
bensapumppu ongelmia yms.
Moderator: Masi_K
bensapumppu ongelmia yms.
nyt olis vähän ongelmia ms kanssa...olen juuri johtosarjan ruiskulle tehnyt..eli kyseessä on ms sytkän ohjauksen kanssa..läppärin kun pistää kiinni niin lukemia näkyy mutta bensapumppu on koko ajan päällä...on muutenkin paljon epäselvyyksiä että miten se bensapumppu nyt pitää kytkeä..mistä saa easytherm ohjelman?
olen sitä koittanut ettiä mutta en mistään ole löytäny..hallin paikka myös epäselvä..luin että hyvä paikka olisi pistää 60 astetta aikasemmalle kun alkuperäinen joka autossani on todella hankalaa*(turbo uno)koska laturin hihna sattuu menemään juuri 60 asteen kohalla..voiko sen pistää about 80 asteen kohalle?..

Re: bensapumppu ongelmia yms.
Ite etin kans tota easythermiä ja joku valaisi mulle et sen saa osoitteesta http://www.msefi.com/ etusivua kun selaa alaspäin ni sieltä löytyy linkki tiedostoon. Sivulle pitää rekisteröityä että sen saa imuroituafiiatisti wrote:mistä saa easytherm ohjelman?
Peugeot 205 Gti 1.9 + extra029t + garrett t25 (pahasti vaiheessa)
Bensapumpun kytkentä näkyy mielestäni ihan selkeästi allaolevasta kuvasta. Releen kelalle plussa virtalukolta, miinus megalta, ja pumpun plussa releen läpi.
MSnS:n ohjeet ovat hieman vanhentuneet Hallin asemoinnin suhteen. Nykyään siihen kelpaa myös yleinen tehdassetuppi, eli anturi noin 10°EYKK. Myös tuo 80°EYKK kelpaa, mutta tuo 10° tarjonnee varmemman starttauksen.

MSnS:n ohjeet ovat hieman vanhentuneet Hallin asemoinnin suhteen. Nykyään siihen kelpaa myös yleinen tehdassetuppi, eli anturi noin 10°EYKK. Myös tuo 80°EYKK kelpaa, mutta tuo 10° tarjonnee varmemman starttauksen.

joo sain tuon bensapumpun kuntoon..tai nyt se menee hetkeksi päälle kun autoon laittaa virrat..ihmettelen vaan et jos autoo koittaa uudestaan käynnistää sen jälkeen ku pumppu on kerran sammunu ni ei se uudestaan mene päälle startatessa..normaalia?en nyt oikein keksi mitään mokaakaan tosta vaikka voi se siellä piillä..
KariM wrote:Tuo 2s pumppaaminen virrantulon jälkeen on normaalia toimintaa. Sen jälkeen pumppu sammuu mikäli kone ei pyöri, ja alkaa pumpata kun saadaan rpm-signaalia. Näkyykö rpm:ssä lukemia startatessa?
mistä ton 2s pumppauksen saa laitettua takaisin päälle, kun eikös se jää pois kun easythermillä päivittää prossua?
Peugeot 205 Gti 1.9 + extra029t + garrett t25 (pahasti vaiheessa)
-
- Kokenut Megasquirttaaja
- Posts: 405
- Joined: Sat Feb 26, 2005 22:04
- Location: Pieksämäki
- Contact:
Ei kai nyt sentään?axe wrote:KariM wrote:Tuo 2s pumppaaminen virrantulon jälkeen on normaalia toimintaa. Sen jälkeen pumppu sammuu mikäli kone ei pyöri, ja alkaa pumpata kun saadaan rpm-signaalia. Näkyykö rpm:ssä lukemia startatessa?
mistä ton 2s pumppauksen saa laitettua takaisin päälle, kun eikös se jää pois kun easythermillä päivittää prossua?
Extra koodissa ainakin voi säätää prime pump parametriä sielä cranking settingsistä, vähän voi eri versioissa vaihdella paikat.
Volvo 360GL -88
rpm ei näytä mitään startatessa...mikäköhän siihen on syynä?
kytkin kierrosluku mittarin signaalipiuhan puolan miinukseen niinkuin se oli vakioruiskullakin kytkettynä...oonkohan taas urpoillut jotain mitä ei pitäisi?
edit:niin eli nimenomaan tuo oli kierrosluku mittarin kytkennästä..en ymmärrä miksi mega ei anna mitään kierroslukua näytölle startatessa
kytkin kierrosluku mittarin signaalipiuhan puolan miinukseen niinkuin se oli vakioruiskullakin kytkettynä...oonkohan taas urpoillut jotain mitä ei pitäisi?
edit:niin eli nimenomaan tuo oli kierrosluku mittarin kytkennästä..en ymmärrä miksi mega ei anna mitään kierroslukua näytölle startatessa
Tarkoitatko tuolla sitä että kytkit megan ottamaan rpm-signaalia puolan - navasta vai meinaatko muuta kiekkamittaria.. eli siis minne olet kytkenyt megan pinnin 24, se pitäs olla puolan maassa että saa signaalin..fiiatisti wrote: kytkin kierrosluku mittarin signaalipiuhan puolan miinukseen niinkuin se oli vakioruiskullakin kytkettynä...