Moderator: Masi_K
Tämä pitää kyllä paikkansa, itsekään en olisi pistänyt pahakseni hieman syvällisempää ja teoreettisempaa paneutumista asioihin. Mutta sitten kirjan sivumäärkin olisi varmaan tuplaantunut... Mutta mielestäni Maximum Boost on tuossa suhteessa reilusti pahempi. Tai no, välillä siinä käsitellään asioita ihan objektiivisesti ja perustellen, välillä taas heitellään mielipiteitä vankkoina faktoina. Lukiessa pitää olla tarkkana ja poimia jyvät akanoiden joukostaKariM wrote:Mun mielestä juuri tuossa Graham Bellin kirjassa on ongelmana se ettei monestikaan asioita perustella muuten kuin kirjoittajan henkilökohtaisilla kokemuksilla, tai muualta otetuilla sinällään ok faktoilla. Asioiden takana olevaa teoriaa ei löydy. Hyvä hakuteos se toki on monen asian toteuttamiseen "tee näin", mutta kysymykseen "miksi" se ei useinkaan vastaa.
Toi opus on ihan asiallinen, mutta ainaki tää painos mitä mulla on (näköjään painettu 1976), on ainaki ikänsä puolesta luonnollisesti aika vanhentunu tekniikan osalta, en tiiä onko uudemmissa painoksissa muuttunut paljonkin. Ei oikeestaan muuta pahaa sanottavaa kuin että ahtamisen kannalta hyvin olennainen osa eli pakosarja on sivuutettu tossa ohimennen muutamalla sivulla, ei yhtään havainnollistavaa kuvaa aiheesta. Erilaisia hukkaportteja kyllä esitellään yhen 13-sivuisen luvun verran hyvin havainnostettujen kuvien kera, mun mielestä vähän outoa._P_ wrote:Jo 80-luvun puolivälissä tehty teos, joka jossain toteutuksissa näkyy.
Paljon teknisempi kuin Maximum Boost, monine kaavioneen ja muineen.
Vielä tarkemmin lukematta, niin ei voi enempää kommentoida.
Vaikuttaa mielenkiintoiselta ja tavallista teosta syvällisemmältä.
Tätä ei varmaankaan olisi voinut sanoa tämän paremmin!ArttuH wrote:Maximum Boost on vähän veikeä kirja. Toisaalta siinä on paljon pätevää käytännönläheistä perusjuttua, mikä on hyvä aloittelevalle harrastajalle. Mutta sitten siinä on runsaasti faktoina esitettyjä mielipiteitä ja yleistyksiä. Jotta nämä osaisi suodattaa, niin pitäisi tietää aiheesta jonkin verran jo ennestään. Ja jos tietää tarpeeksi, niin sitten kirjassa ei ole kovin paljoa uutta tietoa.
Todellakin vanhentunutta, ja myös sisällöltään lähinnä epämääräisten mielipiteiden/mutun ja täyden paskapuheen väliltä.Mr.Crossfire wrote:Olen lukenut myös legendaarisen Esko Maunon kirjoittaman Virittäjän käsikirja-sarjan, siinä on ihan ok perustietoja, joskin aika paljon vanhentunutta tavaraa.