pakolämmöt

Yleinen jutustelu

Moderator: Masi_K

Post Reply
jake74
Kokenut Megasquirttaaja
Posts: 410
Joined: Thu May 04, 2006 23:01

pakolämmöt

Post by jake74 »

paljo vaparimoottorissa pitäs pako lämmöt olla kuormituksessa, normaali ajossa ja tyhjäkäynillä.
ArttuH
Megajumala
Posts: 1246
Joined: Thu Mar 03, 2005 18:50
Location: Tampere
Contact:

Re: pakolämmöt

Post by ArttuH »

Aika vaikea antaa tarkkaa vastausta. Mun kokemuksien mukaan lukemat vaihtelee aika rankasti anturien sijoittelun, anturien mallin ja vähän kaiken mahdollisen muun perusteella. Eli vertailu eri koneitten ja asennuksien välillä voi olla melko turhaa, ainakaan kovin hyvällä tarkkuudella. Enemmänkin kannattaa pyrkiä seurailemaan muutoksia lämmöissä kun tekee säätöjä.

Mutta noin karkeasti ulkomuistista millaisia lukemia olen nähnyt, tosin turbokoneissa:
-Tyhjäkäynnillä 350-450°C
-Kevyessä kuormituksessa 600-700°C
-Täydellä teholla 800-950°C
Näissä anturit on olleet ihan pakosarjan alussa, about 5-10cm päässä pakoventtiilistä.
Arttu
GSX1100 -85
jake74
Kokenut Megasquirttaaja
Posts: 410
Joined: Thu May 04, 2006 23:01

Re: pakolämmöt

Post by jake74 »

säätöä varte nuo on. anturit on pakosarjan laipasta noin 40mm.
Turbiini
Megajumala
Posts: 508
Joined: Sun May 01, 2005 22:26
Location: Alavus

Re: pakolämmöt

Post by Turbiini »

pako nokan ajoituskin vaikuttaa vaikuttaa varsin paljon etenkin kurmalla, ja vielä enemmän käytetty polttoaine. dieseleistä olen mitannu jopa alle 100 asteen lämpöjä joutokäynnillä (sama moottori kuormitettuna meni yli 1000). Etanoli koneet pyörii yleensä 300 asteen tuntumassa bensakoneista en ole mitannu.
jake74
Kokenut Megasquirttaaja
Posts: 410
Joined: Thu May 04, 2006 23:01

Re: pakolämmöt

Post by jake74 »

98 bensalla ajetaan.
Post Reply