ms2 v3.0 sync error 2
Moderator: Masi_K
ms2 v3.0 sync error 2
Elikkäs potilaana rb25det koneella oleva s13 nissan. Tollanen ms2 v3 purkki tuli ostettua joku aika sitten protopartsilta. Aluks pelas ihan normaalisti ilman ongelmia. Nyt tässä n. 1kk sitten rupes pätkimään. Eli sync error 2 tulee vähän väliä, tyhjäkäynnillä jonkun verran, hetikun koskee kaasuun vähänki (2-3krpm) tulee enemmän. Eli tyhjäkäyntiä voi käydä 10sec ja sit tulee error, ja vaikka toiset 10sec ja sit taas error. Välillä tulee 5 erroria putkeen tms. ja kierroksilla sitten tulee kokoajan erroria.
Ekaks vaihdoin protopartsin anturista cherryyn, toimi n 30sec ja sama juttu. Sitten pistin paksumman triggeripyörän, 6mm nyt vanha oli 3mm. Ei vaikutusta. Sitten kävi purkki Korjattavana, sieltä otti jonkun osan vege, teki jotain opto kytköksiä ja sen jälkeen testerillä pelas 10krpm asti. Noh autoon purkki takas kiinni ja ei mitään vaikutusta...
On kokeiltu laturi irti, ei ota siitä häiriötä. Kaikki anturit irti kokeiltu, kaikki suuttimet yks kerrallaan irti, lamda irti mikään ei auta. hall anturin ilmaväliä kokeiltu 0.5-2mm ei vaikutusta. Anturin piuha on häiriösuojattu ja maadotettu vaan ecun päästä. Mulla on vastuksettomat johdot ja r tulpat, joka tulpassa 4.5-5 vastukset. Kokeiltu myös toisilla johdoilla jolla pelas aikasemmin syksyllä, ei vaikutusta. Kaikki virrat ja maadotukset pitäs olla ok, Moottori on maadotettu laturista/sen raudasta, imusarjasta ja kannesta edestä ja takaa.
Ainut mitä sanottiin että vois vielä kokeilla on joku 4.7kohm vastus mikä boksissa vois vaihtaa vissiin 2.2kohm? mutta sekään ei kuulemma niin paljoa vaikuttaisi että tässä auttaisi... Voiskos se auttaa niin paljon että rupeis pelaamaan?
Vinkkejä tarvittaisiin, tässä loppuu multa ja auton säätäjältä ideat kesken.
Triggeripyörä tosiaan on 36-1 180mm halkaisija, se ei ole solmussa tms ja hampaiden päät on vedetty sileiksi sorvissa.
Cherryn hall anturi ja tais olla nyt 5v kytketty. oli myös 12v mutta ei kummallakaan pelannut paremmin tai huonommin.
Ekaks vaihdoin protopartsin anturista cherryyn, toimi n 30sec ja sama juttu. Sitten pistin paksumman triggeripyörän, 6mm nyt vanha oli 3mm. Ei vaikutusta. Sitten kävi purkki Korjattavana, sieltä otti jonkun osan vege, teki jotain opto kytköksiä ja sen jälkeen testerillä pelas 10krpm asti. Noh autoon purkki takas kiinni ja ei mitään vaikutusta...
On kokeiltu laturi irti, ei ota siitä häiriötä. Kaikki anturit irti kokeiltu, kaikki suuttimet yks kerrallaan irti, lamda irti mikään ei auta. hall anturin ilmaväliä kokeiltu 0.5-2mm ei vaikutusta. Anturin piuha on häiriösuojattu ja maadotettu vaan ecun päästä. Mulla on vastuksettomat johdot ja r tulpat, joka tulpassa 4.5-5 vastukset. Kokeiltu myös toisilla johdoilla jolla pelas aikasemmin syksyllä, ei vaikutusta. Kaikki virrat ja maadotukset pitäs olla ok, Moottori on maadotettu laturista/sen raudasta, imusarjasta ja kannesta edestä ja takaa.
