Sequentiaalinen siamese ruiskutus

Megasquirt II spesifiset jutut

Moderator: Masi_K

Post Reply
Masi_K
Megajumala
Posts: 1982
Joined: Wed Mar 23, 2005 15:51
Location: Espoo

Sequentiaalinen siamese ruiskutus

Post by Masi_K »

Tulevana talvena on todnäk aikomus toteuttaa sigun Vauxhalliin kahden suuttimen voimin tapahtuva ruiskutus. Nythän on käytössä 1.ruiskutus semi sekventtaalisena ja se toimii niin hyvin kun tuollainen ratkaisu voi toimia.

Itselle ei ihan auennut asetuksista eikä referenssimanuaalilsta tavattuna että mitä valitsen ruiskutusasetuksiin kun suuttimet ovat yksi per pankki? Yleisohje on että 1/simultaneous tai 2/alternating kun on sekventtaalinen ruiskutus käytössä. Mut nythän on vain 2 suutinta, kaksi imukanavaa ja 4 mäntää. Oletan että mun pitää valita 1 ja simultaneous ja koodi sitten ruiskuttaa kahdesti peräkkäin per pankki? Tässä nykysetupissa yhdesti/simul seosta ei tule joka männälle ja seos jakaantuu paremmin käyttäen neljää ruiskutusta kahden sijaan.
Volvo 244 -84. B19E, turtana, squirt 'n' spark *RIP*
Vauxhall Viva - Microsquirt module
Volvo 244 -78 MsII
Volvo 242 -82 MsIII
Volvo 940 - MsII
Volvo 940 - MsIII Pro Ultimate
Chervolet Belair - MsIII
Masi_K
Megajumala
Posts: 1982
Joined: Wed Mar 23, 2005 15:51
Location: Espoo

Re: Sequentiaalinen seamese ruiskutus

Post by Masi_K »

Ynnäilen nyt ruiskutuksen kiinteää ajoitusaikaa. Perus ohc ja doch moottoriin ajoituslasku on "helppo" snaijata. Niissähän on laskun 0 asteen paikka ensimmäisen 180 kampura asteen kohdalla YKK sta pyörimissuuntaan. Siitä ynnätään tahi mitataan piste kun imuventiili alkaa aueta ja nyrkkisääntönä end of squirt on 10 astetta sitä ennen. Hyvä. Mites nyt sit tämän siiamilaisen 2# ruiskutuksen kanssa? Ykkösenhän saa yhtälailla tuon perusohjeen mukaan. Tuossa tuo 2 ajoitus tarkoittaa sisempien pyttyjen ruikkauksen ajoitusta. Joten miten sen nyt sitten laskee? Mittasin heittokellolla ja ajoituskiekolla että kakkospytyn imuventiili alkaa aueta 510 astetta JYKK. Ykkösen imuventiili alkaa aueta 40EYKK. Ykköselle saan siten end of squirt ajoitukseksi nyrkkisäännöllä 490 astetta. Oonko täysin hakoteillä ?
Vai tarkoitetaanko tuolla ajoituksella kuitenkin kolmos pytyn aikaa, sekun on seuraavana ykkösen jälkeen? Kolmonen alkaa aueta 150 astetta JYKK.
Volvo 244 -84. B19E, turtana, squirt 'n' spark *RIP*
Vauxhall Viva - Microsquirt module
Volvo 244 -78 MsII
Volvo 242 -82 MsIII
Volvo 940 - MsII
Volvo 940 - MsIII Pro Ultimate
Chervolet Belair - MsIII
Masi_K
Megajumala
Posts: 1982
Joined: Wed Mar 23, 2005 15:51
Location: Espoo

Re: Sequentiaalinen seamese ruiskutus

Post by Masi_K »

Mittailin äsken astelevyllä ja heittokellolla että ykkös-sylinterin imu alkaa aueta 510 asteen kohdalla ja sylinteri kakkosen imunen 325 asteen kohdalla. Näin siis kun 0 on ensimmäisen 180 asteen kohdalla eli AKK.
Volvo 244 -84. B19E, turtana, squirt 'n' spark *RIP*
Vauxhall Viva - Microsquirt module
Volvo 244 -78 MsII
Volvo 242 -82 MsIII
Volvo 940 - MsII
Volvo 940 - MsIII Pro Ultimate
Chervolet Belair - MsIII
Masi_K
Megajumala
Posts: 1982
Joined: Wed Mar 23, 2005 15:51
Location: Espoo

Re: Sequentiaalinen siamese ruiskutus

Post by Masi_K »

Kyllä mä viimevuotisten ajojen perusteella syötän arvoiksi 1# pruut +50 astetta ja 2# pruut -140 astetta.
Volvo 244 -84. B19E, turtana, squirt 'n' spark *RIP*
Vauxhall Viva - Microsquirt module
Volvo 244 -78 MsII
Volvo 242 -82 MsIII
Volvo 940 - MsII
Volvo 940 - MsIII Pro Ultimate
Chervolet Belair - MsIII
Masi_K
Megajumala
Posts: 1982
Joined: Wed Mar 23, 2005 15:51
Location: Espoo

Re: Sequentiaalinen siamese ruiskutus

Post by Masi_K »

Onko mitään haittoja ruiskuttaa polttoainetta jo vähän avautuneeseen imuventtiiliin ?
Volvo 244 -84. B19E, turtana, squirt 'n' spark *RIP*
Vauxhall Viva - Microsquirt module
Volvo 244 -78 MsII
Volvo 242 -82 MsIII
Volvo 940 - MsII
Volvo 940 - MsIII Pro Ultimate
Chervolet Belair - MsIII
Post Reply