytys, mitä muutoksia tarvitaan?

Posted: Fri Nov 28, 2008 11:27
by ArttuH
ohc205 wrote: Ilmeisesti en voi ottaa suoraan sytytyspuolan miinusnavalta signaalia?
Miksi et voisi? Äkkiseltään en näe mitään syytä miksi tuo ei onnistuisi. Ja luultavasti on myös yksinkertaisin ja helpoin ratkaisu. Ainoa potentiaalinen ongelmapaikka on häiriöt kierroslukusignaalissa, näitä esiintyy aika usein puolalta otetussa signaalissa. Häiriöt saa kuitenkin useimmiten suodatettua pois aika yksinkertaisella lisäkytkennällä.

Posted: Fri Nov 28, 2008 23:48
by ohc205
Eikö sytytyspuolan navalta tuleva signaali ole vääränlaista ruiskun ohjaamiseen? Kun olen käsittänyt että tarvitaan kanttiaalto, eli "Hall-signaali"

Mutta autossani ei ole hall-anturillista jakajaa, vaan iduktio-anturillinen.
Ja induktio-anturi kehittää kait vaihtosähköä?

Posted: Sat Nov 29, 2008 9:36
by AJ
Puolan miinuksella ohjatessa ei ole mitään väliä vaikka jakajassa olisi hall, induktiivinen tai vaikkapa perinteiset kärjet.

Posted: Sat Nov 29, 2008 12:04
by ohc205
Voiko tässä tapauksessa puolan miinusnavalta vetää suoraan johdon ruiskulle?
Vai tarviiko siinä olla välissä joku laite?