Ainut mitä sanottiin että vois vielä kokeilla on joku 4.7kohm vastus mikä boksissa vois vaihtaa vissiin 2.2kohm? mutta sekään ei kuulemma niin paljoa vaikuttaisi että tässä auttaisi... Voiskos se auttaa niin paljon että rupeis pelaamaan?
Vinkkejä tarvittaisiin, tässä loppuu multa ja auton säätäjältä ideat kesken.
Triggeripyörä tosiaan on 36-1 180mm halkaisija, se ei ole solmussa tms ja hampaiden päät on vedetty sileiksi sorvissa.
Cherryn hall anturi ja tais olla nyt 5v kytketty. oli myös 12v mutta ei kummallakaan pelannut paremmin tai huonommin.
-
- Megajumala
- Posts: 1390
- Joined: Mon Feb 28, 2005 12:29
- Location: PorVWoo www.AutoTune.fi
- Contact:
Re: ms2 v3.0 sync error 2
Nyt tais tulla tämä kytkis tuohon:
http://msextra.com/doc/ms1extra/MS_Extr ... lllohi.GIF
C30 poistettu käytöstä. R12 vedetty ylösveto Ik 5V.
Pitäiskö kuitenkin olla tämä versio? Se olisi sit seuraavaksi kokeiltava "maa" puolelta signaali.
http://www.msextra.com/doc/ms1extra/MS_ ... n_V3.0.GIF
Itellä vuosia aikaa kun viimeksi näiden kanssa pitänyt turailla huolella.
http://msextra.com/doc/ms1extra/MS_Extr ... lllohi.GIF
C30 poistettu käytöstä. R12 vedetty ylösveto Ik 5V.
Pitäiskö kuitenkin olla tämä versio? Se olisi sit seuraavaksi kokeiltava "maa" puolelta signaali.
http://www.msextra.com/doc/ms1extra/MS_ ... n_V3.0.GIF
Itellä vuosia aikaa kun viimeksi näiden kanssa pitänyt turailla huolella.
Re: ms2 v3.0 sync error 2
Kyllä noitten molempien kytkiksien pitäisi toimia. MUTTA, jos jompikumpi noista diodeista D1 ja D2 on vielä paikallaan, niin tuossa ensimmäisessä versiossa ylösvetovastuksen pitää olla kytkettynä anturin puolelle niin kuin kuvassa. Jos sen laittaa R12 jalkaan, niin anturi ei pysty vetämään signaalia alas. Muutenkin ehkä ohittaisin nuo diodit joka tapauksessa, ovat aika turhia hall-anturin kanssa.
C30 kannattaa tosiaan jättää pois ja R13 pienentäminen voi auttaa jos yläkierroksilla meinaa olla ongelmaa.
C30 kannattaa tosiaan jättää pois ja R13 pienentäminen voi auttaa jos yläkierroksilla meinaa olla ongelmaa.
Arttu
GSX1100 -85
GSX1100 -85
-
- Megajumala
- Posts: 1390
- Joined: Mon Feb 28, 2005 12:29
- Location: PorVWoo www.AutoTune.fi
- Contact:
Re: ms2 v3.0 sync error 2
Diodit ohitettu ja signaali tuoto suoraan R12 jalkaan. Nyt en varmaksi muista tuliko kummalle puolelle vastusta. Stimulla kuitenkin toimi 10k rpm ilman ongelmia. Aikasemmin ei toiminut kuin 3000 rpm stimulla ja kun C30 oli paikoillaan.
Re: ms2 v3.0 sync error 2
No kuulostaa siltä, että kytkennän puolesta pitäis toimia. Sitten ei taida auttaa kuin alkaa mittailemaan mitä tuolla tapahtuu. Ihan yleismittarillakin pääsee alkuun. Anturin signaalijännite pitäisi olla jotain 1,5-5V luokkaa kun hammasta ei ole kohdalla ja tipahtaa 0V nurkille ainakin hetkeksi kun hammas tulee kohdalle. Voi testailla jollain irrallisella raudan palallakin, jos ei halua konetta pyöritellä.
