Läppärungot ja ahdettu moottori
Moderator: Masi_K
Läppärungot ja ahdettu moottori
Kannattaa ilmeisestikkin käyttää kaasunasentoon perustuvaa säätöä ja mitata anturilla painekotelon painetta, sillä arvolla sitten korjataan karttaa? MS2 ilmeisesti tukee tuollaista systeemiä..

Re: Läppärungot ja ahdettu moottori
megamanuaalis luki näin "”Control Algorithm” antaa sinun valita Speed Density ja Alpha-N säätömoodien välillä. Speed Density tarkoittaa säätöä MAP-arvon ja moottorin kierrosluvun perusteella ja Alpha-N kaasuläpän asennon ja kierrosluvun perusteella. Lähes kaikissa tapauksissa kannattaa käyttää Speed Density-moodia."olafu wrote:Kannattaa ilmeisestikkin käyttää kaasunasentoon perustuvaa säätöä ja mitata anturilla painekotelon painetta, sillä arvolla sitten korjataan karttaa? MS2 ilmeisesti tukee tuollaista systeemiä..
![]()
![]()
tuota kaasuläpän asentoon ja map arvoon perustuvaa säätöä ei kai edes ole olemassakaan megasquirtissa
ahdetulle tuo Speed Density on kai suositeltavin (tai ainoa mahdollinen) ja korkeaviritteisessä vaparissa kannattaa kai ainoastaan käyttää tuota Alpha-N säätöä.
kaasuläpän asento tunnistinta ei kai tarvita, kuin kiihdytysrikastusten käsittelyyn, jos käytössä on tuo Speed density moodi.