kymysyksiä ?

Yleinen jutustelu

Moderator: Masi_K

Post Reply
timotor
Megasquirt aloittelija
Posts: 1
Joined: Tue Nov 08, 2005 11:50

kymysyksiä ?

Post by timotor »

Terve!

Osaisiko joku sanoa ovatko suunnitelmani aivan puuta heinää...

Ajattelin laittaa Megasquirtin Vollen b20 koneeseen ja käyttää
läppärunkoina kahta vaakakaasaria(40mm) ja rakentaa suora-
sytkän jättämällä jakajan kokonaan pois ja laittamalla kampiakselin
päähän triggerpyörän siivapyörään kiinni.

No nyt kun olen tässä surffaillessani lueskellut sivuja jos jonkinlaisia
on pää vähän pyörällä... :D Onko joku kokeillut ALPHA n käytössä
MS:ää?? pelittääkö? entä mappi anturi vaparissa?kaikki puhuu paineellisesta mapista, vapari koneessa on alipaine imusarjassa,
millanen mappi siihen löytyy? Entäs tyhjäkäynti luisti? onko välttämätön?
omaan suunnitelmaani aika mahdoton toteuttaa... Niin ja miten kylmäkäynti toimiiko meikäläsen suunnitelmilla ollenkaan ,jos lyö vehkeet tulille kovalla pakkasella??
JesseT
Kokenut Megasquirttaaja
Posts: 308
Joined: Fri Feb 25, 2005 20:23
Location: Kirkkonummi

Post by JesseT »

Painetta se on ilmanpainekin ja nollapaine on tyhjö. Eli oli auto ahdettu tai ei, niin se on aivan yksi ja sama moottorinohjausmenetelmälle.
Masi_K
Megajumala
Posts: 1992
Joined: Wed Mar 23, 2005 15:51
Location: Espoo

Post by Masi_K »

Map anturi joka ymmärtää lähes tyhjiöstä 1.5bar ahtopaineelle asti, tulee MS än mukana. Se liitetään imusarjaan tai sun tapauksessa kaikkiin imutorviin yhtäaikaisesti. Hyvin todennäköisesti joudut kuristamaan map anturille menevää letkua paineen vaihteluiden takia. Ilman tyhjäkäynti luistia tai vastaavaa on moottori kylmänä pidettävä kaasulla käynnissä, mikä on äärettömän miestä syövää. Voithan koittaa rakentaa kaasarien ryypystä sen luistin, otat vain käyttöön ryypyn kaasun annostelijan.
Volvo 244 -84. B19E, turtana, squirt 'n' spark *RIP*
Vauxhall Viva - Microsquirt module
Volvo 244 -78 MsII
Volvo 242 -82 MsIII
Volvo 940 - MsII
Volvo 940 - MsIII Pro Ultimate
Chervolet Belair - MsIII
TD power
Megasquirttaaja
Posts: 41
Joined: Wed May 04, 2005 10:48
Location: Varpaisjärvi

Post by TD power »

Juu, kannatan jonkinlaista lisäilmaventtiiliä, sillä pärjäilin (tosin hammasta kiristäen) ilman sellaista viime kesän tuolla 164:sella. Nyt on sekin palikka hankinnassa.
Itsellä tuo sytkä ei vielä ole megan ohjaama mutta yritin sitä tuossa kesällä. taitaa olla tuolla sytkänohjauspuolella minun alottama topic "ei edes hörähdä". Tuossa kävi niin että viaksi osoittautui extrakoodin uudempi versio. ikävä kyllä huomasin tämän vasta kun olin asentanut vanhan sytkän paikalleen. Noh, yritän sitte ens kesänä uuvelleen.
Onko tuo sitte huonompi systeemi käyttää kärkiä triggeröintiin? En tiedä mutta ainakin se on helpompi kuin rueta triggeripyörää väsäämään, ainakin minun mielestä.
Volvo 164 Turbo -74 MS3
cortna
Kokenut Megasquirttaaja
Posts: 180
Joined: Tue Nov 29, 2005 19:56

Post by cortna »

ittellä on 40mm weberit läppärunkona

lisä ilma luistimena toimii weperin omat ryypyt vaieria vetämällä
hytistä

kurkut ja hajottimet poitettu ja korvattu suorilla holkeilla

jokaise kaasuläpän viereen porattu ilman otot jotka yhditetty
ja kytketty map anturii 1mm kuristin valissä
vaiventamassa overläppiä
Turbiini
Megajumala
Posts: 508
Joined: Sun May 01, 2005 22:26
Location: Alavus

Post by Turbiini »

Mulla ei ole mitään lisäilmaluisteja eikä kylmäkäynnissä ole ongelmia ainakaan vielä -10 asteen keleillä, itseasias 0kelillä joutokäynti noin 30sek käynistyksestä noin 1100 ja kesäkuumalla samoilla säädöillä 900. Ero johtuu ihan siitä että sytkä ennakko lisääntyy kylmällä koneella, koneenlämpöjen ollessa pakkasen puolella on sytkä ennakko 5 astetta aikaisemmalla kuin käyntilämpöisenä.
KariM
Megailija
Posts: 532
Joined: Sat Feb 26, 2005 10:01

Post by KariM »

Turbiini wrote:Ero johtuu ihan siitä että sytkä ennakko lisääntyy kylmällä koneella, koneenlämpöjen ollessa pakkasen puolella on sytkä ennakko 5 astetta aikaisemmalla kuin käyntilämpöisenä.
Näppärä idea. Miksi päädyit tähän, pelkästään lisäilmalaitteen puutteen vuoksi? Kuinka vaikuttaa ajettavuuteen kylmällä koneella?
Turbiini
Megajumala
Posts: 508
Joined: Sun May 01, 2005 22:26
Location: Alavus

Post by Turbiini »

Ajettavuus kylmällä koneella aivan sama kuin lämpöisenäkin, tai hieman seokset on laihalla niin vähän tokii alakierroksilla mutta se ei johdu lisäilmaventtiilin puutteesta.
Tämmöiseen ratkaisuun päädyin ihan vahingossa kun ei ollu sopivaa venttiiliä ja autokin tehtiin kesäleluksi (tuli kuitenkin ne talvipyörät ostettua) niin alunperin oli tarkoitus pitää kone ihan kaasulla käynis kylmänä. Tuo sytkä oli jo tehty noi jo silloin kun mega ohjasi pelkkää sytkää, vaaka weberistä oli ryyppy poistettu kun se hyppi ittekseen päälle yli 1bar ahdoilla. kaasarilla ei silti käyny kylmänä tyhjää.
JesseT
Kokenut Megasquirttaaja
Posts: 308
Joined: Fri Feb 25, 2005 20:23
Location: Kirkkonummi

Post by JesseT »

En ole itsekään jaksanut vetää johtoja lisäilmaventtiilille vaikka sellainen olisi. Ihan hyvin on toiminut läpi jo viime talvenkin vain ennakoilla ja kartalla kikkailemalla.
Post Reply