Arttu
GSX1100 -85
GSX1100 -85
Re: ms2 v3.0 sync error 2
Anturin virta signaalipiuhasta anturin pään liittimestä oli 1.14v ja pultti anturinpäässä tippui 0.04v aika tarkka tuntui olevan että pultti oli keskelläanturin päätä tai näytti taas 1.14v (12mm anturi 8mm pultti)
-
- Megajumala
- Posts: 1390
- Joined: Mon Feb 28, 2005 12:29
- Location: PorVWoo www.AutoTune.fi
- Contact:
Re: ms2 v3.0 sync error 2
No niin, olipas viheliäinen. Toimii rising edgellä. R13 piti pienentää eli kaikki kikat oli käytettävä näköjään.
Nyt kuitenkin anturin perässä jaksoi 9000 kiekoille ilman häröä kun rälläkän perässä kierrätti. Sormetkin ehjät.
Toivottavasti autossa rokkaa myös.
Nyt kuitenkin anturin perässä jaksoi 9000 kiekoille ilman häröä kun rälläkän perässä kierrätti. Sormetkin ehjät.
Toivottavasti autossa rokkaa myös.
Re: ms2 v3.0 sync error 2
Ja autossa kiinni ei taas pelaa ollenkaan Rising edgellä. Falling edgellä pelaa jotenkin, ei täydellisesti mutta paremmin kun viimeksi. nyt ei pätkinyt enään tyhjäkäynnillä ollenkaan, mutta 2-3krpm pätki, ei yhtä paljoa kun aikaisemmin. Ja nyt auto saattaa sammua kokonaan kun tulee syncloss eikä vaan pätkästä. Ja rälläkkätestissä ja autossa saman lainen cherryn triggeri anturi.
Re: ms2 v3.0 sync error 2
Onko skoopattu millasta signaalia tulee cpu lle kun auto käy ?
Volvo 244 -84. B19E, turtana, squirt 'n' spark *RIP*
Vauxhall Viva - Microsquirt module
Volvo 244 -78 MsII
Volvo 242 -82 MsIII
Volvo 940 - MsII
Volvo 940 - MsIII Pro Ultimate
Chervolet Belair - MsIII
Vauxhall Viva - Microsquirt module
Volvo 244 -78 MsII
Volvo 242 -82 MsIII
Volvo 940 - MsII
Volvo 940 - MsIII Pro Ultimate
Chervolet Belair - MsIII
Re: ms2 v3.0 sync error 2
Tämän näköstä tulee loggerilla kun on synkassa tyhjäkäynnillä

Tälläsia erroreita heittää:


Oskilloskoopilla millälienee en oo kattonnu.
Ja tosiaan tossa aikasemmin tuli 1.8-1.9v triggerin signaaliin (ei hammas anturin kohdalla) ja auto kun pari kertaa ollut käynnissä niin nyt se näyttää taas sitä 1.1v

Tälläsia erroreita heittää:


Oskilloskoopilla millälienee en oo kattonnu.
Ja tosiaan tossa aikasemmin tuli 1.8-1.9v triggerin signaaliin (ei hammas anturin kohdalla) ja auto kun pari kertaa ollut käynnissä niin nyt se näyttää taas sitä 1.1v
Re: ms2 v3.0 sync error 2
Hampaita jää selkeästi välistä kun sekoilee. Kyllä mun mielestä signaalin alatila pitäisi olla alempana kuin 1 voltti. Mut en ole satavarma. Paljon se on ylätilassa hampaan kohdalla ?
