pakolämmöt
Moderator: Masi_K
pakolämmöt
paljo vaparimoottorissa pitäs pako lämmöt olla kuormituksessa, normaali ajossa ja tyhjäkäynillä.
Re: pakolämmöt
Aika vaikea antaa tarkkaa vastausta. Mun kokemuksien mukaan lukemat vaihtelee aika rankasti anturien sijoittelun, anturien mallin ja vähän kaiken mahdollisen muun perusteella. Eli vertailu eri koneitten ja asennuksien välillä voi olla melko turhaa, ainakaan kovin hyvällä tarkkuudella. Enemmänkin kannattaa pyrkiä seurailemaan muutoksia lämmöissä kun tekee säätöjä.
Mutta noin karkeasti ulkomuistista millaisia lukemia olen nähnyt, tosin turbokoneissa:
-Tyhjäkäynnillä 350-450°C
-Kevyessä kuormituksessa 600-700°C
-Täydellä teholla 800-950°C
Näissä anturit on olleet ihan pakosarjan alussa, about 5-10cm päässä pakoventtiilistä.
Mutta noin karkeasti ulkomuistista millaisia lukemia olen nähnyt, tosin turbokoneissa:
-Tyhjäkäynnillä 350-450°C
-Kevyessä kuormituksessa 600-700°C
-Täydellä teholla 800-950°C
Näissä anturit on olleet ihan pakosarjan alussa, about 5-10cm päässä pakoventtiilistä.
Arttu
GSX1100 -85
GSX1100 -85
säätöä varte nuo on. anturit on pakosarjan laipasta noin 40mm.
pako nokan ajoituskin vaikuttaa vaikuttaa varsin paljon etenkin kurmalla, ja vielä enemmän käytetty polttoaine. dieseleistä olen mitannu jopa alle 100 asteen lämpöjä joutokäynnillä (sama moottori kuormitettuna meni yli 1000). Etanoli koneet pyörii yleensä 300 asteen tuntumassa bensakoneista en ole mitannu.
98 bensalla ajetaan.