Microsquirt v3.0 ja Extra koodi lisätoiminnot

Megasquirt II spesifiset jutut

Moderator: Masi_K

Post Reply
kake
Megasquirt aloittelija

Microsquirt v3.0 ja Extra koodi lisätoiminnot

Post by kake »

Moi,

Olen rakentelemassa turbo prätkää, johon aattteli toteuttaa ruiskun Microsquirtilla.

Nyt olen tässä kaivellut tietoa tosta Microsta ja mitä lisätoimintoja siihen saa Extra koodilla.

Homma ei oo ihan täysillä vielä auennut joten aattelin kysellä täältä.

Eli haluaisin samanaikasesti toimivaksi seuraavat lisätoiminnot.

Launch Control -> SPAREADC
Tacho output -> TACHOUT
Flekt control -> IDL (FIDLE)
Shift light control -> WLED tai ALED

Löysin seuraavan sivun: http://www.msextra.com/doc/ms2extra/MS2 ... htm#layout
ja sieltä taulukon: MS2-Extra Pin Usage chart for MicroSquirt (cased). Eli tuo C sarake olis se kombinaatio mitä pitäisi siis käyttää.

Minua hämää tuossa se että Tacho output on merkattu toiminnoksi 4. eri outputtiin. Onko todellakin niin että asetan SPAREADC:n launch control inputiksi niin WLED, ALED ja IGNOUT ulostuloja ei voi tuossa tapauksessa käyttää mihinkään muuhun kuin kierrosluku ulostulona??? Ei kai se näin ole :( Luenko tota taulukkoa nyt jotenkin väärin

Ja miten kauhee homma tuon IDL (FIDLE) ulostulon ottaminen käyttöön flektin ohjaukseen tai WLED/ALED ulostulon tuolle Shift valolle? Pitääkö muuttaa koodia vai mitä?

Eli perimmäinen kysymykseni on että pärjäänkö Microlla vai pitääkö ottaa MS2?
ArttuH
Megajumala

Re: Microsquirt v3.0 ja Extra koodi lisätoiminnot

Post by ArttuH »

Näyttäisi siltä, että nuo haluamasi toiminnot onnistuu kaikki samaan aikaan. Taulukkoa luetaan niin, että kuhunkin lähtöön voi ohjelmoida jonkun samalla rivillä listatun toiminnon. Flektin ja vaihtovalon ohjauksen pitäisi onnistua ihan vaan kun laittaa asetuksista nuo toiminnot haluttuihin lähtöihin. Flektille luonnollisesti tarvitaan rele väliin.

Ps. Härskinä mainostuksena, mulla olisi valmistumassa muutama erityisesti mopokäyttöön jalostettu MS2-purkki, joissa riittää mahdollisuuksia vähän pidemmälle kuin Microsquirtissa. Kysy lisää jos kiinnostaa :wink:
Arttu
GSX1100 -85
kake
Megasquirt aloittelija

Post by kake »

Noinhan tuota taulukkoa täytyy lukea. Vähän tota aattelinkin.

Tossa käpistelin tota megatune ja löysin tuon Spare port settingsin ja ilmeisesti ymmärsin miten nuo ouputit konffataan... mutta enpä löytä tuota SPAREADC:tä (AD6) inputtia mistään.

Mites tuo iputti konffataan Launch inputiksi. Oisko neuvoja?

-Jari
ArttuH
Megajumala

Post by ArttuH »

Näyttäisi olevan ihan vaan Boost/Advanced-valikosta Launch control, Launch päälle ja valitaan Input on: SPAREADC. Tämä siis TunerStudiolla. Megatune ei tainnut tukea nykyisiä MS2-extran versioita.
Arttu
GSX1100 -85
Post Reply