Volvo 244 -84. B19E, turtana, squirt 'n' spark *RIP*
Vauxhall Viva - Microsquirt module
Volvo 244 -78 MsII
Volvo 242 -82 MsIII
Volvo 940 - MsII
Volvo 940 - MsIII Pro Ultimate
Chervolet Belair - MsIII
Vauxhall Viva - Microsquirt module
Volvo 244 -78 MsII
Volvo 242 -82 MsIII
Volvo 940 - MsII
Volvo 940 - MsIII Pro Ultimate
Chervolet Belair - MsIII
-
- Megajumala
- Posts: 1390
- Joined: Mon Feb 28, 2005 12:29
- Location: PorVWoo www.AutoTune.fi
- Contact:
Re: ms2 v3.0 sync error 2
Tuo on ylätila jännite. Ilmeisesti liian vähän. Ihmetyttää miksi noin vähän.
-
- Kokenut Megasquirttaaja
- Posts: 225
- Joined: Mon Feb 28, 2005 11:49
- Location: Riihimäki
Re: ms2 v3.0 sync error 2
Onhan se ylösveto ja anturin tulo samassa pisteessä (R12 pää)?
Toi 1,1V on ihan järkevä 4N25:lle, jos anturi on kytketty Opton puolelle R12:sta.
Toi 1,1V on ihan järkevä 4N25:lle, jos anturi on kytketty Opton puolelle R12:sta.
Re: ms2 v3.0 sync error 2
Lienee ihan riittävä jos alatila on 0. Mut jos se vähänkin nousee niin onko sitten enää ?
Volvo 244 -84. B19E, turtana, squirt 'n' spark *RIP*
Vauxhall Viva - Microsquirt module
Volvo 244 -78 MsII
Volvo 242 -82 MsIII
Volvo 940 - MsII
Volvo 940 - MsIII Pro Ultimate
Chervolet Belair - MsIII
Vauxhall Viva - Microsquirt module
Volvo 244 -78 MsII
Volvo 242 -82 MsIII
Volvo 940 - MsII
Volvo 940 - MsIII Pro Ultimate
Chervolet Belair - MsIII
-
- Megajumala
- Posts: 1390
- Joined: Mon Feb 28, 2005 12:29
- Location: PorVWoo www.AutoTune.fi
- Contact:
Re: ms2 v3.0 sync error 2
R12 jälkeen ylösveto tais tulla. Yksi mikä vois olla että johtosarjan pinni väljä jälleen, mitä noissa Protopartsin johtosarjoissa välillä ilmennyt. Nyt kun kerran stimun läpi Cherryn kytkin riviliittimistä, niin toimi kierrostieto ongelmitta, niin kertois että kontakti vois olla huono auton johdoissa.
Mutta ilmeisesti selvittelyn alla tuo. Auto kun ei itellä tässä vieressä, niin vähän hankalaa kaukoparantaa.
Mutta ilmeisesti selvittelyn alla tuo. Auto kun ei itellä tässä vieressä, niin vähän hankalaa kaukoparantaa.
Last edited by JaniM on Mon Mar 26, 2018 6:11, edited 1 time in total.
Re: ms2 v3.0 sync error 2
nii siis jännite on jotain 1.0-1.14v kun hammas ei ole anturin kohdalla, hammas anturin kohdalla tippuu siihen 0.04v auto kun oli käynnissä niin se pyöri jossain 4-8v tyhjäkäynnillä ja kierroksilla näytti kokoajan lähempänä tota 0.04v. Ihan perus yleismittarilla siis en tiiä sitte pysyykö mukana miten 

Re: ms2 v3.0 sync error 2
Miten on noin onneton signaalijännite Cherryllä ? Mulla ne on pyörineet aina yli reilusti yli 5 voltin kun kahteentoista signaalin vetää. Pakko olla pinneissä löysää jos signaali vedetään reilusti ylös.
Volvo 244 -84. B19E, turtana, squirt 'n' spark *RIP*
Vauxhall Viva - Microsquirt module
Volvo 244 -78 MsII
Volvo 242 -82 MsIII
Volvo 940 - MsII
Volvo 940 - MsIII Pro Ultimate
Chervolet Belair - MsIII
Vauxhall Viva - Microsquirt module
Volvo 244 -78 MsII
Volvo 242 -82 MsIII
Volvo 940 - MsII
Volvo 940 - MsIII Pro Ultimate
Chervolet Belair - MsIII